متخصص ارتودنسی اصفهان طول دوره درمان ارتودنسی

طول دوره درمان ارتودنسی چقدر است؟

طول دوره درمان ارتودنسی چقدر است؟

باتوجه به این نکته که واکنش هر بیمار به درمان ارتودنسی متفاوت است، طول درمان ارتودنسی نیز بسته به شرایط دندان ها و لثه ها، فضای موجود در فک، می تواند از 6 تا چند سال بطول انجامد. اکثر درمان های ارتودنسی ثابت بین ۱۲ تا ۱۸ ماه انجام می شود عوامل بسیاری در مدت زمان درمان ارتودنسی دخیل هستند که برخی از آنها به شرح زیر می باشد:

• نوع و شدت ناهنجاری های دندانی

مهمترین عامل در تشخیص طول درمان می باشد. معمولاً طول درمان بیماران با ناهنجاری های شدیدتر بیشتر از بیماران دیگر می باشد. هر چه ناهنجاری های فکی و یا روابط فکی بیشتر باشد، زمان موردنیاز برای درمان نیز بیشتر می شود. در صورتی که نامرتبی دندان ها خفیف تا متوسط باشد درمان ارتودنسی معمولاً حدود یکسال زمان خواهد برد.

• سن بیمار

سن یکی دیگر از موارد تأثیر گذار در طول درمان ارتودنسی است. در نوجوانان در حال رشد به نسبت بزرگسالان که رشدشان متوقف شده و به نسبت ناهنجاری شان نیز بیشتر شده طول درمان کوتاهتر می باشد.

• همکاری و بهداشت بیمار

مسئولیت پذیری و میزان همکاری بیمار در طول درمان بسیار مهم می باشد. مراجعه منظم و به موقع، بهداشت دهان و دندان، مراقبت و محافظت از وسایل و دستگاههای ارتودنسی در طول درمان حائز اهمیت می باشد چرا که در صورت به تعویق انداختن جلسات و رعایت نکردن بهداشت، شکستن وسایل ارتودنسی و… طول درمان افزایش می یابد.

• روش درمان (طرح درمان)

طرح درمان متخصص ارتودنسی یکی دیگر از فاکتورهای اصلی طول مدت درمان می باشد. • استفاده از دارو
برخی داروها مانند مسکن ها و یا داروهایی که برای درمان عارضه های استخوانی استفاده می شوند قادرند حرکات دندانی را کند کرده در نتیجه طول درمان را افزایش دهند

بیشتر بخوانید
آیا دندان های صاف تر می تواند به پیشگیری از بیماری لثه کمک کند؟

• عوامل دیگر

با وجود اینکه نوع و شدت ناهنجاری های دندانی، سن بیمار، همکاری بیمار و… همگی نقش مهمی در مدت زمان موردنیاز برای درمان دارند، عوامل بیولوژی نیز در این زمینه نقش خواهند داشت که قادراند طول درمان را تحت تأثیر قرار دهند. سرعت حرکت دندان ها در هر بیماری متفاوت می باشد و در افراد مختلف یکسان نخواهد بود در نتیجه به نسبت آن مدت درمان طولانی تر یا کوتاه تر خواهد شد.
قابل ذکر است که با توجه به تفاوت اشخاص، مدت زمان درمان نیز متفاوت است بنابراین روند درمان خود را با شخص دیگری مقایسه نکنید.

طول دوره درمان ارتودنسی چقدر است؟ را با دوستان و کسانی که قصد انجام ارتودنسی را دارند، یا می دانید که با این مطلب نیاز دارند ارسال و به اشتراک بگذارید.

متخصص ارتودنسی اصفهان دکتر فاطمه تیموری

دکتر فاطمه تیموری

بورد تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

متخصص ارتودنسی اصفهان

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید:

نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات و دیدگاه ها برای خانم دکتر ارسال نمایید:

 

دوره درمان ارتودنسی, طول دوره درمان ارتودنسی, متخصص ارتودنسی اصفهان
نوشتهٔ پیشین
بهترین زمان برای شروع درمان ارتودنسی چه زمانی است؟
نوشتهٔ بعدی
ارتودنسی سریع: واقعیت یا تبلیغات غیر واقعی؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.