متخصص ارتودنسی اصفهان سن مناسب انجام درمان ارتودنسی نزد متخصص ارتودنسی چه زمانی است؟

سن مناسب انجام درمان ارتودنسی نزد متخصص ارتودنسی چه زمانی است؟

همه ی افرادی  که قصد انجام ارتودنسی دندان را دارند قبل از انجام جراحی دارای سوالاتی هستند که برای همه یکسان می باشد، یعنی یک سوال متداول، که همه این سوال برایشان پیش می آید و به دنبال جواب درستی برای سولات متداول خود هستند.

در این مقاله و چند مقاله بعدی به بررسی و پاسخ به سوالات متداول  ارتودنسی دندان برای عزیزان هستیم.

در این مقاله به پاسخ دادن به سوال متداول زیر پردخته ایم:

سن مناسب انجام درمان ارتودنسی نزد متخصص ارتودنسی چه زمانی است؟

پاسخ به سوال:

در گذشته درمان ارتودنسی معمولا” به کودکان و نوجوانان محدود می شد ولی واقعیت این است که دندان ها حتی در سنین بالا می توانند حرکت کنند و شیوه حرکت دادن دندان ها در تمام سنین یکسان است. بنابراین درمان ارتودنسی در بزرگسالان و سنین بالا نیز امکان پذیر است هرچند درمان این افراد ممکن است با محدودیت هایی روبرو باشد که فقط توسط ارتودنتیست قابل تشخیص و درمان است.
با این حال زمان مناسب برای ارتودنسی اغلب افراد وقتی است که تمام دندان های شیری کودک افتاده باشند و بیشتر دندان های دائمی وی (بجز سومین آسیای بزرگ یا همان دندان عقل) درآمده باشند که در حدود ۱۲-۱۱ سالگی می باشد. دانستن زمان مناسب برای معاینه ارتودنسی باعث می شود که برخی اوقات با انجام اقدامات ساده از بروز مشکلات شدیدتر پیشگیری و طول درمان و پیچیدگی آن را کوتاه تر کرد. با درمان اولیه می توان نتایج مطلوبی را به دست آورد که پس از پایان یافتن رشد فک ها و صورت ( حدود ۱۲-۱۰ سالگی) دیگر قابل دستیابی نیستند. در این محدوده سنی دو دسته از ناهنجاری های دندانی و اسکلتی را می توان اصلاح کرد. در این میان روش هایی برای درمان های پیشگیرانه وجود دارد که مراجعه بیمار در سن پایین امکان انجام این روش ها را برای هر دو دسته از ناهنجاری های دندانی و اسکلتی میسر می سازد که این امر نه تنها در جلوگیری از انجام درمان های پیچیده کمک می کند بلکه طول درمان را کوتاه تر کرده و به هزینه خانواده نیز کمک می کند.
در صورتی که کودک دچار ناهنجاری اسکلتی (و نه فقط دندانی) همانند کوچک و یا بزرگ بودن هر یک از فک ها نسبت به یکدیگر، باریک بودن فک بالا و یا انحراف فک پایین به طرفین باشد درمان وی باید در محدوده سنی ۱۲-۷ سالگی انجام شود. زمان شروع درمان بر اساس نوع مشکل و شدت آن متفاوت است و گاه سن تقویمی آغاز درمان مشکلی مشابه در دو کودک به دلیل تفاوت های فردی تکاملی یکسان نیست. این امر نیز دلیل مهمی را جهت انجام معاینه اولیه در سن هفت سالگی توسط درمانگر آگاه و مسلط به تمام زوایا و جوانب رشد و تکامل یعنی ارتودنتیست ارائه می دهد. متاسفانه گاهی مشاهده می شود که به علت مراجعه دیرهنگام بیماران به متخصص ارتودنسی و یا مراجعه به دندانپزشک عمومی که بعضا” تسلط کافی در این موارد ندارند، این گونه مشکلات اسکلتی بموقع تشخیص داده نمی شوند و در زمان مناسب تحت درمان صحیح قرار نمی گیرند و رشد کودک پایان می یابد. در این حالت تنها راه پیش روی ارتودنتیست در مشکلات با شدت کم، کشیدن دندان های دائمی جهت پوشاندن مشکل اسکلتی و در موارد شدیدتر انجام جراحی فک همراه با ارتودنسی در سنین بالاتر است و کاملا” روشن است که با معاینه به موقع کودک توسط متخصص ارتودنسی می توان از ایجاد مشکلات شدید در سنین بالاتر جلوگیری کرد.

امیدواریم پاسخ داده شده به سوال : سن مناسب انجام درمان ارتودنسی نزد متخصص ارتودنسی چه زمانی است؟  برای شما مفید بوده باشد و شما تونسته باشید جواب سوال خود را گرفته باشید.

بیشتر بخوانید
آیا کودک 7 ساله من واقعاً به بریس نیاز دارد؟ از زبان متخصص ارتودنسی اصفهان بشنویید

توجه داشته باشید که پاسخ به سولات به صورت کوتاه و مفید برای شما در سایت قرار داده می شود، اگه باز در این باره برای شما سوالی هست، بهتون پیشنهاد میکنم به مطب خانم دکتر مراجعه نمایید.

در آخر از شما تقاضا می کنیم که این سوال رو برای دوستان و آشنایانی که قصد انجام ارتودنسی را دارند ارسال نمایید.

شما عزیزان هم اگه در زمینه  ارتودنسی دندان سوالی دارید؟ میتوانید در پایین همین مطلب در قسمت نظرات برای خانم دکتر ارسال نمایید.

پاسخ به سوالات شما به صورت مطلب در سایت منتشر خواهد شد.


متخصص ارتودنسی اصفهان دکتر فاطمه تیموری

دکتر فاطمه تیموری

بورد تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

متخصص ارتودنسی اصفهان

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید:

نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات و دیدگاه ها برای خانم دکتر ارسال نمایید:

جراحی فک اصفهان, جراحی فک و صورت اصفهان, زیبایی لبخند اصفهان, طراحی لبخند اصفهان, متخصص ارتودنسی اصفهان
نوشتهٔ پیشین
آیا مرتب کردن دندان ها بدون ارتودنسی امکان پذیر است؟
نوشتهٔ بعدی
آیا رویش دندانهای عقل باعث کج شدن دندانهای جلویی می گردد؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.