بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین ارتودنسیت در اصفهان

آیا بیمه هزینه ارتودنسی دندان را تقبل می کند؟

آیا بیمه هزینه ارتودنسی دندان را تقبل می کند؟

هزینه ارتودنسی دندان

بیمه ها معمولا هیچ چیزی را در خارج از چهارچوپ درمانی و توجیه پزشکی تقبل نمی کنند. مگر اینکه شما مشکل خاصی با فک و دندان های خود داشته باشید که زندگی و سلامتی شما را به خطر انداخته باشد. اما اگر  مشکلات زیر را هم داشته باشید می‌توانید برای ارتودنسی خود روی بیمه درمانی حساب کنید:

  • درد فک
  • افزایش احتمالا ابتلاء به انواع بیماری های لثه
  •   دشواری و مشکل در صحبت کردن و تکلم
  • افزایش احتمال لق شدن دندان یا افتادن آن

حتی اگر بیمه هزینه ارتودنسی شما را تقبل نکند باز هم می توانید روی کاهش هزینه ها حساب کنید. زیرا برخی از متخصصان به بیماران اجازه می دهند که به صورت اقساطی هزینه ها را پرداخت کنید.

قیمت متخصص ارتودنسی اصفهان دندان های جلو چقدر است؟

شاید شما جزء آن دسته از افرادی باشید که تنها دندان های جلویی شان نامرتب باشد و برایشان سوال باشد که قیمت ارتودنسی دندان های جلو چقدر است؟ برخی افراد بر این باور هستند که چون فقط دندان های جلویی شان نامرتب است بنابراین هزینه کمتری باید پرداخت کنند. در حالی که این تصور کاملا غلط است چرا که ارتودنسی یک درمان زمانبر است و اصولا تمامی دندان ها درگیر می شوند؛ حتی اگر یک دندان شما هم نامرتب باشد باید تمامی دندان های فک بالا را ارتودنسی کنید تا نتیجه نهایی عالی شود.

هزینه ارتودنسی یک فک از ۱۶ میلیون به بالا شروع می‌شود و هزینه ارتودنسی دو فک از ۲۳ میلیون تومان به بالاست.

بیشتر بخوانید
روش‌های مختلف ارتودنسی در بزرگسالی

بنابراین چه دندان های خلفی و چه جلویی شما نامرتبی داشته باشد شما باید هزینه کامل پرداخت کنید. در تمامی کلینیک ها و مراکز ارتودنسی قیمت ارتودنسی دندان های جلو همان هزینه کلی است.

قیمت بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان دندان بر اساس خدمات جانبی

در منار مواردی که در بالا بیان کردیم، یک سری خدمات ثابت و همیشگی وجود دارد که شما بابت آنها در طول پروسه درمان هزینه می‌کنید، شاید هزینه هر بار انجام انها زیاد نباشد ولی در نهایت روی قیمت نهایی ارتودنسی تاثیر می‌گذارد؛ از جمله این موارد:

هزینه مشاوره اولیه

اگر تصمیم دارید که برای معالجه خود به مطب بروید، اولین مراجعه به متخصص ارتودنسی اصفهان ممکن است رایگان باشد،زیرا بعضی از متخصصان حتی بدون اینکه بخواهید اقدام به درمان کنید به صورت رایگان شما را معاینه می کنند، اما برخی از متخصصین هزینه مشاوره اولیه را دریافت می‌کنند.

متخصص می تواند طی این جلسه مشکلات احتمالی شامل، وجود فاصله بین دندان ها، شلوغ بودن دهان، کوچک بودن یکی از فک ها، جلو یا عقب بودن فک ها و … را شناسایی کرده آنگاه نوع درمان را به بیمار توضیح داده و هزینه ارتودنسی دندان را نیز به صورت دقیق برآورد خواهد کرد.

شستشوی حرفه ای

از آنجا که قرار است تا مدت طولانی دستگاه های ارتودنسی به دندان های شما متصل باشد، بنابراین جرم گیری دندان و شستشوی حرفه ای آن می تواند سلامت دندان ها را در طول درمان حفظ کند. اگر دندان شما پلاک یا تارتار یا جرم گرفته باشد متخصص معمولا پیش از درمان، اقدام به جرمگیری می‌کند، که خود روی قیمت نهایی ارتودنسی موثر است.

بیشتر بخوانید
چه کسانی می توانند درمان ارتودنسی انجام دهند؟

ویزیت مرتب به منظور چکاپ

در طول درمان ارتودنسی شما باید به صورت مکرر به متخصص مراجعه کنید تا او شما را ارزیابی کرده و به تنظیم دستگاه های ارتودنسی بپردازد. هرچقدر مشکل شما جدی تر باشد، برای مثال اگر مال اکلوژن های شدید داشته باشید، تعداد جلسات مراجعه شما نیز بیشتر می شود.

اشعه ایکس دندان یا فک

گرفتن تصاویر با کمک اشعه ایکس یکی از مهمترین ترین پروسه های درمان ارتودنسی است. متخصصان برای اینکه بتوانند موقعیت ریشه دندان ها را تعیین کنند و میزان موفقیت درمان را بسنجند از تصاویر اشعه ایکس کمک می گیرند. در طول درمان ممکن است چندین بار و مکررا از شما تصاویری با کمک اشعه ایکس گرفته شود که آن ها نیز هر کدام بر قیمت ارتودنسی اضافه می کنند.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی

ریتینر و نگهدارنده

بعد از اتمام دوره درمان، دندان های شما همچنان ممکن است تغییر موقعیت داده و جابجا شوند. برای پیشگیری از بروز چنین حالتی شما باید از ریتینر و نگهدارنده استفاده کنید. هزینه نگهدارنده نیز معمولا باید به عنوان بخشی از هزینه ارتودنسی در نظر گرفته شود که البته ارزان است و به راحتی قابل خریداری است.

هزینه نصب ریتینر هر فک در سال ۱۴۰۱ در حدود ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان می‌باشد.

هزینه نصب براکت مجدد

گاهی اوقات به دلایل زیادی ممکن است که براکت آسیب ببیند و دچار شکستگی شود، که در چنین شرایطی لازم است که براکت مجدد نصب شود. هزینه نصب براکت مجدد ۳۵۰.۰۰۰ تومان است.

قیمت نصب مینی اسکرو

مینی اسکروها پیچ های کوچکی هستند که برای کمک به جابه جابه جایی دندان‌ها استفاده می شود (برای دندان‌هایی که دچار بیرون زدگی و یا اکستروژن هستند بسیار کاربرد دارد). اگر وضعیت ناهنجاری به صورتی باشد که نیاز به استفاده از مینی اسکروها باشد، ای هزینه را به نرخ نهایی ارتودنسی اضاف کنید.

بیشتر بخوانید
کش ارتودنسی بین فکی را چگونه باید استفاده کرد؟
اطلاعات تماس
دکتر فاطمه تیموری

بورد تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت (استادیار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان)

اصفهان، خیابان توحید میانی، ساختمان تیراژه طبقه 4 واحد 12

   ۰۳۱-۳۶۲۶۹۰۲۱ و ۰۹۳۷۶۸۰۹۸۵۸

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, بهترن متخصص ارتودنسی اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, هزینه ارتودنسی دندان
نوشتهٔ پیشین
هزینه متخصص ارتودنسی در اصفهان ثابت با بریس فلزی
نوشتهٔ بعدی
بهترین متخصص ارتودنسی کیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.