کاشت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | drteimoori.com

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

کاشت دندان یک انتخاب محبوب برای افرادی است که:

می خواهند دندان های از دست رفته یا شکسته را جایگزین کنند. روش های مختلفی وجود دارد که فرد می تواند با این مسئله کنار بیاید. آنها می توانند بدون دندان از دست رفته زندگی کنند. این ممکن است بهترین انتخاب نباشد زیرا می تواند در ظاهر فرد تأثیر بگذارد و می تواند بر نحوه جویدن و غذا خوردن او تأثیر بگذارد. متخصص ارتودنسی اصفهان، دکتر فاطمه تیموری با بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما است. drteimoori.com

گزینه دیگر استفاده از دندان مصنوعی یا پروتز جزئی است. این موارد می تواند ظاهر بهتری برای افراد فراهم کند ، اما محدودیت هایی در این انتخاب وجود دارد. گزینه سوم استفاده از اتصال دندان است که در آن از رزین برای رفع شکستگی دندان و شکاف دندان استفاده می شود. این گزینه معمولاً یک رفع موقت است.

به جای مراجعه به این گزینه ها ، یک انتخاب وجود دارد که بسیار محبوب می شود. کاشت دندان یک روش ترمیمی است که می تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد. ارتودنسی های دندانی مزایای بسیاری دارند که آنها را به گزینه مناسبی تبدیل می کند. برخی از معایب نیز وجود دارد که در هنگام انتخاب این روش در نظر گرفتن مهم است. با توجه به اینکه 40٪ از بزرگسالان بین 35 تا 44 سال حداقل یک دندان خود را از دست داده اند ، ارزش دارد که به بررسی مزایا و معایب کاشت دندان بپردازید تا تصمیم خوبی بگیرید.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی دندان چه مدت می تواند دوام بیاورد؟

متخصص ارتودنسی اصفهان، دکتر فاطمه تیموری با بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما است. drteimoori.com

متخصص ارتودنسی اصفهان
متخصص ارتودنسی اصفهان

مزایای کاشت دندان

شکل ظاهری –

ارتودنسی های دندانی طبیعی ترین ظاهر را برای دندان های از دست رفته به فرد می دهند. آنها می توانند با رنگ دندان های طبیعی مطابقت داشته باشند و قلاب های فلزی که برای ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی استفاده می شوند را ندارند.

آسیب –

هنگام استفاده از پروتزهای دندانی یا باندینگ دندانی ، ممکن است نه تنها به پروتزهای دندانی و دندان های باند شده آسیب برسد ، بلکه می توان دندان های اطراف را شکست ، شکست و یا آسیب دید. ارتودنسی های دندانی بیش از دندان های طبیعی به دندانهای همسایه آسیب نمی رسانند.

متخصص ارتودنسی اصفهان، دکتر فاطمه تیموری با بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما است. drteimoori.com

متخصص ارتودنسی اصفهان
متخصص ارتودنسی اصفهان

طول عمر –

ارتودنسی های دندانی بیشتر از سایر روش های ترمیمی دوام خواهند داشت. درصد موفقیت برای ارتودنسی های دندانی 98 درصد است و حتی پس از 10 سال کار ، 95 درصد موفقیت برای ارتودنسی ها وجود دارد. پیوند دندان یک یا دو سال به طول خواهد انجامید و پروتزهای داخلی توانایی کار صحیح خود را طی 5 سال از دست می دهند.

استحکام گزش –

ارتودنسی های دندانی همان قدرت بایت دندان های طبیعی را به فرد می دهد. به مرور زمان باعث فرسایش استخوان نمی شوند. پروتزهای مصنوعی تنها نیمی از دندان نیش دندان های طبیعی را به فرد می دهند و آنها با گذشت زمان این قدرت را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید
موم ارتودنسی چیست ؟

متخصص ارتودنسی اصفهان، دکتر فاطمه تیموری با بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما است. drteimoori.com

معایب ارتودنسی های دندانی

هزینه –

کاشت دندان گران است. هزینه یک کاشت تنها می تواند بین 3000 تا 5000 دلار باشد. هزینه پیوند دندان بین 300 تا 600 دلار و پروتز جزئی بین 1000 تا 2000 دلار هزینه خواهد داشت.

جراحی –

کاشت دندان یک عمل جراحی است و هر جراحی خطراتی را به همراه دارد. احتمال تورم یا درد پس از انجام ارتودنسی دندان وجود دارد ، اگرچه این نباید بیش از چند روز طول بکشد.

جایگزینی تاج –

قسمت بالایی یا دندان کاذب کاشت را تاج می نامند. بعد از 10 یا 15 سال باید تعویض شود ، اگرچه خود ارتودنسی ماندگاری بیشتری دارد.

کیفیت –

کیفیت ارتودنسی ها بسته به پزشک متخصص دندانپزشکی متفاوت است. صرف زمان برای یافتن دندانپزشک مناسب برای کاشت دندان مهم است.

متخصص ارتودنسی اصفهان، دکتر فاطمه تیموری با بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما است. drteimoori.com

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص لمینت دندان دکتر فاطمه تیموری, کاشت دندان برای چه کسانی مناسب است؟, متخصص ارتودنسی در اصفهان, مزایای کاشت دندان چیست؟, معایب ارتودنسی های دندانی چیست؟
نوشتهٔ پیشین
ارتودنسی چیست؟
نوشتهٔ بعدی
درمان ارتودنسی چه مدت طول می کشد؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.