سیم کشی ارتودنسی

چگونه و چه زمانی فک را به منظور ارتودنسی سیم کشی می کنید؟

چگونه و چه زمانی فک را به منظور ارتودنسی سیم کشی می کنید؟

سیم کشی ارتودنسی

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

راه های زیادی برای سیم کشی دندان ها یا فک ها وجود دارد. اصطلاحی که ما استفاده می کنیم فیکساسیون فک پایین یا به اختصار MMF است. اگر چه در رابطه با جراحی ارتوگناتیک در صورت نیاز به ندرت از وسایل ارتودنسی یا بریس هایی که بیمار روی آن استفاده می کند استفاده می شود. سیم‌ها را می‌توان دور بریس‌های دندان‌های بالا و پایین حلقه کرد تا فک بسته شود.

فک ممکن است به دلیل ضربه یا شکستگی فک پایین به منظور بی حرکت کردن آن بسته شود. همچنین ممکن است برای اهداف بازسازی سیم کشی شود. این معمولاً با میله های قوس یا حلقه های پیچک انجام می شود.

آرچ میله یک بریس موقت است که روی آن قلاب هایی قرار دارد که می توان آن را با سیم روی دندان ها محکم کرد. پس از قرار گرفتن روی دندان‌های بالا و پایین، از قلاب‌ها برای حلقه کردن سیم‌هایی که برای بستن فک استفاده می‌شود، استفاده می‌شود.

حلقه‌های پیچک تغییری در این تکنیک است که فقط از سیم‌ها بدون نوار قوس استفاده می‌کند.

دکتر فاطمه تیموری ، متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که در زمینه ی سیم کشی ارتودنسی نیز متخصص هستند و مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

بیشتر بخوانید
چه زمانی کودک من باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کند؟

در نهایت، میله های قوس نگهدارنده پیچ وجود دارد. این بدان معنی است که به جای محکم کردن قوس روی دندان با سیم، به استخوان فک بالا و فک پایین پیچ می شود. همچنین دارای قلاب هایی بر روی آن است که می توان از آنها برای حلقه کردن سیم ها برای بستن فک استفاده کرد.

عملکرد سیم‌کشی فک‌ها یا دندان‌ها به یکدیگر باعث بی‌حرکتی استخوان‌ها در حین بهبودی می‌شود، بنابراین مانند یک گچ عمل می‌کند. از بیمارانی که به هم وصل شده‌اند می‌خواهیم در صورت تصادف، سیم‌برها را با خود حمل کنند. معمولاً لازم نیست که بیمار سیم های خود را قطع کند.

سیم کشی ارتودنسی
سیم کشی ارتودنسی

چرا باید فک را برای جراحی ارتوگناتیک سیم کشی کنید؟

در اکثر جراحی های ارتوگناتیک یا جراحی فک برای حرکت دادن فک بالا و فک پایین، نیازی به سیم کشی دندان ها به هم نیست. در عوض، همانطور که قبلا ذکر شد از صفحات و پیچ های تیتانیوم برای محکم کردن فک در موقعیت جدید استفاده می کنیم. گاهی اوقات، با حرکات بسیار بزرگ یا در صورت شکستگی کمتر از حد ایده آل، ممکن است دندان ها یا فک ها به هم متصل شوند تا استخوان ها در مرحله اولیه بهبودی بی حرکت شوند. این خیلی رایج نیست.

آیا سیم کشی فک بسته دردناک است؟

استفاده از فیکساسیون فک پایین یا MMF دردناک نیست. استفاده از بی‌حس‌کننده‌های موضعی، آرام‌بخشی آگاهانه، و گاهی اوقات بیهوشی عمومی، روند را کاملا راحت می‌کند. پس از اتمام عمل ممکن است کمی ناراحتی با سیم‌ها در دهان ایجاد شود، اگرچه این ناراحتی معمولاً بسیار جزئی است و می‌توان آن را با موم در نواحی تیز مانند بریس‌های سنتی یا دستگاه‌های ارتودنسی کنترل کرد.

پیشنهاد مطالعه: ارتودنسی پیشگیرانه چیست؟

آیا با جراحی فک، جای زخم قابل مشاهده است؟

هنگام انجام جراحی ارتوگناتیک یا جراحی اصلاحی فک، اکثر برش ها در داخل دهان پنهان می شوند. مخاط دهان یا بافت لثه ظرفیت شگفت انگیزی برای التیام دارد و حتی اسکار داخل دهانی نیز بسیار کم است. اغلب اوقات، استفاده از پیچ های تیتانیوم در فک پایین یک بار در موقعیت جدید، می تواند به یک برش کوچک نزدیک به زاویه فک نیاز داشته باشد. معمولاً بزرگتر از 2-4 میلی متر نیست و معمولاً بعد از سه تا شش ماه قابل توجه نیست.

بیشتر بخوانید
دندان قروچه چیست؟
سیم کشی ارتودنسی
سیم کشی ارتودنسی

اگر دچار آندربایت شدید یا ناهماهنگی شدید دندان هایم شدم، باید با جراح فک و صورت یا جراح پلاستیک مشورت کنم؟

اگر به دلیل ناهماهنگی شدید دندان ها یا فک ها به جراحی فکر می کنید، قبل از هر چیز باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. اصلاح یک فک ناهنجار، توسعه نیافته یا بیش از حد توسعه یافته نیاز به تلاش ترکیبی دارد، معمولاً شامل یک متخصص ارتودنسی و یک جراح فک و صورت.

جراحان دهان و فک و صورت دارای آموزش های ویژه ای هستند که به دانش گسترده ای در مورد جراحی صورت و همچنین دندانپزشکی نیاز دارد، که آنها را برای مدیریت جراحی شامل تصحیح یک بایت بد و در عین حال در نظر گرفتن هماهنگی کلی صورت مجهز می کند. من توصیه می کنم برای ارجاع نهایی به متخصص ارتودنسی خود تکیه کنید، هرچند که در ابتدا به دنبال مراقبت از یک جراح دهان و فک و صورت نیز منطقی است. جراح احتمالاً به یک متخصص ارتودنسی محلی ارجاع خواهد داد.

پس از جراحی فک معمولاً چه نوع داروهای مسکن و آنتی بیوتیک هایی برای بیمار تجویز می شود؟

پس از جراحی فک، ما معمولاً یک مسکن خفیف را در ترکیب با یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی یا NSAID مانند ایبوپروفن تجویز می کنیم. با جراحی فک بالا، ما اغلب یک ضد احتقان بینی برای کاهش تورم مخاط بینی تجویز می کنیم. در مورد آنتی بیوتیک ها، یک دوز وریدی قبل از عمل ارائه می شود و بعد از عمل تا زمان ترخیص طبق برنامه منظم ادامه می یابد. پس از ترخیص از بیمارستان، جراح ممکن است یک دوره کوتاه آنتی بیوتیک خوراکی را توصیه کند.

بیشتر بخوانید
مزایای و معایب ارتودنسی بی رنگ

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, اصلاح طرح لبخند اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, جراحی فک و صورت اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, سیم کشی ارتودنسی, متخصص ارتودنسی, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
«نیش بد» در واقع به چه معناست؟
نوشتهٔ بعدی
آیا تورم ناشی از جراحی فک زیاد است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.