عصب کشی دندان شیری

عصب کشی دندان شیری

عصب کشی دندان شیری

در حال حاضر، اکثر بزرگسالان به خوبی می‌دانند که برای حفظ سلامت دندان‌های خود نیاز به بهداشت مناسب دهان و دندان دارند. اما وقتی موضوع به  کودک زیر 7 سال  می‌رسد، تعداد خیلی کمی از آن‌ها همین شیوه‌های بهداشت دهان را دنبال می‌کنند. بهترین زمان برای شروع به مراقبت از دندان‌ها و دهان برای کودکان، اوایل تولد آن‌ها می‌باشد. اگر تا سن ۲ سالگی کودکان از دندان‌شان مراقبت مناسب را نداشته باشند، ممکن است  در جوانی مشکلات  دهان و دندانی پیدا کنند و حتی٬ ممکن است مشکلات جدی داشته باشند. یکی از روش هایی که برای حفظ سلامت دندانی کودکان استفاده می‌شود، عصب کشی دندان شیری می‌باشد.

عصب کشی دندان  یکی از روش‌های درمانی است که ممکن است در صورت تخریب جدی دندان شیری، نیاز به انجام آن شود. دندان‌های شیری در برخی موارد آسیب جدی می‌بینند که باعث می‌شود این دندان‌ها نیاز به عصب کشی داشته باشند. معایبی وجود دارد از جمله: حساسیت‌های بعدی و ..

بیشتر بخوانید :  متخصص ارتودنسی اصفهان

مراحل انجام عصب کشی:

برای انجام عصب کشی دندان شیری, ابتدا یک جرح باز کننده بر روی دندان ایجاد می‌شود تا به عصب داخل دندان دسترسی داشته باشیم. سپس عصب و انسجام دندان به طور کامل حذف می‌شود و داخل دندان تمیز می‌شود. معمولا برای جلوگیری از عفونت و التهاب قسمت دیگری از دندان که عصب کشی شده ، داروهای ضد التهابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سپس دندان به صورت موقت پر می‌شود تا وقتی دندان بیفته بتوان از آن استفاده کرد.

پس از عصب کشی , لازم است که به کودک یاد دهیم که دندان مورد عمل خود را به خوبی نگهداری کند. برای اطمینان از حفظ سلامت دندان‌های دائمی آینده کودک، آموزش های لازم به والدین داده می‌شود تا مراقبت مناسب برای نگهداری از دندان‌های شیری و دائمی فرزند خود انجام دهند.

بیشتر بخوانید
درمان تورم لثه با بریس

نتیجه گیری:

در نهایت، عصب کشی دندان شیری به عنوان یک روش ترمیمی موثر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با انجام این روش، می‌توان از حفظ دندان‌های شیری و جلوگیری از اینکه مشکلات دندانی فعلی کودک  بر روی  دندان‌های دائمی تاثیر گذارد . بنابراین، انجام عصب کشیبرای این  دندان ها  بسیار مهم و ضروری است و والدین باید به اهمیت این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا فرزندانشان دندان‌های سالمی داشته باشند و مشکلات دندانی در آینده از بین‌برود.

 

🥇اشنایی با دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان

📞برای مشاهده نمونه کار ها و رزو نوبت کلیک کنید

✅ ما را در اینستاگرام دنبال کنید

بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, عصب کشی دندان شیری, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی کودکان
نوشتهٔ پیشین
کپسول مناسب برای عفونت دندان
نوشتهٔ بعدی
عوارض کشیدن قلیان بعد از جراحی دندان عقل

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.