مراقبت و دوره نقاهت جراحی ژنیوپلاستی

۱۸ اسفند, ۱۳۹۸ - نویسنده کلینیک24

مراحل جراحی ژنیوپلاستی

در ابتدا برای انتخاب روش درمانی ، جراحی ژنیوپلاستی و نوع ناهنجاری در فرد می بایست به پزشک متخصص مراجعه شود و عکس برداری رادیوگرافی از دندان و فک صورت گیرد. در این جلسه شما می توانید از توصیه ها و مشاوره ی پزشک بهره مند شوید.

برای این جراحی نیاز به بیهوشی در فرد می باشد و لازم به ذکر است برش برای جراحی از قسمت داخلی دهان و لثه صورت می پذیرد و هیچ گونه زخمی در ظاهر صورت فرد ایجاد نخواهد شد.

هم چنین لازم به ذکر است که از بخیه جذبی استفاده می شود و طی دو هفته بخیه جذب خواهد شد.

در حین جراحی و درمان، پزشک به دنبال بزرگ کردن فک و یا جا به جایی بخشی از استخوان آن می باشد. بدین منظور، بخش پایینی فک از حالت قبل برداشته شده و در محل صحیح و موردنظر پزشک جایگذاری می شود.

با این کار طول چانه افزایش می یابد و چانه ی فرد نیز بالاتر خواهد آمد. در این روش از پروتز چانه برای جلو کشیدن فک استفاده نمی شود.

جراحی فک و ژنیوپلاستی

دوران نقاهت جراحی ژنیوپلاستی

دوران نقاهت پس از این جراحی ۷ تا ۱۰ روز می باشد و فرد می تواند پس از این مدت برای باز کردن پانسمان اقدام کند.

در روزهای ابتدایی احساس درد و ناراحتی در بیمار بیشتر خواهد بود اما به مرور این درد کاهش و بهبود می یابد.

ورم و کبودی در قسمت چانه امری عادی خواهد بود که در طی زمان و با استفاده از کمپرس یخ برطرف خواهد شد.

مراقبت های پس از جراحی

• از کمپرس سرد برای کاهش التهاب و تورم فک و کبودی استفاده نمایید.
  • برای التیام درد از مسکن ها و توصیه های پزشک خود بهره مند شوید.
  • برای جلوگیری از عفونت، از دهان شویه ها برای شستشو دهانی استفاده کنید.
  • اگر با خونریزی شدید و یا درد شدید مواجه شدید به پزشک مراجعه نمایید.

درمان با جراحی فک و صورت

نویسنده کلینیک24