بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

محافظ های دهان “جوش و گاز گرفتن” چیست؟

محافظ های دهان “جوش و گاز گرفتن” چیست؟

محافظ های دهان ارتودنسی

محافظ های دهانی معمولاً به عنوان “جوش و گاز گرفتن” نامیده می شوند زیرا به گونه ای طراحی شده اند که برای مدت کوتاهی در آب گرم می شوند تا نفوذپذیر شوند و سپس کمی خنک می شوند تا در دهان قرار داده شوند و برای ایجاد یک اتصال سفارشی گاز گرفته شوند. اینها را معمولاً می توان در فروشگاه های لوازم ورزشی پیدا کرد یا به صورت آنلاین سفارش داد.

یک متخصص دندانپزشکی ممکن است در برخی موارد به تسهیل فرم دهی مناسب اطراف وسایل دندانی کمک کند. تمام دستورالعمل‌های سازنده را دقیقاً دنبال کنید تا از گرم کردن و قالب‌گیری کافی مواد گرمانرم اطمینان حاصل کنید و از شکل‌دهی نادرست که باعث ایجاد دستگاهی نامناسب با محافظت کمتر می‌شود، جلوگیری کنید. اینها معمولاً با بریس ها استفاده نمی شوند.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

دهان گیرهای سفارشی

محافظ‌های دهان سفارشی در مطب یا آزمایشگاه دندانپزشکی از قالب‌گیری‌های فردی بیمار با استفاده از تکنیک‌های ترموفرمینگ ساخته می‌شوند تا کاملاً سفارشی شوند و بهترین تناسب را برای سازگاری با دهان در اختیار کاربران قرار دهند و در عین حال مؤثرترین باشند. در حالی که این اغلب گران ترین گزینه برای محافظت از دهان است، اکلوژن متعادل و حداکثر تماس دندانی به طور قابل توجهی خطر جابجایی محافظ دهان را در طول فعالیت های پر ضربه کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید
آیا تورم ناشی از جراحی فک زیاد است؟
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

اورژانس های ارتودنسی

احتمالا زمانی فرا می رسد که کودک فعال شما قربانی اولین آسیب دندانی مرتبط با ورزش می شود. به یاد داشته باشید که آرام بمانید و آسیب را به دقت بررسی کنید تا به متخصص دندانپزشکی توضیح دهید. در مرحله بعد، با تیم ارتودنسی درباره صورت ها و بریس ها تماس بگیرید تا دستورالعمل های خاص در مورد کاهش آسیب خود را تا زمانی که او بتواند شما را در مطب ببیند. در اینجا برخی از آسیب‌های رایج‌تری که می‌بینیم و نحوه مدیریت بهترین آنها آورده شده است.

دندان شکسته

شکستگی دندان اغلب بسیار ترسناک تر از تجربه واقعی است. برای تثبیت دندان شکسته یا بریده شده و کنترل هرگونه خونریزی، می توانید هنگام رفتن به دندانپزشک خود، حوله را به آرامی گاز بگیرید. اگر قطعه دندان به طور کامل از دهان خارج شده باشد، می توان آن را در شیر، زیر زبان یا گاز آغشته به نمک پیچیده کرد.

دندان از دست رفته

اگر کل دندان از سوکت بیرون آمده است، به ریشه ها دست نزنید و دندان را از تاج بلند کنید. به آرامی آن را در آب بشویید و دندان را دوباره در سوکتی که از آن بیرون آمده است قرار دهید، به آرامی حوله ای را گاز بگیرید تا در جای خود نگه دارید تا به دندانپزشک اورژانس بروید. هر چقدر هم که باورنکردنی به نظر برسد، دندانی که در عرض 5 دقیقه پس از بیرون انداختن به سوکت باز می گردد، می تواند برای همیشه نجات یابد. محافظ های دهان ارتودنسی

دندان اکسترود شده یا جابجا شده جانبی

این آسیب به نظر می رسد که دندان طولانی تر از حد معمول است و اغلب با عقب رانده شدن یا کشیده شدن دندان جابجا شده به جلو ظاهر می شود. برای تغییر مکان این دندان، فشار محکم اما دقیق مورد نیاز است و این فرآیند به بهترین شکل توسط یک متخصص دندانپزشک انجام می شود.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی متحرک چیست؟

به منظور مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

دندان نفوذی

اگر دندان به نظر می رسد که اکنون کوتاه تر از حد معمول است، احتمالاً به استخوان فشار آورده و نفوذ کرده است. دندان فرو رفته تجربه دردناکی است و نیاز به مراجعه فوری به دندانپزشک اورژانس دارد. سعی نکنید دندان را بیرون بکشید یا دندان را تغییر مکان دهید. محافظ های دهان ارتودنسی

در حالی که اینها شایع ترین اورژانس های دندانپزشکی هستند که کودکان در ورزش احتمالاً با آن مواجه می شوند، همه اینها احتمالات نیستند. مطمئن شوید که بلافاصله پس از آسیب به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی شما می‌تواند بسیاری از آسیب‌های دهانی را که در چند ساعت اول ایجاد شده‌اند، بدون خطر آسیب دائمی درمان کند. اما، اگر کودک شما تب کرد، در تنفس یا بلع مشکل داشت، یا خونریزی او پس از حدود ده دقیقه فشار قطع نشد، می تواند نگرانی جدی تری باشد و باید به نزدیکترین اورژانس مراجعه کنید.

ایمنی ورزشی برای دهان کودکان و اورژانس های ارتودنسی

به سلامت و ایمنی دهان و دندان کودکان خود در مورد ارتودنسی صورت و بریس اعتماد کنید:

در حالی که برای مشاوره یا معاینه خود در حال انجام هستید، در مورد ورزش هایی که فرزندتان انجام می دهد به ما اطلاع دهید، و ما می توانیم اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا به شما کمک کنیم محافظ دهانی را انتخاب کنید که متناسب با دهان و نیاز کودک شما باشد.

پزشکان ما و تیم دوستانه آنها با آموزش و تجربه ای که برای رسیدن به لبخند رویاهای خود نیاز دارید، بدون کنار گذاشتن ورزشی که دوست دارید، ایستاده اند.

بیشتر بخوانید
اسپیسرهای ارتودنسی چیست؟

امروز یک مشاوره رایگان را برنامه ریزی کنید تا محافظت از دهان خود را برای سلامت طولانی مدت دهان به دست آورید!

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی پیشگیری, ارتودنسی ثابت, ارتودنسی نامرئی, اصلاح طرح لبخند اصفهان, انواع ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, جراحی فک و صورت اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, طراحی لبخند اصفهان, فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان, محافظ های دهان ارتودنسی, ناهنجاری فک
نوشتهٔ پیشین
تشخیص و درمان ناهماهنگی فک فرزندتان
نوشتهٔ بعدی
ایمنی ورزشی برای دهان کودکان و اورژانس های ارتودنسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.