متخصص ارتودنسی اصفهان

متخصص ارتودنسی چه می کند؟

متخصص ارتودنسی چه می کند؟

متخصص ارتودنسی اصفهان

مدت طمان مطالعه: 10 دقیقه

چگونه یک متخصص ارتودنسی تخصصی در نزدیکی خود پیدا کنم:

شما در نهایت تصمیم گرفته اید که لبخند رویاهایتان را به دست آورید ، اما برای انجام این درمان و به دست آوردن نتیجه ایده آل به چه کسی باید اعتماد کنید؟ ما می توانیم به شما در درک تفاوت بین متخصص ارتودنسی و دندانپزشک کمک کنیم تا مطمئن شوید بهترین تصمیم را برای لبخند خود گرفته اید.

آیا می پرسید: “متخصص ارتودنسی چیست؟” یا فقط می خواهید در مورد گزینه های درمانی موجود بیشتر بدانید ، سپس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارتودنسی ادامه مطلب را مطالعه کنید.

دکتر فاطمه تیموری ، متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که در زمینه ی ارتودنسی، جراحی فک و … متخصص هستند و به شما بیماران گرامی خدمات ارائه می دهند.

متخصص ارتودنسی چیست؟

متخصصین ارتودنسی متخصصان دندانپزشکی هستند که در زمینه پیشگیری ، تشخیص و درمان بی نظمی دندان و صورت آموزش دیده اند. آنها طیف وسیعی از گزینه های درمانی را برای صاف کردن دندان های کج ، برطرف کردن گزش های بد و تراز کردن صحیح فک ها ارائه می دهند.

پس از اتمام مدرک پنج ساله دندانپزشکی ، متخصص ارتودنسی 5000 ساعت دیگر (یا سه سال تحصیل تمام وقت) تحت آموزش تخصصی در زمینه ارتودنسی قرار می گیرد. این که آیا شما یا فرزندتان تحت بریس یا ترازهای روشن مانند Invisalign® قرار می گیرید ، باید مطمئن شوید که توسط متخصص ارتودنسی تحت درمان هستید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بیشتر بخوانید
واجدین شرایط ارتودنسی فانکشنال

در حالی که متخصصان ارتودنسی عمدتا به دلیل صاف کردن دندان ها شناخته می شوند ، می توانند به نیش دردناک و نامرتب ، حرکت دندان ها به دلیل عادات بد مانند مکیدن انگشت شست و حتی برخی از انواع آپنه خواب کمک کنند. اگر از خود می پرسید که متخصص ارتودنسی چه کاری می تواند برای لبخند شما انجام دهد ، باید برای ارزیابی وقت بگذارید – بدون نیاز به ارجاع.

متخصص ارتودنسی اصفهان
متخصص ارتودنسی اصفهان

 

پیشنهاد مطالعه: تفاوت بین دندانپزشک و ارتودنتیست چیست؟

تفاوت بین متخصص ارتودنسی و دندانپزشک چیست؟

متخصصان ارتودنسی و دندانپزشکان شباهت های زیادی با هم دارند – آنها برای کمک به بهبود سلامت کلی دهان و دندان با یکدیگر همکاری می کنند – اما در واقع به روش های بسیار متفاوتی عمل می کنند. دندانپزشکان طیف وسیعی از مسائل مربوط به سلامت دهان و دندان را پوشش می دهند. از طرف دیگر ، متخصص ارتودنسی یک متخصص دندانپزشکی است که تمرکز ویژه ای دارد: صاف کردن دندان ها و تراز کردن فک ها.

برای اینکه بیماران در مورد درمان خود تصمیمات آگاهانه بگیرند ، مهم است که از چند تفاوت کلیدی بین ارتودنتیست ها و دندان پزشکان آگاه باشید:

1.دندانپزشکان

یک دندانپزشک عمومی مشابه پزشک پزشک خانواده شما است – آنها پزشکان متخصص بسیار ماهری هستند که می توانند مشکلات و بیماریهای شایع که بر دندان ها ، دهان و لثه شما تأثیر می گذارد را تشخیص داده و درمان کنند.
دندانپزشکان دارای مدرک عمومی دندانپزشکی هستند.
آنها متخصصان مراقبت و نگهداری عمومی دندان برای همه سنین هستند. آنها همچنین روش های زیبایی دندان مانند سفید کردن دندان ، روکش پرسلن و روکش را انجام می دهند.
برخلاف ارتودنتیست ها ، دندانپزشکان در دانشگاه در زمینه نصب بریس یا نظارت بر سایر درمان های ارتودنسی آموزش نمی بینند.
اکثر دندانپزشکان عمومی بیماران و خانواده خود را که نیاز به ارتودنسی دارند ، به متخصص ارتودنسی ارجاع می دهند.

بیشتر بخوانید
کاشت دندان چیست؟ 

دکتر فاطمه تیموری ، متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که در زمینه ی ارتودنسی، جراحی فک و … متخصص هستند و به شما بیماران گرامی خدمات ارائه می دهند.

متخصص ارتودنسی اصفهان
متخصص ارتودنسی اصفهان

2.متخصص ارتودنسی

متخصصین ارتودنسی متخصصان دندانپزشکی ثبت شده ای هستند که سه سال دیگر آموزش کامل دانشگاهی در زمینه ارتودنسی ، رشد و نمو صورت ، زیست شناسی و بیومکانیک را گذرانده اند (دارای مدرک دندانپزشکی عمومی + درجه ارتودنسی تخصصی هستند). سالانه فقط 3 تا 4 ارتودنتیست در 5 دانشگاه معتبر استرالیا آموزش می بینند و تنها بهترین دندان پزشکان در این برنامه های آموزشی انتخاب می شوند.
متخصص ارتودنسی متخصصان رشد صورت و توسعه دندان هستند. آنها دندان های کج ، نیش بد و فک های ضعیف را تشخیص و درمان می کنند.
متخصصین ارتودنسی در تمام گزینه ها و فناوری های ارتودنسی برای کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان متخصص هستند.

تفاوت بین متخصص ارتودنسی و اندودنتیست چیست؟

متخصصان ارتودنسی با استفاده از دستگاه های تخصصی مانند بریس و سرپوش ، دندان های کج را تراز کرده و نیش های بد را اصلاح می کنند. از طرف دیگر اندودنتیست ها متخصص در بافت داخلی شکل پذیر دندان هستند که به پالپ معروف است. آنها متخصص درمان ریشه و سایر درمان هایی هستند که عفونت های این پالپ ظریف را مورد هدف قرار می دهند.

چه گزینه های درمانی ارتودنسی در دسترس است؟

متخصص ارتودنسی با استفاده از دانش و تخصص خود در بی نظمی صورت و حرکات دندان می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام یک از گزینه های درمانی موجود برای شما یا فرزند شما بهترین است.

بیشتر بخوانید
روش های از بین بردن فاصله بین دندان ها

بین صفحات ثابت و قابل جابجایی ، مهاربندهای فلزی ، بریس های سرامیکی ، بریس های زبانی (نامرئی) و تراز کننده های شفاف ، درمان هایی وجود دارد که متناسب با هر نوع نیاز و سبک زندگی است. بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد گزینه درمانی مورد نظر خود ، با ارتودنتیست خود قرار ملاقات بگذارید زیرا هر مورد متفاوت است و ممکن است به یک گزینه خاص ارتودنسی نیاز داشته باشد.

دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که در زمینه ی ارتودنسی، جراحی فک و … متخصص هستند و به شما بیماران گرامی خدمات ارائه می دهند.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر یا رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

 

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, بهترین جراحی فک اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
جراحی ارتوگناتیک چگونه صورت می گیرد و چه انتظاراتی باید داشت؟
نوشتهٔ بعدی
چگونه بفهمم که باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنیم؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.