درد ناشی از درمان ارتودنسی

در شروع درمان ارتودنسی و یا ٢ تا ۴ روز پس از هر بار ویزیت، ممکن است درد و فشار مختصری بر روی دندان‌ها احساس نمایید که جای نگرانی نیست؛ این موضوع کاملا طبیعی بوده و خودبخود برطرف می گردد.

در صورتی که درد برای بیمار قابل تحمل نباشد؛ می‌تواند از مسکن هایی نظیر استامینوفن و یا ژلوفن استفاده نماید.

گاز زدن مواد غذایی چسبنده و سفت می‌تواند درد و حساسیت دندان را تشدید نماید؛
لذا بیمار باید از مواد غذایی سفت اجتناب ورزد.
یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر کاهش درد ناشی از درمان ارتودنسی، توجه به بهداشت دهان و دندان می‌باشد که با کاهش التهاب لثه، درد کمتری احساس خواهد شد.
همچنین بیماران در حین درمان (خصوصا در چند روز نخست) می‌توانند از خمیر دندان مخصوص دندانهای حساس استفاده نمایند.

اُرتودُنسی یکی از رشته‌های تخصصی دندان‌پزشکی است. این کلمه مرکب است از دو واژهٔ لاتین «ارتو» به معنای «راست» و «درست»، و «ادوس» یا مشتق آن «دنس» به معنای «دندان».
ارتودنسی یکی از مهم‌ترین رشته‌های تخصصی دندانپزشکی است.
همچنین اولین تخصص معرفی‌شده در دندانپزشکی می‌باشد.
کار ارتودنسی بیشتر تصحیح مال اکلوژن یا جفت‌شدن نامناسب دندان‌هاست. این امر می‌تواند ناشی از موقعیت نادرست دندان‌ها یا دو فک نسبت به هم باشد، یا ممکن است درجاتی از هر دو مشکل در یک فرد موجود باشد.
درمان‌های ارتودنسی ممکن است تنها بر تصحیح موقعیت دندان‌ها یا تغییر الگو و جهت رشد دو فک
(درمان‌های ارتوپدیک) متمرکز باشد. از جنبهٔ دیگر می‌توان درمان‌های ارتودنسی را به درمان با دستگاه‌های ثابت و متحرک تقسیم کرد.

چگونه اینویزیلاین و بریس ها می توانند شکل صورت شما را تغییر دهند؟

دکتر فاطمه تیموری

متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان

کانال تلگرام:https://t.me/drfatemehteimoori

ارتودنسی, ارتودنسی نامرئی, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, درد ناشی از درمان ارتودنسی, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک اصفهان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک در اصفهان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک