متخصص-ارتودنسی-اصفهان

چگونه اینویزیلاین و بریس ها می توانند شکل صورت شما را تغییر دهند؟

چگونه اینویزیلاین و بریس ها می توانند شکل صورت شما را تغییر دهند؟

متخصص ارتودنسی اصفهان

 

احتمالاً می دانید که درمان ارتودنسی می تواند دندان های شما را صاف کرده و یک بایت ایده آل ایجاد کند. اما چگونه اینویزیلاین و بریس ها می توانند شکل صورت شما را نیز تغییر دهند؟ پاسخ این است که آنها می توانند، هر چند انجام دهند یا نه، و تا چه حد، به نوع مال اکلوژن (بایت نامناسب) شما و شدت موضوع بستگی دارد.

زمانی که دکتر متخصص ارتودنسی  یک برنامه درمانی برای شما ایجاد می کند، آن را بر اساس ویژگی ها و مشخصات منحصر به فرد صورت شما قرار می دهد، در حالی که همچنین در نظر دارد که چهره شما با افزایش سن چگونه تغییر می کند. این تضمین می کند که بهترین لبخند خود را داشته باشید.

بسیار نادر است که فردی چهره ای کاملاً متقارن داشته باشد. معمولاً، این چیزی نیست که اکثر مردم حتی متوجه آن شوند. با این حال، در مواردی که فک بالا یا پایین با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کند، یا مشکلی در وضعیت قرارگیری فک وجود دارد، مانند آندربایت، اوربایت یا کراس‌بایت، عدم تقارن صورت می‌تواند آشکارتر شود.

خبر خوب این است که اینویزیلاین و بریس‌ها می‌توانند چهره نامتقارن را با تراز کردن فک‌ها و به تعادل رساندن ویژگی‌های صورت اصلاح کنند.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان و در زمینه متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان  نیز متخصص هستند و مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی و بیماری های گوارشی

گاهی اوقات بیماران از ما چیزهایی می پرسند: آیا بریس ها بینی شما را تغییر می دهند؟

آیا درمان ارتودنسی صورت من را بلندتر نشان می دهد؟ خیر، درمان ارتودنسی، از جمله اینویزیلاین و بریس، مستقیماً روی بینی شما تأثیر نمی گذارد یا صورت شما را بلند می کند. دلیل اینکه افراد گهگاه فکر می‌کنند بینی‌شان بعد از بریس‌ها متفاوت به نظر می‌رسد یا صورتشان بلند شده است، مربوط به زوایای آن است.

وقتی دندان‌ها و فک‌ها را در موقعیت خود قرار می‌دهیم، زوایای بین لب‌ها و بینی و گاهی اوقات بین لب‌ها و چانه تغییر می‌کند و به طور بالقوه باعث می‌شود که بینی یا سایر ویژگی‌ها کمی متفاوت به نظر برسند.

متخصص-ارتودنسی-اصفهان
متخصص-ارتودنسی-اصفهان

در مورد اینکه چگونه بریس ها شکل صورت شما را تغییر می دهند:

دستگاه فشار ملایم و ثابتی را اعمال می کند که فرآیند طبیعی را در بدن به نام بازسازی استخوان تحریک می کند. استخوان و بافت شکسته می شوند (نگران نباشید، این بدون درد است و در طول زندگی شما حتی بدون دستگاه هم اتفاق می افتد!)، به دندان ها اجازه می دهد در جهتی که سیم های تراز کننده یا بریس شما آنها را هدایت می کنند، تغییر مکان دهند.

همانطور که دندان ها به موقعیت ایده آل خود حرکت می کنند، لب های شما و در نتیجه نمایه به همراه دندان ها تغییر می کند. در بسیاری از موارد، تقریباً نامحسوس اتفاق می افتد.

برای ناهماهنگی فک‌ها، اغلب بریس‌ها یا Invisalign را با وسایل کمکی مانند نوار لاستیکی جفت می‌کنیم. چیزهایی مانند نوارهای لاستیکی به ما اهرم بیشتری می‌دهند و به حرکت فک بالا و پایین کمک می‌کنند تا قوس‌های بالا و پایین به درستی کنار هم قرار گیرند. جابجایی فک به تفاوت محسوس تری منجر می شود.

بیشتر بخوانید
کامپوزیت یا لمینت دندان: کدام روش بهتری است؟
هر کس منحصر به فرد است:

تغییرات صورت شما قبل و بعد از بریس یا اینویزیلاین همیشه برای نگرانی‌های اسکلتی و مسائلی که متوسط تا شدید هستند، چشمگیرتر است. از طرف دیگر، اگر مثلاً دندان‌هایتان کمی کج باشد اما بایت شما طبیعی باشد، تغییرات بسیار جزئی خواهند بود. متخصص ارتودنسی اصفهان

برای برخی از بیماران، تغییر اندک یا بدون تغییر در صورت وجود دارد و برای برخی دیگر، بهبودهای صورت در واقع بخش مهمی از برنامه درمانی آنها است.

نقش مداخله اولیه در اصلاح عدم تقارن صورت

هنگام بحث در مورد تغییرات صورت پس از بریس یا اینویزیلاین، مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر بهبود صورت بخشی از هدف باشد، مداخله زودهنگام می تواند کلیدی باشد.

برای برخی ناهنجاری‌های اسکلتی، مانند اوربایت شدید یا آندربایت، اگر زمانی که بیمار هنوز در حال رشد است، می‌توانیم خیلی راحت‌تر فک را دستکاری کنیم، رشد آن را هدایت کنیم و خط فک را با بریس‌ها یا وسایل ثابت کنیم. در واقع، رفع عدم تقارن صورت یکی از اهداف رایج درمان ارتودنسی فاز 1 است.

به منظور مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری کلیک کنید.
متخصص-ارتودنسی-اصفهان
متخصص-ارتودنسی-اصفهان
هدف از فاز 1 درمان

در فاز 1 درمان، دکتر تیموری بر اصلاح فک تمرکز می کند، یعنی زمانی که بیمار هنوز دندان های شیری دارد، رشد فک را هدایت می کنیم. با تغییر اندازه، موقعیت یا حتی شکل فک، دستگاه ها یا بریس ها می توانند چهره نامتقارن را به طور موثرتری ثابت کنند.

همچنین فضایی را برای رویش صحیح دندان های دائمی ایجاد می کند. درمان تأثیر چشمگیری بر ظاهر صورت بیمار خواهد داشت که می تواند تا آخر عمر ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید
سندرم کروزون چیست؟
اگر رشد شما تمام شده باشد چه؟

اگرچه مداخله زودهنگام برای موارد خاصی موثر است، اما اگر بزرگسال هستید، این بدان معنا نیست که نمی‌توانیم از اینویزیلاین یا بریس‌ها برای رفع خط فک یا متقارن‌تر کردن چهره‌تان استفاده کنیم. هیچ وقت برای به دست آوردن لبخندی که دوستش دارید دیر نیست.

از آنجایی که رشد شما تمام شده است، در موارد شدید مال اکلوژن که ماهیت اسکلتی دارند، ارتودنسی جراحی ممکن است ضروری باشد، یعنی زمانی که بریس ها یا اینویزیلاین را با جراحی اصلاحی فک جفت می کنیم.

گفته می شود، برای اکثر نگرانی های ارتودنسی، بریس و اینویزیلاین موثر خواهد بود. آن زوایایی که در مورد آنها صحبت کردیم می توانند ویژگی های صورت متعادل تری را درک کنند. علاوه بر این، تراز کردن دندان‌ها و بهبود بایت می‌تواند لبخند را پهن‌تر نشان دهد، که به نوعی مانند لیفت صورت غیرجراحی عمل می‌کند، پوست اطراف دهان را بلند می‌کند و ظاهری جوان‌تر به شما می‌دهد.

در صورت داشتن هرگونه پیشنهادی با ما تماس بگیرید.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, انواع ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, ناهنجاری فک
نوشتهٔ پیشین
تفاوت بین ارتودنتیست و دندانپزشک چیست؟
نوشتهٔ بعدی
بریس یا اینویزیلاین برای اوربایت چقدر موثر است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.