درمان ارتودنسی

مراحل درمان ارتودنسی چیست؟

معمولا بیشتر افرادی که قصد انجام ارتودنسی دارند؛ درباره مراحل انجام و درمان آن کمی کنجکاو هستند. می خواهند بدانند ارتودنسی چند مرحله دارد و جزئیات آن چیست؟ اینگونه آرامش خاطر بیشتری دارند و از استرس دور هستند. اگر شما هم جزء آن دسته هستید ما می خواهیم در متخصص ارتودنسی اصفهان به این سوال مهم و پرتکرار پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

مراحل درمان ارتودنسی

"بهترین

ارتودنسی 6 مرحله دارد که باید زیر نظر دکتر متخصص انجام گیرد. پیشنهاد ما خانم دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی در اصفهان است. مراحل انواع ارتودنسی به شرح زیر است:

  • مشاوره: اولین مرحله ارتودنسی مشاوره و معاینه بیمار توسط دکتر متخصص است. در این مرحله پزشک بیمار را معاینه کرده و بهترین راه حل را به بیمار می دهد.
  • مرحله عکس‌برداری از دندان‌ها: در این مرحله پس از معاینه بیمار نوبت به عکس برداری از دندان ها می شود؛ تا پزشک از جزئیات و مشکلات دندان با خبر شود.
  • مرحله ترمیم دندان‌ها: در بسیاری موارد، نیاز است تا یک یا چند دندان بیمار کشیده شود که در این صورت نیز کشیدن دندان‌ها و بهبود جای زخم آنها باید پیش از مرحله براکت‌گذاری انجام شده باشد. گاهی هم نیاز است تا درمان‌ هایی روی ریشه یا پایه دندان‌ های شما صورت گیرد که این کار هم پیش از شروع روند ارتودنسی صورت می‌گیرد. درمان پوسیدگی دندان هم باید پیش از آغاز مراحل ارتودنسی انجام شود.
  • نصب براکت ها: در این مرحله بیمار پس از به پشت سر گذاشتن مراحل مشاوره, مرحله عکس‌برداری از دندان‌ها و ترمیم دندان به مرحله نصب و براکت ها می رسد. در این مرحله پزشک کاملا از جزئیات دندان بیمار خود اطلاع دارد و می تواند براکت ها را نصب کند.
  • مرحله مراقبت از دندان‌ها: این مرحله یکی از مهم ترین مراحل ارتودنسی است. زیرا دوام دندان و ارتودنسی به ایت مرحله بستگی دارد. در این مرحله بیمار باید به صورت مداوم و پیوسته از دندان ها و ارتودنسی خود مراقبت کند. و بهداشت دهان و دندان را رعایت کند.
  • مراجعه‌ های دوره‌ای به متخصص ارتودنسی: در مرحله آخر بیمار باید به پزشک مراجعه کند تا ارتودنسی ها را از دندانش جدا کنند. پس از این مرحله شما دندان های زیبا و مرتب خود را تحویل می گیرید.
بیشتر بخوانید
علت کج شدن دندان کودکان

اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری

زمانبندی ارتودنسی دندان

در رابطه با زمان‌بندی این درمان باید بدانید که موارد متعددی می‌توانند طول درمان را تحت تأثیر قرار دهند. از جمله این موارد می‌توان به نوع و میزان ناهنجاری، روش درمان، سن بیمار و … اشاره داشت.
برای درک بهتر می‌توان بیان کرد که درمان ارتودنسی در کودکان و در سنین پایین‌تر، به مدت زمان کمتری نیاز دارد و یا همچنین افراد نیازمند به ارتودنسی متحرک به دلیل داشتن ناهنجاری‌های جزئی‌تر، معمولاً درمان خود را در مدت زمان کوتاه‌تری سپری خواهند کرد.
بنابراین اگر می‌خواهید تا مدت زمان این درمان را برای خود بدانید، باید با متخصص ارتودنسی در اصفهان مشاوره‌ای داشته باشید.

 

ارتودنسی, متخصص ارتودنسی, مراحل درمات, مراحل درمان ارتودنسی
نوشتهٔ پیشین
آیا ارتودنسی در بارداری امکان پذیر است؟
نوشتهٔ بعدی
خمیر دندان مناسب در زمان ارتودنسی چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.