تشخیص و درمان ناهماهنگی فک فرزندتان

درمان ناهماهنگی فک کودکان

ناگفته نماند که دیدن درد کودک شما هرگز آسان نیست، اما تشخیص علت اصلی آن نیز می تواند دشوار باشد. اگر آنها با ذوق کمتری در وعده های غذایی خود فرو می روند یا شکایت دارند که خمیازه کشیدن یا صحبت کردن برایشان دردناک است، احتمالاً با درد فک دست و پنجه نرم می کنند. درد فک هم در کودکان و هم در بزرگسالان نسبتاً رایج است و در بچه‌های کوچک‌تر اغلب از نیش نادرست ناشی می‌شود.

اصطلاح فنی این مال اکلوژن است و خبر خوب این است که می توان آن را اصلاح کرد! تیم متخصص در اینجا در درباره ارتودنسی چهره ها و بریس ها می تواند به شما در تشخیص و درمان درد فک فرزندتان کمک کند، فک های نامرتب او را هم تراز کرده و لبخندی سالم به او ببخشد! برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید.

چگونه نیش نادرست باعث درد فک می شود؟

هر بار که غذا می خوریم، از ماهیچه های فک بسیار قوی خود برای تولید تا چند صد پوند نیرو در هر اینچ مربع استفاده می کنیم! اگر کودکی ناهماهنگی داشته باشد، آن عضلات قوی فک نمی توانند به طور یکنواخت گاز بگیرند، که باعث عدم تعادل می شود و فشار نابرابر قابل توجهی بر روی دندان های خاص وارد می کند.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

در تلاش برای اصلاح این مشکل، عضلات فک اغلب بیش از حد جبران می کنند. با گذشت زمان، این می تواند منجر به درد در فک کودک شود. درد شدید فک می‌تواند تأثیر منفی داشته باشد. نه تنها غذا خوردن را ناراحت می کند، بلکه می تواند در گفتار، تنفس و خواب کودک نیز اختلال ایجاد کند. مفصلی که در آن فک بالا و پایین به هم می رسد پیچیده است، بنابراین عملکرد نامناسب می تواند منجر به درد مزمن در برخی از کودکان شود، حتی زمانی که فک آنها حرکت نمی کند.

متخصص ارتودنسی چه می کند؟
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

چگونه می توان نیش نامناسب فرزندم را درمان کرد؟

درمان کودک شما به علت اصلی مال اکلوژن و شدت مورد بستگی دارد، اما همه «گزیدگی‌های بد» را می‌توان با زمان و صبر اصلاح کرد. دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است فرزند شما دچار مال اکلوژن شود. گزش بد یا کجی دندان اغلب نتیجه ژنتیک است، اما ممکن است در موارد زیر نیز رخ دهد:

1. دندان برای دهانشان خیلی بزرگ است
  2. فک بالا و فک پایین که اندازه های متفاوتی دارند
  3. از دست دادن زودرس دندان های شیری
  4. صدمات فک
  5. مکیدن طولانی شست یا استفاده از پستانک
  6. استفاده طولانی مدت از یک بطری
  7. فشار دادن زبان

در حالی که ممکن است همیشه نتوانید از گزش ناهماهنگ جلوگیری کنید، مراحل آسان زیادی برای اصلاح آن وجود دارد! از آنجایی که لبخند هر کودک منحصر به فرد است، هیچ برنامه درمانی یکسانی وجود ندارد. هنگامی که برای ارزیابی فرزندتان در مطب های ما در اسپرینگفیلد، کلارکسویل یا نشویل برنامه ریزی می کنید، دکتر شاون و دکتر کندیس برای ارزیابی دندان ها و فک کودک شما معاینه دهانی انجام می دهند.

اگر نیاز به درمان باشد، ما یک برنامه درمانی سفارشی بر اساس نیازهای خاص فرزند شما ایجاد خواهیم کرد. این ممکن است شامل استفاده از یک یا چند دستگاه ارتودنسی باشد، چیزی که ما در طول بازدید آنها به طور مفصل با شما صحبت خواهیم کرد. برخی از رایج ترین گزینه های درمانی شامل موارد زیر است.

بریس ها

بریس ها رایج ترین راه برای اصلاح مال اکلوژن هستند و مقرون به صرفه، کارآمد و ساده هستند. با استفاده از بریس، براکت ها به جلو یا پشت دندان ها چسبانده می شوند و با یک سیم انعطاف پذیر به هم متصل می شوند. سیم به طور مرتب در طول فرآیند درمان سفت می شود و به آرامی دندان ها و فک را به موقعیت های بهینه تر حرکت می دهد. همچنین ممکن است از نوارهای الاستیک برای اعمال فشار استفاده کنیم که تراز بهتری حاصل شود. هنگامی که درمان کامل شد، ما به کودک شما یک نگهدارنده می‌دهیم که به حفظ لبخند جدید او کمک می‌کند.

جراح فک کیست ؟ ( جراحی فک و دهان )
گسترش دهنده فک بالا

گسترش دهنده های فک بالا یک وسیله ارتودنسی است که می توانیم برای اصلاح آندربایت از آن استفاده کنیم. دستگاه قاب سیمی در سراسر کام بالایی قرار می گیرد و از یک کلید مخصوص برای گشاد کردن انبساط هر شب به مقدار بسیار کم استفاده می شود. با گذشت زمان، این عمل باعث گشاد شدن فک بالا می شود و نیش را در یک راستا قرار می دهد.

جراحی فک

در موارد نادر، ممکن است جراحی فک برای اصلاح نیش نامرتب مورد نیاز باشد، اگرچه این عمل معمولا برای بیمارانی که در انجام کارهای روزمره مانند خوردن، خوابیدن و صحبت کردن تلاش می کنند، اختصاص دارد. خوشبختانه، ما معمولاً می‌توانیم مشکلات همسویی را در کودکان قبل از اینکه آنقدر جدی شوند که نیاز به جراحی داشته باشند، اصلاح کنیم.

مزایای اصلاح ناهماهنگی نیش چیست؟

اصلاح ناهماهنگی نیش می تواند درد فک را تسکین دهد، اما مزایای دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید! تمیز کردن دندان های کودک شما آسان تر خواهد بود، که خطر ایجاد پوسیدگی و پوسیدگی دندان را کاهش می دهد. کمتر احتمال دارد دندان های خود را بتراشند یا زودتر از موعد آنها را از دست بدهند و می توانند با وضوح بیشتری صحبت کنند. درمان مناسب به افزایش اعتماد به نفس کودک شما کمک می کند و لبخندی را به او می بخشد که با افتخار با اطرافیان خود به اشتراک می گذارد!

تشخیص و درمان ناهماهنگی فک فرزندتان

بهترین لبخند فرزندتان را در ارتودنسی درباره صورت و بریس بیابید:
تصحیح نیش نامناسب فرزندتان یک سرمایه گذاری مهم است و سال ها از آن سود خواهد برد. با انواع گزینه های درمانی موثر و مقرون به صرفه موجود، هرگز ساده تر از این نبود که لبخند کودکتان را شروع کنید!

تاثیر ارتدونسی بر کاهش بیماری‌های قلبی

هدف ما در اینجا در «درباره ارتودنسی صورت و بریس» بهبود سلامت دهان و دندان کودک شما، هماهنگ کردن بایت و افزایش اعتماد به نفس او است. گزینه های درمانی ما می توانند هر سه مورد را انجام دهند! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اصلاح ناهماهنگی‌ها و دستیابی به لبخندی سالم‌تر برای فرزندتان، امروز با ما تماس بگیرید تا یک مشاوره رایگان در بسیاری از دفاتر ما در منطقه نشویل با موقعیت مناسبی تعیین کنید.

با ما تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات تعیین کنید و در مورد اینکه آیا بریس ها گزینه مناسبی برای شما هستند یا نه، بیشتر بدانید.

به منظور مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی ثابت, ارتودنسی نامرئی, بهترین جراحی فک اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, درمان ناهماهنگی فک کودکان, درمان ناهماهنگی فک کوذکان, دکتر فاطمه تیموری, طراحی لبخند اصفهان, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان
چرا ارتودنسی؟
محافظ های دهان “جوش و گاز گرفتن” چیست؟