مدیریت درد TMJ 

راه های بیشتر برای مدیریت درد TMJ  چیست؟

راه های بیشتر برای مدیریت درد TMJ  چیست؟

مدیریت درد TMJ 

اگر درد TMJ ناشی از ساییدن یا فشردن دندان ها باشد، یک محافظ بایت در شب می تواند کمک کند. اگرچه این ها بدون نسخه در دسترس هستند، اما نصب شده توسط دندانپزشک محافظت بیشتر و دوام بیشتری ارائه می دهد.

راهبردهای دیگری که می توانند درد TMJ را کاهش دهند عبارتند از:

یک کیسه یخ را به مدت 20 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. برخی افراد متوجه می شوند که گرما و یخ متناوب، ۱۵ دقیقه روشن و ۱۵ دقیقه خاموش، تسکین بیشتری را ارائه می دهد.
استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، مانند ایبوپروفن، برای ارائه تسکین موقت.
ماساژ عضلات گردن و سر برای کنترل تنش ساطع شده از TMJ.

کنترل استرس و اضطراب. پریشانی روانی می تواند باعث شود که افراد بدون فکر کردن عضلات خود را منقبض کنند و درد را بدتر کنند. همچنین ممکن است باعث دندان قروچه شود.
مدیتیشن و درمان می تواند به کنترل استرس و اضطراب کمک کند. اگر راهبردهای سبک زندگی مؤثر واقع نشد، داروهای ضد اضطراب ممکن است مناسب باشند.

در افرادی که درد TMJ آنها با درمان های خانگی به خوبی کنترل نمی شود، یک اسپلینت تثبیت کننده می تواند درد را کاهش داده و مفصل را تثبیت کند.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که در زمینه ی مدیریت درد TMJ  نیز متخصص هستند و مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

بیشتر بخوانید
آیا کودک 7 ساله من واقعاً به بریس ارتودنسی نیاز دارد؟

در برخی موارد، جراحی برای اصلاح عدم تعادل فک گزینه دیگری است. این روش ها قابل برگشت نیستند و می توانند دردناک باشند، بنابراین افراد مبتلا به درد TMJ باید ابتدا درمان های دیگر را امتحان کنند.

برای افرادی که درد TMJ آنها به دلیل از دست دادن یا شکستگی فک است، ایمپلنت فک ممکن است تسکین دهنده باشد.

بوتاکس در حال حاضر برای استفاده در درمان درد TMJ تایید نشده است. تحقیقات در حال حاضر با هدف روشن کردن این موضوع که آیا بوتاکس یک گزینه درمانی مناسب است یا خیر، در حال انجام است.

باکستاکس یک نسخه بالینی از سم بوتولینوم نوع A است که عضلات را فلج می کند. این روش در درمان سایر بیماری ها امیدوارکننده است و برخی از پزشکان معتقدند که ممکن است در درمان درد TMJ موثر باشد.

علل

مفصل گیجگاهی فکی یک مفصل عمل لولا و حرکت لغزشی است. یک دیسک از مفصل محافظت می کند و فک را قادر می سازد بچرخد، سر بخورد، بسته شود و باز شود. مشکلات ماهیچه های اطراف مفاصل، دیسکی که آن را بالشتک می کند یا خود مفصل می تواند باعث درد شود.

درد TMJ اغلب موقتی است. در موارد دیگر، به صورت شعله ور شدن ظاهر می شود که ناپدید می شود و سپس برمی گردد. درد TMJ همچنین می تواند مزمن و پیشرونده باشد.

پیشنهاد مطالعه: آیا همه دندان های عقل نیاز به کشیدن دارند؟
مدیریت درد TMJ 
مدیریت درد TMJ

شایع ترین علل درد عبارتند از:

یک مفصل دررفته
مشکلات مربوط به تراز دندان و فک
آرتروز
تنش عضلانی
دندان قروچه یا فشردن
افراد مبتلا به درد TMJ اغلب هنگام حرکت مفصل صدای کلیک می شنوند. تشخیص صحیح منبع هر کلیک و همچنین علت درد، کلید ایجاد یک برنامه درمانی است.

بیشتر بخوانید
فرآیند طراحی لبخند دیجیتال

جلوگیری

مراقبت های مناسب از دندان می تواند با حفظ تراز دندان ها از درد TMJ جلوگیری کند. حفره ها، دندان های شکسته یا از دست رفته و التهاب لثه ممکن است درد را بدتر کند.

افراد باید دندان های خود را مسواک بزنند و نخ دندان بکشند و هر 6 ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنند مگر اینکه توصیه دیگری شود. افراد باید همیشه در صورت داشتن درد TMJ به دندانپزشک خود اطلاع دهند.

برخی از روش های دیگر برای جلوگیری از درد TMJ عبارتند از:

پرهیز از جویدن آدامس، تافی و سایر غذاهای بسیار جویدنی یا سفت.
خوردن غذای نرم، به خصوص اگر مستعد درد TMJ باشد.
دهان یا زبان را نجوید.
جویدن از هر دو طرف دهان نیز مهم است. برخی از افراد مبتلا به درد TMJ به دلیل درد از جویدن یک طرف خود اجتناب می کنند. با گذشت زمان، این درد را بدتر می کند.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, جراحی فک اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, مدیریت درد TMJ
نوشتهٔ پیشین
تمرینات فک برای درد TMJ چیست؟
نوشتهٔ بعدی
چرا کودک شما باید تحت درمان ارتودنسی قرار گیرد، همه چیزهایی که باید بدانید!

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.