ارتودنسی نوجوانان اصفهان

ارتودنسی نوجوانان اصفهان

ارتودنسی نوجوانان همچون بزرگسالان قابلیت استفاده از انواع براکت را دارد. ارتودنسی در سن نوجوانی معمولاً یک مد برایشان تلقی می‌شود و کمتر نوجوانی را خواهید دید که از براکت ارتودنسی و سیم‌هایی که نقش بر روی دندان‌هایش بسته، ناراضی باشد. با این حال نوجوانانی که علاقه ای به نمایش ارتودنسی خود ندارند، می‌توانند از ارتودنسی نامرئی استفاده کنند.

دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان

استفاده از  روش های مختلف ارتودنسی باید توسط  متخصصین ارتودنسی تعیین شود. دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان از بهترین و بنام ترین پزشکان در این عرصه می باشند که می تواند برای داشتن دندان هایی مرتب نوجوانان به شما کمک نماید.

ارتودنسی نوجوانان اصفهان

چه براکت هایی برای نوجوانان استفاده می‌شود؟

برای انتخاب نوع براکت، باید ارتودنتیست بیمار را بررسی کند. با توجه به شرایط جسمی و اجتماعی فرد، براکت فلزی، براکت سرامیکی، براکت نامرئی و یا لینگوال مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از پرکاربردترین نوع ارتودنسی در نوجوانان، ارتودنسی متحرک است که با عملکردی که دارد، باعث اصلاح ناهنجاری‌های فکی می‌شود و جهت رشد فک‌ها را تصحیح می‌کند.

ارتودنسی در سن نوجوانی یک مد جوانی

اگر دقت کنید، نوجوانان معمولاً از این که ارتودنسی داشته باشند، خجالت زده نمی‌شوند و بلعکس، از دیدن دوستان خود که بر روی دندان‌هایشان براکت و سیم قرارگرفته، خوششان می‌آید. درواقع در بین نوجوانان این عمل به یک مد تبدیل شده است. افرادی که دندان‌های نامرتبی دارند با دیدن نوجوانان دیگر، ترغیب به انجام آن می‌شوند، چرا که در این سنین افراد اغلب توجه بیشتری به ظاهر خود دارند و زیبایی برای آنها بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی پیشگیری چه مزایایی دارد

ارتودنسی نامرئی در نوجوانان

با این که اغلب نوجوانان از شکل و شمایل ارتودنسی راضی هستند اما برخی از آن ها همچنان علاقه ای به ارتودنسی و سیم کشی های روی دندان‌هایشان ندارند. در این صورت ارتودنتیست از روش ارتودنسی نامرئی استفاده می‌کند. در این روش، براکت های ارتودنسی در پشت دندان‌ها قرار می‌گیرد و روی ظاهر دندان‌ها هیچ تأثیر منفی ای ندارد. با این حال این روش برای ارتودنتیست ها روش بسیار سخت تری خواهد بود و هزینه های بالاتری را برای بیماران به دنبال دارد. از طرفی در ارتودنسی نامرئی، گفتار بیماران سخت تر خواهد شد و رعایت بهداشت دهان سخت تر می‌شود. غذا خوردن ممکن است باعث کج شدن و شکسته شدن ارتودنسی گردد. به طور کلی این روش در آخرین اولویت های یک ارتودنتیست برای بیمار است.

ارتودنسی نوجوانان اصفهان

مراقبت‌های ارتودنسی در سن نوجوانی

نوجوانان در سنی هستند که می‌توانند خوب و بد را تشخیص دهند و اگر ارتودنتیستشان از آن ها بخواهد نکاتی را رعایت کند، بسیار دقیق آن ها را انجام می‌دهد چرا که می‌تواند صلاح خویش را تشخیص دهد. از این رو انجام ارتودنسی در این سن برای ارتودنتیست ها هم کار لذت بخشی است. در طی درمان ، همچون سایر ارتودنسی‌ها باید نکاتی را رعایت کرد.

  1. حضور مرتب در وقت‌های تعیین شده
  2. رعایت بهداشت دهان و پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری لثه
  3. خوردن غذاهای نرم همچون برنج و مرغ و سوپ.( از خوردن مواد غذایی سفت و چسبناک همچون ته دیگ، بلال و آدامس خودداری شود.)
  4. شستشوی ارتودنسی متحرک بعد از هر وعده غذایی
بیشتر بخوانید
فرآیند طراحی لبخند دیجیتال

دکتر فاطمه تیموری

دکتر فاطمه تیموری

متخصص ارتودنسی اصفهان و ناهنجاری های فک و دهان آماده ارائه خدمات به شماست.

جهت کسب اطلاع از آدرس و ساعات کاری مطب خانم دکتر به بخش تماس با ما سایت مراجعه کنید.

ارتودنسی نوجوانان, ارتودنسی نوجوانان اصفهان, ارتودنسی نوجوانان فاطمه تیموری
نوشتهٔ پیشین
بهترین سن برای انجام ارتودنسی چه زمانی است؟
نوشتهٔ بعدی
ارتودنسی بزرگسالان اصفهان

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.