بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان

کدام غذاها دندان ها را لکه دار می کنند؟

کدام غذاها دندان ها را لکه دار می کنند؟

مراقبت های ارتودنسی

آیا نگران این هستید که بعد از بریس روی دندان های خود لکه ایجاد کنید؟ خوب است که در مورد لبخند در حال پیشرفت خود محتاط باشید!

در حالی که ممکن است پس از برداشتن براکت‌های بریس توسط دکتر مقداری تغییر رنگ وجود داشته باشد، شما به راحتی می‌توانید با ایجاد چند تغییر ساده در رژیم غذایی خود، زردی را محدود کنید.

بیایید در مورد غذاهایی که دندان‌ها را لکه‌دار می‌کنند و اینکه چگونه می‌توانید با اثرات رنگ‌آمیزی آن‌ها مقابله کنید، صحبت کنیم.

چه چیزی باعث ایجاد لکه روی دندان می شود؟

قبل از اینکه به گروه مواد غذایی لکه‌دار دندان مراجعه کنیم، بیایید در مورد دلیل ایجاد لکه صحبت کنیم.

در ابتدا مواد شیمیایی موجود در غذای شما و مواد شیمیایی در دهان شما در کار هستند! وقتی صحبت از غذاهای خاصی می شود – مانند آنهایی که اسیدیته بالایی دارند، تانن دارند یا رنگدانه های زیادی دارند – واکنش شیمیایی با مینای دندان می تواند به سرعت اتفاق بیفتد.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

مینای دندان شما زبر می شود و متخلخل می شود – این به آن رنگ های پر جنب و جوش اجازه می دهد تا به دندان های شما بچسبند. هر چه عوامل ایجاد کننده لکه بیشتر روی دندان شما بنشینند، عمق بیشتری به دندان شما می رسند. به همین دلیل مهم است که پس از اتمام این غذاهای رایج لکه‌زا مسواک بزنید.

بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان

در اینجا چند دلیل دیگر برای ایجاد لکه روی دندان وجود دارد:

مراقبت ضعیف از دهان مسواک نزدن و نخ دندان کشیدن منظم مینای دندان شما را در برابر لکه ها و حفره ها محافظت نمی کند. معمولاً این منجر به لکه های زرد قهوه ای یا قهوه ای تیره دندان می شود.
درمان های پزشکی برخی از داروها مانند داروهای فشار خون بالا یا آنتی هیستامین ها باعث تغییر رنگ دندان می شوند.
یک بیماری یا ترومای مادرزادی/کودکی. مطالعات نشان داده اند که آنتی بیوتیک های تتراسایکلین در صورت مصرف در سه ماهه آخر بارداری یا قبل از 8 سالگی می توانند باعث تغییر رنگ دائمی دندان در مادر و کودک شوند.

بیشتر بخوانید
چرا براک های ارتودنسی بسیار گران هستند؟

5 نوع غذایی که لکه دار می شوند

در حالی که اولین دفاع در برابر لکه ها یک روال بهداشتی قوی دهان و دندان است، شما نیاز به یک توهین خوب در مورد این غذاهای رایج لکه زا دارید!

در اینجا چند نوع از رایج ترین غذاهایی که دندان ها را لکه دار می کنند، آورده شده است!

1. نوشیدنی ها

قهوه، چای سیاه و شراب قرمز حاوی ترکیب شیمیایی به نام تانن هستند. تانن یکی از مواد شیمیایی است که می تواند به راحتی به مینای دندان شما نفوذ کند و به سطحی چسبنده برای کربوهیدرات ها، قندها، پروتئین ها و باکتری ها تبدیل شود.

یک راه خوب برای رقیق کردن اثرات ایجاد کننده لکه این نوشیدنی ها نوشیدن از طریق نی است تا تماس با دندان های شما به حداقل برسد. شما همچنین می توانید برای کمک به کاهش لک، شیر یا خامه بیشتری به قهوه یا چای خود اضافه کنید! (بنابراین دفعه بعد که کسی شما را برای مقدار شیر قهوه تان انتخاب می کند، می توانید به او بگویید که فقط از دندان هایتان مراقبت می کنید!).

چند نوشیدنی دیگر که در این لیست قرار می گیرند عبارتند از: نوشابه، شراب سفید، نوشیدنی های ورزشی، و نوشیدنی های گازدار حاوی رنگ. قند موجود در این نوشیدنی ها به عنوان یک کاتالیزور برای رشد باکتری ها عمل می کند و به رنگ ها و رنگ ها لایه ای می چسباند.

در همین حال، سطح اسیدیته به مینای دندان اجازه می دهد تا ضعیف شود و لکه های عمیق تری روی دندان ایجاد کند که در نهایت منجر به لکه های ذاتی می شود.

بیشتر بخوانید
هر آنچه درباره سن شروع ارتودنسی کودکان به شما نمیگویند!

2. سس گوجه فرنگی

آیا گوجه فرنگی دندان ها را لکه دار می کند؟ بله، گوجه فرنگی به دلیل تغییر رنگ دندان ها بدنام است! رنگدانه قرمز روشن که به گوجه‌فرنگی‌ها رنگ می‌دهد مقصر است – سطح اسیدی بالای آن‌ها را اضافه کنید و دستور العمل مناسبی برای لکه‌های زرد-نارنجی دندان خواهید داشت.

وقتی گوجه فرنگی را به سس گوجه فرنگی تبدیل می کنید هم همین طور! شکر نقش مهمی در کاهش اسیدیته سس ماکارونی قرمز شما دارد، اما راه دیگری نیز برای چسبیدن لکه ها به دندان شما ارائه می دهد. مراقبت های ارتودنسی

می‌توانید با انتخاب گزینه‌های کم‌شکر، نوشیدن آب همراه با پاستای خوشمزه‌تان و مسواک زدن دندان‌هایتان، از لکه‌دار شدن با سس گوجه فرنگی جلوگیری کنید.

3. کاری

درست مانند گوجه فرنگی، کاری دارای رنگدانه عمیق و غنی است که می تواند به مرور زمان دندان های شما را لکه دار کند. شما می توانید با محدود کردن دفعات خوردن آن، نوشیدن آب در حین لذت بردن از آن، و مسواک زدن دندان های خود، از ایجاد لکه جلوگیری کنید.

بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان

4. میوه های تیره رنگ

بله، آن میوه های آبدار خوشمزه نیز می توانند باعث ایجاد لکه دندان شوند! شما می توانید با تهیه سالاد میوه با تعادل خوبی از انواع توت ها و میوه های رنگ روشن مانند سیب یا گلابی، هرگونه تغییر رنگ را محدود کنید! فقط مطمئن شوید که بعد از خوردن برخی از این میوه های پر جنب و جوش دندان های خود را مسواک بزنید:

  • بلوبری
  • تمشک ها
  • گیلاس
  • انار
اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری

5. آب نبات

شیرینی را فراموش نکنیم! اگر Invisalign را انتخاب کنید، هنوز هم می‌توانید از آب نبات‌های سفت، ترد یا خوش‌رنگ لذت ببرید – کافی است ترازهای خود را بیرون بیاورید و مطمئن شوید که دندان‌هایتان را بعد از آن مسواک بزنید. مراقبت های ارتودنسی

بیشتر بخوانید
بهداشت ارتودنسی نامرئی

حالا آب نبات‌ها و آب نبات‌های سخت مانند دامداران شادی‌آور، زمان زیادی را در دهان شما می‌گذرانند. شربت های قندی و رنگی آنها می تواند به راحتی دندان ها و زبان شما را بپوشاند و دهانی رنگی روشن به شما بدهد.

سعی کنید این نوع آب نبات ها را محدود کنید و با آنها آب بنوشید تا شربت غلیظ از روی دندان شما پاک شود. آدامس با شکر و بستنی نیز خوراکی هایی هستند که باید از آنها اجتناب کنید یا آن را محدود کنید.

از لبخند در حال پیشرفت خود در برابر غذاهایی که دندان ها را لکه دار می کنند محافظت کنید!
اگر علاقه مند به از بین بردن لکه از روی دندان های خود پس از بریس یا اینویزیلاین هستید، لطفاً با ما تماس بگیرید یا در قرار بعدی خود به ما اطلاع دهید!

ما درمان سفید کننده خود را با جزئیات کامل برای شما توضیح خواهیم داد تا به شما در دستیابی به بهترین نتایج ممکن از طریق یک فرآیند ایمن کمک کنیم. تیم ما آماده پاسخگویی به سوالات شماست. مراقبت های ارتودنسی

به دنبال یک متخصص ارتودنسی برتر هستید؟ می توانید با ما در ملبورن، جزیره مریت یا ویرا موجی از اعتماد به نفس بگیرید. امروز امتحان رایگان خود را درخواست کنید!

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی نامرئی, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, دکتر تیموری, دکتر فاطمه تیموری, زیبایی لبخند اصفهان, طراحی لبخند اصفهان, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, مراقبت های ارتودنسی
نوشتهٔ پیشین
بریس های ارتودنسی چه حسی دارند؟
نوشتهٔ بعدی
5 نکته برتر برای خوابیدن با بریس

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.