ویژگی های مسواک خوب مخصوص ارتودنسی

ویژگی های مسواک خوب مخصوص ارتودنسی

ویژگی های مسواک خوب مخصوص ارتودنسی

۱-داشتن طراحی مناسب برای خارج کردن قطعات غذا:همان طور که گفته شد بریس‌های فلزی، رایج‌ترین بریس‌های دندانی هستند و از سه بخش اصلی تشکیل شده‌اند که شامل براکت، چسب و سیم فلزی است.

راکت‌ها با ماده‌ای مخصوص به دندان چسبانده می شوند، سپس سیم فلزی (آرک وایر) این براکت‌ها را به همدیگر وصل می‌کند تا به تدریج دندان‌ها حرکت کرده و در یک راستا قرار بگیرند. به خاطر داشته باشید که غذا می‌تواند بین سیم فلزی و براکت‌ها گیر کند، به همین دلیل، یک مسواک خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد تا بتواند باقیمانده غذا را از مابین سیم و براکت خارج کند.

۲-داشتن سرباریک و کوچک : هیچ مدرک علمی وجود ندارد، تا برتری یک مسواک خاص، در از بین بردن پلاک‌های دندانی را ثابت کند. فارغ از اینکه شما ارتوندسی کرده‌اید یا خیر، آنچه که اهمیت دارد، مسواک زدن مرتب و دائمی شما و همچنین انتخاب مسواکی است که بتواند به نیازهایتان پاسخ دهد .

مسواک مناسب در مورد ارتودنسی یعنی، مسواکی که بتواند به راحتی به نقاط غیرقابل دسترس بریس‌ها دسترسی پیدا کند . توصیه شده که باید سر مسواک کوچک باشد تا بتواند”به تمام نواحی دهان، دندان‌ها و لثه دسترسی پیدا کند.” با در نظر داشتن این نکته، استفاده منظم ازمسواک می‌تواند در نظافت بهتر شکاف‌های خط لثه، یعنی جایی که باکتری‌ها تجمع می‌کنند، به شما کند.

۳- داشتن پرزهای نرم برای پیشگیری از احساس ناخوشایند:هنگامی که ارتودنسی انجام می دهید بریس ها می توانند برای شما حس ناخوشایندی ایجاد کنند بنابراین برای کم کردن حس ناخوشایند بریس ها باید در انتخاب مسواک ارتودنسی دقت کنید .

بیشتر بخوانید
چرا براک های ارتودنسی بسیار گران هستند؟

دکتر فاطمه تیموری

بورد تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

متخصص ارتودنسی اصفهان

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید:

نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات و دیدگاه ها برای خانم دکتر ارسال نمایید:

ارتودنسی اصفهان, اصلاح طرح لبخند اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, ویژگی های مسواک خوب مخصوص ارتودنسی
نوشتهٔ پیشین
پیشگیری از به وجود آمدن فاصله بین دندان ها
نوشتهٔ بعدی
نکاتی مهم هنگام مسواک زدن دندان های ارتودنسی شده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.