طراحی لبخند زیبایی

دندانپزشک در طراحی لبخند زیبایی چه می کند؟

دندانپزشک در طراحی لبخند زیبایی چه می کند؟

طراحی لبخند زیبایی

برخی از گزینه هایی که دندانپزشک در نظر می گیرد، ترمیم کانتور دندان برای صاف کردن لبخند و ایجاد ظاهری متقارن تر است. دندانپزشک ممکن است روکش‌های قدیمی را که فلز زیر آن به دلیل تغییر لثه در معرض دید قرار گرفته است، با روکش‌های کامل چینی نوع جدید که در زیر آن فلزی وجود ندارد، جایگزین کند.

در بیشتر موارد، دندانپزشکان از دندان های بیمار قالب می گیرند و مجموعه ای از مدل های مطالعه را می سازند. بعداً تغییرات روی مدل های مومی انجام می شود. هنگامی که مدل ها به پایان رسید، آنها با بیماران مورد ارزیابی قرار می گیرند و تغییرات حاصل را مورد بحث قرار می دهند تا مشخص شود که آیا اهداف ما برآورده شده اند یا خیر.

به منظور تغییر کانتور یا سایه دندان ها، دندانپزشک ممکن است ونیرهای چینی را پیشنهاد دهد – از این طریق می توانید نتیجه دلخواه خود را بگیرید. پس از آن، دندانپزشک به خط لثه نگاه می کند و بررسی می کند که آیا برای به دست آوردن ظاهر متقارن متعادل نیاز به تغییری دارد یا خیر.

اگر هر یک از دندان ها پوسیده شده باشد یا اگر باید برداشته شود، دندانپزشک ایمپلنت را پیشنهاد می کند. انتخاب روش ایمپلنت دندان انتخاب بهتری برای سلامت دندان در آینده است. ماندگاری آنها نسبت به سایر گزینه های درمانی بسیار طولانی است.

طرح درمان زیبایی شامل چندین روش ترمیمی است. بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

در زیر لیستی از کارهایی است که دندانپزشک برای شکل دادن، مجسمه سازی و زیباتر کردن لبخند شما انجام می دهد.

 

بیشتر بخوانید
خوراکی های ممنوع ارتودنسی

1. پرکننده های رنگی دندان:

دندانپزشک از مواد طبیعی رنگی برای پر کردن فضای دندان های ناشی از حفره ها استفاده می کند. قبل از استفاده از مواد، یک متخصص دندانپزشکی قسمت آسیب دیده دندان را تمیز می کند. مواد مورد استفاده برای پر کردن فضا شامل رزین، منبت کاری چینی آزمایشگاهی و الیاف می باشد.

2. سفید کردن دندان:

دندان های ما ممکن است به دلایل زیادی از جمله نوشیدن قهوه، سیگار کشیدن، مصرف الکل و بسیاری موارد دیگر لکه دار شوند. حتی افزایش سن می تواند منجر به تغییر رنگ دندان ها شود. سفید کردن دندان فرآیندی است که در آن رنگ دندان ها بازیابی می شود تا آنها براق و درخشان شوند. این می تواند به دو صورت باشد – یا سفید کننده در مطب یا درمان با لیزر. بر اساس بودجه شما و سایر عوامل، دندانپزشک درمان مناسب را برای شما انتخاب می کند.

طراحی لبخند زیبایی
طراحی لبخند زیبایی

3. روکش ها

ونیرها پوسته های نازکی همرنگ دندان هستند که به دندان (قسمت جلویی) چسبیده اند. آنها معمولاً با استفاده از موادی مانند سرامیک، رزین کامپوزیت یا چینی ساخته می شوند. می توان از آنها برای پر کردن فضای بین دندان ها، پوشاندن دندان های لکه دار، بد شکل یا کج استفاده کرد.

4. بریس ها

بریس ها یکی از بهترین و بادوام ترین روش ها برای ترمیم دندان های شلوغ و کج است. با گذشت سالها، بریس ها بسیار کوچکتر شده و کمتر به چشم می آیند. اگر هنوز در مورد دید بریس ها نگران هستید، می توانید ترازهای شفاف را امتحان کنید – آنها بسیار محتاط هستند و با رنگ دندان ترکیب می شوند.

بیشتر بخوانید
آیا برای همیشه دندان هایم با بریس های ارتودنسی هستند؟

5. شکل دادن به مینا

دندانپزشک با کانتور کردن مینای دندان (لایه خارجی دندان) شکل دندان ها را تغییر می دهد. این گزینه زمانی استفاده می شود که دندان ها کمی شلوغ، ناهموار یا خیلی بلند به نظر می رسند. آنها ظاهر دندان های شما را بهبود می بخشند.

6. تاج ها

اگر دندان شما نیاز به تغییرات چشمگیرتری دارد، روکش ها بهترین گزینه هستند. این گزینه زمانی توسط دندانپزشک انتخاب می شود که روکش ها و فرم دهی مینای دندان نتوانند نتیجه دلخواه را فراهم کنند. در این فرآیند قسمت بیرونی تاج برداشته شده و تاج سفارشی روی آن قرار می گیرد.

7. طول دندان

دندان‌های کوتاه هنگام لبخند زدن ظاهر خوبی ندارند. روش‌های درمانی برای بلندتر کردن دندان‌ها شامل تغییر شکل، بلند کردن دو دندان جلویی، باندینگ کامپوزیت، روکش‌های چینی و غیره است. بلند کردن دندان ها نیز بر ظاهر کلی صورت تأثیر می گذارد. به عنوان مثال – دندان‌های بلند، مربعی شکل و مناسب، اثر لاغری را در افراد دارای صورت گرد ایجاد می‌کند.

طراحی لبخند زیبایی
طراحی لبخند زیبایی

8. تناسب دندان

یک لبخند دلپذیر دارای نسبت صحیح دو دندان مرکزی غالب و با نسبت عرض به طول (4 به 5) است. این نسبت دندان های دیگر را از نظر طول و عرض هدایت می کند. از نظر زیبایی شناختی، این لبخند بسیار متعادل تر و کامل تر به نظر می رسد.

به منظور مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

9. رنگدانه لثه

رنگ لثه های زیبا معمولا صورتی است. با این حال، برخی افراد لثه های قهوه ای، قهوه ای تیره و سیاه دارند که از نظر زیبایی ظاهری زشت به نظر می رسند. تیرگی لثه در واقع ناشی از رنگدانه ملانین است. با جدیدترین فناوری ها و پیشرفت ها، رنگدانه های تیره را می توان با استفاده از لیزر از بین برد.

بیشتر بخوانید
آیا همه دندان های عقل نیاز به کشیدن دارند؟

10. بازسازی لثه

در بین عوامل اصلاح لبخند، بسیار مهم است که اندازه و شکل دندان ها باید متناسب با لثه باشد. در غیر این صورت، لبخند عالی به نظر نمی رسد. به خصوص برای افرادی که لثه‌هایشان بیش از حد پوشانده می‌شود، این درمان بهترین است. این روش دندانپزشکی زیبایی خط لثه ناهموار را از بین می برد.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان برای شما پیشنهاداتی دارد.

اگر به ظاهر خود اهمیت می دهید و می خواهید مشکلات دندان های خود را اصلاح کنید با ما تماس بگیرید.

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی نامرئی, انواع ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, طراحی لبخند زیبایی, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
انواع طراحی لبخند، درمان و هزینه آن؟
نوشتهٔ بعدی
مزایای طراحی لبخند چه مواردی هستند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.