بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان

اگر یک براکت را قورت دهم چه اتفاقی می افتد؟

مشکلات ارتودنسی

آیا تا به حال فکر کرده اید که اگر یک براکت را قورت دهید چه اتفاقی می افتد؟ به هر حال، بریس های شما در دهان شما هستند… که یک مسیر مستقیم به معده شما است.

بلعیدن براکت نادر است، اما ممکن است اتفاق بیفتد. در اغلب موارد، هیچ عارضه جدی از براکت بلعیده شده براکت ها را تجربه نمی کنید. بدن ما قوی و مقاوم است!

همه بریس‌های ما دارای یک گیره هستند که به سیم متصل می‌شوند، بنابراین حتی اگر یکی از دندان‌های شما جدا شود، احتمال بسیار کمی وجود دارد که بریس بیفتد و بلعیده شود. این یکی از مزایای بسیاری است که ما با بریس های خود بستن با گیره ای که استفاده می کنیم دوست داریم.

صرف نظر از این، مهم است که در صورت وقوع آن آماده باشید. در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید در صورت قورت دادن یک براکت یا قورت دادن سیم نگهدارنده چه اتفاقی می افتد.

چرا کسی باید یک براکت را قورت دهد؟

هیچ کس براکت براکت های خود را عمدا قورت نمی دهد – البته. این وضعیت ممکن است زمانی رخ دهد که شخصی بخواهد به تنهایی براکت خود را تنظیم کند و به اشتباه براکت را شل کند. سپس قبل از اینکه متوجه شوید، از دریچه پایین می رود!

همچنین ممکن است یک تکه غذا یا آب نبات را گاز بزنید که در لیست «با بریس غذا نخورید» قرار دارد و فشار نیش باعث جدا شدن براکت از دندان شود. همیشه یک گره یا گیره اضافی روی بریس های شما وجود دارد تا آنها را به سیم خود متصل نگه دارد تا در دهان شما شل نشود.

قبل از ارتودنسی و بریس دندان

با این حال، اگر با شکستن کراوات یا گیره به نحوی از سیم شل شود و شما به طور همزمان بزاق خود را قورت دهید (که ما 400 تا 500 بار در روز انجام می دهیم!)، این زمان بندی تصادفی باعث می شود که یک براکت در شکم خود داشته باشید.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

به همین دلیل است که بلعیدن براکت بسیار نادر است. هنگامی که آن تکه فلز را روی زبان یا گونه های خود احساس کردید، معمولاً آن را بیرون می ریزید یا از دهان خود خارج می کنید.

اگر متوجه نشدید که براکت شما بیرون زده است، ممکن است آن را قورت دهید. گاهی اوقات، یک بیمار متوجه یک براکت گم شده می شود، اما حتی متوجه نمی شود که آن را بلعیده است!

خطر بلع قطعات خارجی به بریس ها نیز ختم نمی شود. افرادی که می پرسند “اگر یک تکه فلز کوچک را ببلعید چه اتفاقی می افتد” ممکن است یک تاج دندان موقت، یک پرکننده فلزی یا یک سیم نگهدارنده را بلعیده باشند. هر چیزی که به اندازه لقمه در دهان شما آویزان باشد، ممکن است به اشتباه بلعیده شود.

بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان

اگر براکت را قورت دادم چه کار کنم؟

مرحله 1: آرام، خونسرد و جمع باشید.

اگر براکت خود را قورت دادید وحشت نکنید. بیشتر اوقات، براکت شما به طور طبیعی عبور می کند. اسیدهای معده شما مقدار زیادی از براکت را حل نمی کند و از داخل آن عبور کرده و به توالت می رسد.

نخ دندان سه بعدی چه ویژگی هایی دارد ؟
مرحله 2: مراقب علائمی که تجربه می کنید باشید.

از علائمی که در بدن شما ظاهر می شود آگاه باشید. اگرچه در بیشتر مواقع، براکت ها از طریق مری، به سمت معده و از تمام روده ها عبور می کنند، ممکن است (اما به ندرت) براکت در جایی از بدن گیر کند.

اگر براکت جا بیفتد، ممکن است فرد علائمی مانند درد هنگام بلع، درد قفسه سینه، درد معده یا درد شکم را تجربه کند. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، با پزشک مراقبت های اولیه خود تماس بگیرید. اگر این علائم شدید شد به بخش مراقبت های فوری یا اورژانس در بیمارستان مراجعه کنید. مشکلات ارتودنسی

مرحله 3: یک قرار ملاقات با متخصص ارتودنسی خود تعیین کنید!

با فرض اینکه براکت به طور طبیعی از بین رفته و هیچ عارضه ای برای سلامتی رخ نداده است، می توانید یک قرار ملاقات با تیم ما در ارتودنسی دکتر فاطمه تیموری برای تعمیر براکت خود تعیین کنید. مشکلات ارتودنسی

ما می خواهیم شما را در اسرع وقت به مسیر درمان ارتودنسی خود برگردانیم تا از جابجایی دندان های شما از جای خود جلوگیری کنیم. یک براکت از دست رفته نباید بر پیشرفت درمان شما تأثیر بگذارد، تا زمانی که نسبتاً سریع جایگزین شود.

در همین حال، اگر براکت از دست رفته شما یک قطعه یا سیم پوکی تحریک کننده روی بریس های شما ایجاد می کند، از مقداری موم ارتودنسی برای پوشاندن انتهای تیز استفاده کنید. موم ارتو می تواند برای تعدادی از سناریوها در طول درمان بریس شما مفید باشد!

به منظور مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان
اگر سیم نگهدارنده را قورت دهید چه باید کرد؟

اگر سیم بریس یا سیم نگهدارنده را قورت دادید، دوباره – نترسید. سیم احتمالاً به طور طبیعی عبور می کند – به همان روشی که یک براکت عبور می کند. مطالعات نشان می‌دهد که «هنگامی که یک جسم خارجی به معده می‌رسد، امکان عبور بدون مشکل از روده وجود دارد. کمتر از 1 درصد از اجسام خارجی باعث سوراخ شدن آنها شده اند».

تجربیات موفق ارتودنسی در بزرگسالی

فقط مراقب هر گونه علائم یا نشانه ای باشید که نشان می دهد سیم به بدن شما نفوذ کرده است، در نظر داشته باشید که با ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود تماس بگیرید تا نظر او را دریافت کنید و منتظر بمانید تا قطعه به طور طبیعی عبور کند.

نتیجه گیری مشکلات ارتودنسی

نتیجه این است که تعداد بسیار کمی از بیماران یا بیماران ارتودنسی، براکت‌های براکت را بلعیده‌اند، و اکثر این افراد حتی عبور براکت را احساس نکرده‌اند و حتی ممکن است ندانند که آن را بلعیده‌اند.

با بلعیده شدن هر قطعه فلزی یا مواد تیز، خود را وادار به استفراغ نکنید. اگر سعی کنید قطعه را به سمت بالا استفراغ کنید، احتمالاً در راه بازگشت، ضرر بیشتری از آن حاصل می شود!

اگر می ترسید که این قطعه ممکن است نیاز به برداشتن قطعه از معده یا هر جای بدنتان داشته باشد، بهتر است با پزشک مراقبت های اولیه خود صحبت کنید تا مشخص شود که آیا این بهترین اقدام است یا خیر.

اگر در مورد بریس‌ها «موقعیت‌های اضطراری» یا کارهایی که در شرایط خاص باید انجام دهید سؤالی دارید، لطفاً در تماس با ما تردید نکنید.

ما اینجا هستیم تا شما را در روند درمان، از اولین ویزیت تا آخرین نوبت، راهنمایی کنیم.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی ثابت, اصلاح طرح لبخند اصفهان, بهترین جراحی فک اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, جراحی فک اصفهان, جراحی فک و صورت اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان, متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, مشکلات ارتودنسی
5 نکته ای که هنگام انتخاب متخصص ارتودنسی باید در نظر بگیرید
ارتودنسی چیست؟