بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان

چه زمانی و چرا کشیدن دندان قبل از مراقبت های ارتودنسی ضروری است؟

چه زمانی و چرا کشیدن دندان قبل از مراقبت های ارتودنسی ضروری است؟

مراقبت های ارتودنسی

همه موارد ارتودنسی نیازی به کشیدن دندان ندارند. در واقع، تنها درصد کمی از موارد نیاز به کشیدن دارند و این موارد معمولاً دارای دندان‌های بسیار شلوغ هستند.

بسیاری از افراد دندان عقل را خارج می‌کنند، اما به دلایلی غیرمرتبط با مراقبت ارتودنسی.

کشیدن دندان برای دستیابی به نتایج مناسب در مواردی که نگه داشتن تمام دندان ها در داخل اجازه دندان های صاف و بایت سالم را نمی دهد، ضروری است. فقط شلوغی شدید دندان نیاز به کشیدن دارد.

برخی از دلایل رایج شلوغی دندان ها:

دندان های خیلی زیاد.
فک خیلی کوچک است که نمی تواند تمام دندان ها را به درستی نگه دارد.
دندان ها خیلی بزرگ هستند یا یک دندان خاص خیلی بزرگ یا شکل غیر طبیعی دارد.

دلایل دیگر برای استخراج

در موارد خاص، ممکن است نیاز به کشیدن دندان قبل از درمان ارتودنسی داشته باشد، زیرا به دلیل رشد باکتری ها و ایجاد پلاک، پوسیده شده یا در اثر شلوغی قبلی آسیب دیده است. اگر پوسیدگی خیلی پیشرفته باشد، با پر کردن فضای خالی با دندان‌های سالم، که توسط بریس یا اینویزیلاین به موقعیت خود هدایت می‌شوند، می‌توان به سادگی دندان‌ها را برداشت و دندان‌ها را به درستی بدون آن تراز کرد.

دکتر فاطمه تیموری ، متخصص ارتودنسی اصفهان  و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان می باشند.

کشیدن دندان به ویژه برای مواردی ضروری است که در آن نتایج بدون برداشتن دندان ها ناپایدار بوده و در آینده منجر به جابجایی و ناهماهنگی آن ها می شود و برای اصلاح نیاز به مراقبت های ارتودنسی بیشتری دارد. در این صورت، کشیدن دندان در وهله اول برای دستیابی به نتایج سالم و ایمن که برای ماندگاری طراحی شده اند، منطقی تر است.

بیشتر بخوانید
با نام اجزای ارتودنسی بیشتر آشنا شوید؟

یک مشکل بایت بسیار شدید، مانند آندربایت، اپن بایت، یا دیپ بایت، ممکن است با کمک کشیدن دندان برطرف شود، به خصوص اگر بیمار تصمیم بگیرد که برای اصلاح وضعیت جراحی انجام ندهد.

بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان

نشانه هایی که ممکن است نیاز به استخراج داشته باشید

متخصص ارتودنسی دندان های شما را به طور کامل معاینه می کند، از جمله رادیوگرافی جامع، برای تعیین محل قرارگیری هر دندان و اقداماتی که برای دستیابی به بایت و لبخند سالم باید انجام شود – از جمله امکان کشیدن دندان ها.

برخی از علائم زیر ممکن است نشان‌دهنده نیاز به کشیدن دندان باشد، اما این به ویژگی‌های مورد شما بستگی دارد – حتی اگر برخی از آنها در مورد دندان‌های شما صدق کنند، لزوماً به این معنی نیست که باید آن‌ها را خارج کنید.

دندان بیش از حد بزرگ است که در موقعیت مناسب قرار نگیرد.
رشد دندان در جهت اشتباه.
دندان دردناک یا دردناک است.
دندان تغییر رنگ داده یا علائم پوسیدگی را نشان می دهد.
دندان به لمس بسیار حساس است.
دندان ترک خورده، ترک خورده یا آسیب دیده به نظر می رسد.
دندان به دلیل پوسیدگی یا بیماری پریودنتال لق است (دندان بزرگسال).

مشکلات مربوط به گاز گرفتن یا جویدن

این لیست فقط برای کمک به شما در درک برخی از علائم موارد احتمالی کشیدن است: به این معنی نیست که دندان های شما باید کشیده شوند! اگر متخصص ارتودنسی شما کشیدن را پیشنهاد می کند، می توانید مطمئن باشید که این یک نظر آگاهانه برای دستیابی به بهترین نتایج است، برای لبخندی که دوست دارید و یک نیش سالم برای ماندگاری ساخته شده است.

بیشتر بخوانید
کاشت لثه مصنوعی
نحوه کشیدن دندان

اگر مورد ارتودنسی شما نیاز به کشیدن دندان داشته باشد، متخصص ارتودنسی شما را برای کشیدن دندان به دندانپزشک عمومی یا جراح دهان ارجاع می دهد.

ارتودنتیست ها به طور کامل به تعویض دندان اختصاص دارند، در حالی که دندانپزشکان عمومی و جراحان دهان طیف وسیع تری از روش ها را ارائه می دهند، بنابراین تمام تجهیزات پزشکی لازم برای کشیدن دندان را در اختیار دارند. کشیدن دندان اصلی معمولاً در مطب دندانپزشک عمومی انجام می شود، در حالی که کشیدن دندان های پیچیده تر ممکن است توسط جراح دهان انجام شود.

دندان ها ممکن است قبل یا در حین درمان ارتودنسی با بریس یا اینویزیلاین کشیده شوند. هنگامی که کشیدن‌ها به درستی بهبود یافتند، دندان‌ها را می‌توان به محلی که توسط دندان کشیده شده خالی شده هدایت کرد.

در حین کشیدن درد احساس نخواهید کرد: دندانپزشک یا جراح دهان شما از بی حسی موضعی یا آرام بخش برای برداشتن دندان ها بدون درد استفاده می کند. دندانپزشک یا جراح به طور ماهرانه و سریع دندان ها را خارج می کند.

پس از استخراج، ممکن است از چند بخیه کوچک برای بستن سوراخ استفاده کنند. پس از یک هفته یا بیشتر وقتی برای معاینه وارد می شوید، یا حل می شوند یا حذف می شوند.

به منظور مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان
می توانید همان روز به خانه بروید. ممکن است وقتی بیهوشی از بین می رود کمی درد یا ناراحتی احساس کنید:

برای درمان از هر مسکن بدون نسخه استفاده کنید. از خوردن غذاهای ترد یا چسبنده تا چند روز که سوراخ ها بهبود می یابند خودداری کنید و دهان خود را با آب نمک یا شستشوی ضد عفونی کننده ارائه شده توسط دندانپزشک خود بشویید تا آنها را تمیز نگه دارید.

بیشتر بخوانید
براكت های شفاف (سرامیکی)

دندانپزشک شما همچنین ممکن است یک سرنگ مخصوص خوراکی در اختیار شما قرار دهد تا هر گونه مواد غذایی بالقوه یا بقایایی را که ممکن است در سوراخ های به جا مانده توسط استخراج گیر کند، شسته شود. دهان شما یکی از سریع‌ترین قسمت‌های بدن شما است که بهبود می‌یابد، بنابراین سوراخ‌ها خیلی سریع بهبود می‌یابند.

هنگامی که حفره‌های خارج از دندان بهبود یافتند، می‌توانید درمان ارتودنسی را شروع کنید یا ادامه دهید: قبل از مدتی طولانی، شکاف ایجاد شده در اثر کشیدن دندان توسط دندان‌های سالم در تراز مناسب و تحت نظارت پزشک پر می‌شود.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا پیشنهادی و همچنین برای راهنمایی بیشتر و  رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

 

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, اصلاح طرح لبخند اصفهان, بهترین جراحی فک اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, جراحی فک اصفهان, دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص ارتودنسی, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, مراقبت های ارتودنسی
نوشتهٔ پیشین
چه زمانی و چرا برای درمان ارتودنسی به کشیدن دندان نیاز دارید؟
نوشتهٔ بعدی
درمان ارتودنسی چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.