متخصص ارتودنسی

چرا نباید از انجام ارتودنسی های دندانی ترسید؟

متخصص ارتودنسی | دکتر فاظمه تیموری | drteimoori.com

مدت زمان مطالعه: 11دقیقه

در کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی ما می دانیم که اکثر مردم منتظر مراجعه به دندانپزشک نیستند ، اما در بعضی موارد این یک ضرورت مطلق است. drteimoori.com

دندانهای از دست رفته یکی از این موارد است – برای محافظت از سلامت دندان و سلامت آنها باید جایگزین شوند.

هنوز هم ، برخی از بیماران محتاط هستند و وقتی صحبت از جراحی دندان مانند ارتودنسی های دندانی می شود ، این منطقی است. بین هزینه ، زمان و ترس از جراحی ، بسیاری از بیماران سوالاتی دارند.

اگر شما کاندیدای کاشت دندان هستید اما هنوز مردد هستید ، ممکن است سوالات شما بر اساس افسانه های مختلفی درباره کاشت و روش به دست آوردن آنها باشد.

کاشت دندان چیست؟

کاشت دندان جایگزینی برای ریشه دندان است که معمولاً از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده و با جراحی در فک شما قرار می گیرد. آلیاژ تیتانیوم با استخوان اطراف خود ادغام شده و محکم آن را نگه داشته و در جای خود محکم می کند. در کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی ما می دانیم که اکثر مردم منتظر مراجعه به دندانپزشک نیستند. اما در بعضی موارد این یک ضرورت مطلق است. drteimoori.com

این یک گزینه ثابت بسیار راحت برای جایگزینی دندانهای از دست رفته است. مانند دندان طبیعی به نظر می رسد و احساس شما را به زیبایی و عملکرد اصلی خود باز می گرداند. این گزینه برای بیمارانی است که دندان های مصنوعی آنها را ناخوشایند ، دردناک یا جویدن و صحبت کردن با آنها دشوار می دانند.

متخصص ارتودنسی
متخصص ارتودنسی

آیا کاشت گران نیست؟

درست است که ارتودنسی های دندانی هزینه اولیه بالاتری نسبت به سایر روش ها دارند. اما این به این دلیل است که آنها طولانی ترین و موثرترین درمان جایگزینی دندان هستند. و بسته به مزایای دندانپزشکی ، ممکن است هزینه اولیه آنها در حد انتظار شما نباشد.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی و پوسیدگی دندان

و هرچه زمان می گذرد ، ارتودنسی های دندانی یک سرمایه گذاری خوب می شوند. زیرا طول عمر آنها بیشتر از دندانهای مصنوعی و بریج است و به پشتیبانی کمتر و جایگزینی کمتری نیاز دارند. در کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی ما می دانیم که اکثر مردم منتظر مراجعه به دندانپزشک نیستند ، اما در بعضی موارد این یک ضرورت مطلق است. drteimoori.com

آیا این روش دردناک نیست؟

در بسیاری از موارد ، درد آن کمتر از کشیدن دندان است. اما ما دروغ نمی گوییم و می گوییم این روند با برخی از ناراحتی ها همراه نیست.

آیا ارتودنسی ها جعلی به نظر نمی رسند؟

جواب کوتاه، نه است”. ممکن است بسیاری از دوستان شما در حال حاضر کاشت داشته باشند. و شما از این امر بی اطلاع باشید. کاشت دندان تنها گزینه جایگزینی دندان است که مردم واقعاً نمی توانند متوجه آن شوند.

اگر دوستان قدیمی شما متوجه آنها شده اند؟

احتمالاً به این دلیل است که ظاهر آنها بسیار بهتر از دندان آسیب دیده یا از دست رفته ای است که جایگزین کرده اند!

در کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی ما می دانیم که اکثر مردم منتظر مراجعه به دندانپزشک نیستند. اما در بعضی موارد این یک ضرورت مطلق است. drteimoori.com

آیا بهبودی طولانی و ناراحت کننده نیست؟

پاسخ این است که نسبی است و باید بهبودی را با ناراحتی لبخند ناخوشایند و دندان های ناسالم که با آنها زندگی کرده اید مقایسه کنید. روند بهبودی کامل دو تا شش ماه است. بهبودی بیشتر به دلیل زمانی است که ریشه ارتودنسی دندان برای پیوند با فک طول می کشد. اما دقیقاً همین فرآیند است که ارتودنسی را به پاسخی عالی برای دندانهای از دست رفته تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید
آشنایی با مزایای انجام ارتودنسی با لیزر چیست؟

آیا مراقبت از کاشت دندان سخت نیست؟

هنگامی که در جای خود قرار گرفتند ، مراقبت از آنها به راحتی دندان های طبیعی شماست. اگرچه برخی از تکنیک ها تغییر می کنند. به عنوان یک جایزه ، آنها از پوسیدگی دندان یا حفره رنج نخواهند برد!

ممکن است در مواردی مانند نخ دندان ، تغییراتی جزئی در تکنیک وجود داشته باشد ، اما یادگیری آنها آسان است و به روال بهداشت دهان و دندان شما نمی افزایند. می توانید غذاهای معمولی بخورید و آدامس نیز بجوید. از دیدگاه یک دندانپزشک ، ما باید کمی مراقب باشیم که ارتودنسی ها را خراشیده نکنیم. اما ما ابزار خاصی برای مقابله با این موضوع طراحی کرده ایم. در کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی ما می دانیم که اکثر مردم منتظر مراجعه به دندانپزشک نیستند ، اما در بعضی موارد این یک ضرورت مطلق است. drteimoori.com

متخصص ارتودنسی اصفهان
متخصص ارتودنسی اصفهان

آیا ارتودنسی ها ایمن یا آزمایش نشده نیستند؟

نه. ارتودنسی های مدرن بیش از 40 سال در بیماران استفاده می شود. و 95 درصد موفقیت دارند – اولین بیمار کاشت مدرن بقیه عمر خود را با کاشت در فک زندگی کرد. ارتودنسی ها به طور کلی دهان شما را ایمن تر می کنند. از دندان های دیگر در برابر حرکت محافظت می کنند ، ظاهر شما را بهبود می بخشند و باعث می شوند استخوان فک به مرور زمان از بین نرود.

آیا برای تهیه کاشت خود به یک متخصص با درآمد بالا احتیاج ندارم؟

از نظر فنی ، هر دندانپزشک واجد شرایط می تواند ارتودنسی دندان ارائه دهد. با این حال ، مانند هر روش دیگر ، بهتر است دندانپزشکی را انتخاب کنید که دارای آموزش ، تجربه و نتایج خوب همراه با این روش باشد. در کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی ما می دانیم که اکثر مردم منتظر مراجعه به دندانپزشک نیستند ، اما در بعضی موارد این یک ضرورت مطلق است. drteimoori.com

بیشتر بخوانید
آنچه در مورد دندان عقل نهفته باید بدانید

بنابراین ، آیا کسی می تواند کاشت کند؟ نه واقعا. در حالی که دندان های از دست رفته باید جایگزین شوند. و روش کاشت بسیار ایمن و م effectiveثر است ، برخی شرایط باعث می شود بیماران برای کاشت دندان ناتوان باشند.

اولین مورد برای کاشت این است که شما یک استخوان فک سالم و قوی داشته باشید. در حالی که روش های درمانی برای بهبود تراکم و قدرت استخوان وجود دارد. بهتر است ارتودنسی ها را در حالی که استخوان هنوز در آن است نگه دارید. این دلیل دیگری برای ایجاد ارتودنسی است – هرچه زودتر آنها را بگیرید ، استخوان در فک شما بیشتر است و خود ارتودنسی ها زودتر از استخوان در برابر فرسایش محافظت می کنند.

اجازه ندهید سوالات ، افسانه ها و باورهای غلط شما را از در نظر گرفتن ارتودنسی های دندانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده شدید یا دندان مصنوعی ناخوشایند منصرف کند.

در کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی ما می دانیم که اکثر مردم منتظر مراجعه به دندانپزشک نیستند ، اما در بعضی موارد این یک ضرورت مطلق است. drteimoori.com

آیا ارتودنسی ها جعلی به نظر نمی رسند؟, آیا این روش دردناک نیست؟, آیا بهبودی طولانی و ناراحت کننده نیست؟, آیا مراقبت از کاشت دندان سخت نیست؟, اگر دوستان قدیمی شما متوجه آنها شده اند؟, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص لمینت دندان دکتر فاطمه تیموری, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
ارتودنسی دندان در مقابل مینی ارتودنسی دندان چیست؟
نوشتهٔ بعدی
در صورت شکستن براکت یا سیم ارتودنسی چه کاری باید انجام داد (وحشت نکنید!)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.