متخصص ارتودنسی در اصفهان

متخصص ارتودنسی چه می کند؟

متخصص ارتودنسی چه می کند؟

متخصص ارتودنسی در اصفهان

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

مردم اغلب لبخند کامل را با سلامتی مرتبط می دانند. درست است – سلامت دهان و دندان شما نقش مهمی در بهزیستی کلی شما دارد. مال اکلوژن یا نامرتبی دندان ها می تواند منجر به مشکلات دندانی از جمله پوسیدگی دندان، بیماری لثه و جویدن سخت یا دردناک شود.

با این حال، همه افراد با دندان های صاف متولد نمی شوند. اگر بایت بدی دارید یا فاصله زیادی بین دندان هایتان وجود دارد، ممکن است بخواهید با دندانپزشک متخصص در مراقبت های ارتودنسی مشورت کنید.

متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که برای تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری های دندان و فک آموزش دیده است. آنها شرایط موجود را اصلاح می کنند و برای شناسایی مشکلاتی که ممکن است در آینده ایجاد شوند آموزش دیده اند. متخصصین ارتودنسی با افراد در هر سنی از کودک تا بزرگسال کار می کنند.

متخصص ارتودنسی چه می کند؟

ارتودنتیست ها از دستگاه های دندانی ثابت و متحرک مانند بریس ها، نگهدارنده ها و باندها برای تغییر موقعیت دندان ها در دهان استفاده می کنند. آنها ناهنجاری های دندانی را درمان می کنند، از جمله:

  • دندان های کج
  • مشکلات گاز گرفتن، مانند اوربایت یا آندربایت
  • دندان های شلوغ یا دندان هایی که خیلی از هم فاصله دارند
  • ناهماهنگی فک
متخصص ارتودنسی در اصفهان
متخصص ارتودنسی در اصفهان

هدف از مراقبت های ارتودنسی بهبود بایت بیمار است. دندان هایی که صاف و یکنواخت هستند با دندان های مقابل در فک هم تراز خواهند شد. یک لقمه سالم تضمین می کند که می توانید درست بخورید، بجوید و صحبت کنید. در گذشته مراجعه به متخصص ارتودنسی با کودکان یا نوجوانانی مرتبط بود که نیاز به بریس داشتند. با این حال، ارتودنتیست ها می توانند مشکلات دندانی را در هر سنی اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید
دلایل انتخاب ارتودنسی ثابت یا متحرک

دکتر فاطمه تیموری ، متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

ارتودنتیست ها در کالج، دانشکده دندانپزشکی و دانشکده ارتودنسی شرکت می کنند. پس از فارغ التحصیلی، آنها دو یا سه سال را در یک برنامه رزیدنتی ارتودنسی می گذرانند. این آموزش اضافی ضروری است زیرا اکثر دانشکده های دندانپزشکی آموزش ارتودنسی محدودی را ارائه می دهند.

پیشنهاد مطالعه: ارتودنسی پیشگیرانه چیست؟

برنامه های رزیدنتی ارتودنسی آموزش های فشرده و متمرکزی را برای متخصصان دندانپزشکی ارائه می دهد. آنها بر دو رشته تمرکز دارند:

ارتودنسی: نحوه حرکت صحیح و ایمن دندان ها
ارتوپدی دندانپزشکی صورت: نحوه هدایت صحیح رشد در دندان ها، فک و صورت

هنگامی که یک متخصص ارتودنسی دوره آموزشی را به پایان رساند، این گزینه را دارد که گواهی بورد دریافت کند. در ایالات متحده، این گواهینامه داوطلبانه است.

دلایل مراجعه به متخصص ارتودنسی

ناهماهنگی یا مال اکلوژن، شایع ترین دلیل مراجعه افراد به متخصص ارتودنسی است. ارثی است و نتیجه تفاوت اندازه بین فک بالا و پایین یا بین فک و دندان است. مال اکلوژن منجر به ازدحام بیش از حد دندان، بدشکل شدن فک، یا الگوهای نامنظم بایت می شود. مال اکلوژن معمولا با موارد زیر درمان می شود:

متخصص ارتودنسی در اصفهان
متخصص ارتودنسی در اصفهان

بریس یا وسایل دندانپزشکی

باندهای مربعی فلزی، سرامیکی یا پلاستیکی به دندان ها متصل می شوند. مجموعه ای از سیم ها یا فنرها نیرو وارد می کنند و دندان ها را به هم تراز می کنند. بیماران مبتلا به مال اکلوژن جزئی اغلب به جای بریس های سنتی از بریس های شفاف به نام الاینر استفاده می کنند. برخی از بیماران ممکن است به هدگیر برای کمک به حرکت دندان ها در تراز با فشار خارج از دهان نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید
علت و علائم کیست زیر دندان

عمل جراحی بیماری که دچار آندربایت یا اوربایت شدید است ممکن است نیاز به جراحی اصلاحی برای بلند کردن یا کوتاه کردن فک داشته باشد. ارتودنتیست ها از سیم، پیچ های جراحی یا صفحات برای حمایت از استخوان فک استفاده می کنند. جراحی فک تنها در صورتی استفاده می شود که رشد شما تمام شده باشد و درمان های ارتودنسی کمتر تهاجمی ناموفق بوده باشند.

اصلاح مال اکلوژن دندانی می تواند:

گاز گرفتن، جویدن و صحبت کردن را آسان تر کنید تقارن صورت و ظاهر کلی را بهبود می بخشد کاهش درد ناشی از اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) دندان ها را از هم جدا کنید و تمیز کردن آنها را آسان تر کنید و از پوسیدگی یا پوسیدگی دندان جلوگیری کنید انتظار چه چیزی در ارتودنتیست اغلب این دندانپزشک است که اولین بار در طول معاینه معمول متوجه نامرتبی دندان ها می شود.

اگر دندان های عقب شما به درستی به هم نرسیده اند، ممکن است دندانپزشک به شما پیشنهاد دهد که به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. در طول اولین مشاوره ارتودنسی خود، احتمالاً تحت: یک امتحان شفاهی عکس صورت و لبخند شما اشعه ایکس دندان عکسبرداری پانوراما (360 درجه) از صورت و سر قالب هایی برای ایجاد قالب از دندان های شما این آزمایشات به متخصص ارتودنسی شما در مورد نحوه ادامه درمان و اینکه چه مداخلات ارتودنسی برای شما بهترین است، اطلاع می دهد.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان  و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

بیشتر بخوانید
براكت های شفاف (سرامیکی)

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی نامرئی, اصلاح طرح لبخند اصفهان, انواع ارتودنسی, جراحی فک اصفهان, طراحی لبخند اصفهان, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
ارتودنتیست چیست؟
نوشتهٔ بعدی
درمان ارتودنسی چگونه می تواند کمک کند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.