متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری

آیا محدودیت سنی برای گرفتن بریس های ارتودنسی وجود دارد؟ بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

آیا محدودیت سنی برای گرفتن بریس های ارتودنسی وجود دارد؟

سن گرفتن بریس ارتودنسی

به عبارت ساده، در واقع هیچ محدودیت سنی برای کسی که بریس بگیرد وجود ندارد. طبق گزارش انجمن ارتودنتیست های آمریکا، تعداد زیادی از بیماران روزانه بالای 18 سال با بریس های دندانی نصب می شوند. به طور معمول، تنها نیاز متخصصان دندانپزشکی داشتن استخوان فک سالم و دندان های دائمی است.

با این حال، بزرگسالانی که به دنبال اصلاح ناهماهنگی های دندانی خود با بریس هستند، باید در مورد الزامات اضافی و جایگزین های پوشیدن بریس های فلزی سنتی مطالعه کنند.

آنچه بزرگسالان باید قبل از گرفتن بریس بدانند:

در حالی که بیماران جوان قبل از نصب بریس‌های دندانی فقط باید مجموعه کاملی از دندان‌های دائمی داشته باشند، چندین الزام وجود دارد که باید رعایت شوند تا بزرگسالان بتوانند موفقیت یکسانی با بریس‌ها داشته باشند.

دندان های محکم و فک ها مهم هستند:

همچنان می‌توانید در بزرگسالی بریس‌های دندانی نصب کنید، مشروط بر اینکه مجموعه دندان‌های سالم و استخوان فک طبیعی داشته باشید. متخصصین ارتودنسی و سایر متخصصان این کار را برای جلوگیری از عواقب ناخواسته مانند مشکلات فک، بیماری لثه یا پوسیدگی دندان توصیه می کنند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری

برخی از ناهماهنگی ها پیچیده تر هستند:

دندان های بالغ به نقطه ای رسیده اند که رشد آنها متوقف شده است و اصلاح ناهماهنگی های شدیدتر را دشوارتر می کند. برخی از تغییرات ساختاری را نمی توان تنها با بریس ها انجام داد و درمان ارتودنسی نیز ممکن است به جراحی دهان نیاز داشته باشد تا نتایج مشابه یک کودک یا نوجوان به دست آید. البته موارد از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است و همیشه نتیجه مستقیم سن فرد نیست.

درمان ممکن است بیشتر از ارتودنسی باشد:

بزرگسالانی که به دنبال هر گونه درمان ارتودنسی هستند ممکن است متوجه شوند که مشکلات دندانی دیگری وجود دارد که باید قبل از نصب بریس ها درمان شوند. به عنوان مثال، اگر در معرض خطر بیماری لثه هستید یا مشخص شده است که قبلاً بیماری لثه دارید، ممکن است به متخصص پریودنتیست ارجاع داده شوید. اگر در بزرگسالی بهداشت دهان و دندان خود را نادیده گرفته اید، ممکن است برای آماده سازی بریس ها به پرکردن، کانال ریشه یا سایر درمان های دندانپزشکی نیاز داشته باشید.

بیشتر بخوانید
کشیدن دندان در دوران کودکی

علیرغم این الزامات، مطالعات نشان داد که اصلاح دندان های بزرگسال با استفاده از بریس اغلب در مقایسه با همتایان جوان ترشان به همان اندازه موفق است. نرخ بالای موفقیت ناشی از این واقعیت است که بزرگسالان تمایل دارند بیشتر از توصیه ها و دستورالعمل های دندانپزشکان، ارتودنتیست ها و سایر متخصصان پزشکی پیروی کنند. به طور کلی، بزرگسالانی که به دنبال بریس هستند، نسبت به افرادی که برای لبخند سالم ارزش قائل نیستند، بهداشت دهان و دندان ثابت تری را رعایت می کنند.

چرا برخی از بزرگسالان از بریس ها صرف نظر می کنند؟

متأسفانه، عوامل دیگری نیز وجود دارد که بزرگسالان را متقاعد می کند که از بریس ها اجتناب کنند. در حالی که برخی تصورات نادرست محض و عدم درک هستند، کسانی نیز وجود دارند که به دلایل اجتماعی و شخصی از این امر منصرف می شوند. با این حال، پیشرفت ها و فناوری های جدید در ارتودنسی تاثیر مسائل زیر را کاهش داده است.

ناراحتی جسمی و اجتماعی

با توجه به اینکه بریس‌ها بیشتر در کودکان یا نوجوانان دیده می‌شوند، بزرگسالان تمایل به استفاده از بریس‌های دندانی حجیم ندارند. ترس از قضاوت شدن یکی از رایج ترین دلایلی است که بزرگسالان از استفاده از بریس برای اصلاح دندان های خود اجتناب می کنند. با این حال، پیشرفت هایی وجود دارد که طراحی بریس ها را بهبود بخشیده و آنها را محتاط تر کرده است. برخی از بریس ها کمتر نفوذی و تقریبا نامرئی هستند. ما در مورد این گزینه ها به تفصیل بحث خواهیم کرد.

تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی

بزرگسالان همچنین نگران تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی خود پس از نصب بریس های دندانی هستند. درست است، اجتناب از برخی غذاها هنگام استفاده از بریس برای جلوگیری از لکه دار شدن دندان ها یا آسیب رساندن به براکت ها و سیم ها ضروری است. اگرچه این ممکن است در ابتدا کمی ناراحت کننده باشد، اکثر بیماران نسبتاً سریع به عادات غذایی جدید خود عادت می کنند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که بریس ها دائمی نیستند و در نهایت برداشته خواهند شد. به طور کلی، هزینه کمی برای یک عمر لبخند کاملا صاف است.

بیشتر بخوانید
چگونه می توانید تغییر شکل فک را اصلاح کنید؟
پوشیدن بریس برای مدت زمان طولانی

بیشتر بزرگسالان برای اصلاح ناهماهنگی ها مجبور نیستند بیشتر از یک نوجوان از بریس استفاده کنند. هنگامی که بریس های خود را نصب کردید، دستورالعمل ها و بهترین روش ها در مورد نحوه مراقبت از آنها به شما داده می شود. اگر این دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید، می توانید از پوشیدن بریس ها برای مدت طولانی تر از حد انتظار خودداری کنید. در مورد آنچه که پس از نصب بریس ها باید انتظار داشته باشید بیشتر بدانید تا هنگام نصب آنها بهتر آماده شوید.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری

سایر گزینه های ارتودنسی برای بزرگسالان

زنی که در حال تلاش بر روی پرانتزهای شفاف است

اگر بیماران مطمئن نیستند که کدام گزینه ارتودنسی برای اجتناب از بریس‌های فلزی حجیم بهتر است، چند گزینه از جمله بریس‌های شفاف، بریس‌های نامرئی مانند Invisalign و بریس‌های لینگوال (کمتر رایج) وجود دارد. موارد زیر برخی از محبوب ترین انتخاب ها برای بزرگسالانی است که به دنبال اصلاح دندان های نامرتب هستند.

پرانتزها را پاک کنید

بریس های شفاف یک جایگزین عالی برای افرادی است که به دنبال به حداقل رساندن ظاهر بریس های خود هستند و در عین حال نتایج قابل مقایسه ای با بریس های فلزی دارند. در حالی که بریس های شفاف مشابه بریس های سنتی هستند، این گزینه از باندینگ سرامیکی برای چسبیدن به دندان ها استفاده می کند. رنگ سرامیک طبیعی تر به نظر می رسد و در هنگام لبخند زدن کمتر به چشم می آید. با این حال، این محلول در صورت عدم انجام مراقبت های دندانی مناسب، مستعد لکه شدن دندان ها است.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی و دندان عقل

اگر به فکر بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان هستید اینجا را کلیک کنید و بهترین گزینه را برای درمان دندانهایتان انتخاب کنید.

نامعتبر کردن

Invalisign یک گزینه ارتودنسی است که ثابت شده است که مشکلات دندانی را اصلاح می کند در حالی که بسیار محتاط تر از بریس ها است. اینویزیلاین که به عنوان بریس های نامرئی یا پلاستیکی نیز شناخته می شود، از پلاستیک شفاف و بادوام ساخته شده است تا براکت ها، سیم ها و نوارهای لاستیکی که در بریس های سنتی دیده می شود. برای بیمارانی که نیاز به درمان ارتودنسی دارند، اما تمایلی به تغییرات چشمگیر در ظاهر یا رژیم غذایی ندارند، توصیه می شود.

سینی های پلاستیکی اینویزیلاین را می توان هنگام غذا خوردن به طور کامل جدا کرد، اگرچه نباید آنها را برای مدت طولانی بیرون از دهان نگه داشت زیرا دندان ها شروع به برگشت به موقعیت اولیه خود می کنند.

به طور کلی، بیماران با توجه به داشتن دهان سالم و استخوان فک قوی می توانند تا بزرگسالی بریس ها را دریافت کنند. انگ اطراف بریس های فلزی سنتی منجر به پیشرفت های ارتودنسی و چندین جایگزین شده است که به بزرگسالان اجازه می دهد دندان های خود را به صورت خصوصی تر اصلاح کنند.

در هنگام رعایت بهداشت دهان و دندان، بزرگسالان در اکثر موارد کاندید مناسبی برای بریس هستند.

اگر آماده امتحان بریس ها هستید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب متخصص ارتودنسی در اصفهان در نظر بگیرید.

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, سن گرفتن بریس ارتودنسی, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
نحوه انتخاب یک متخصص ارتودنسی اینویزیلاین در اصفهان و هر آنچه که باید بدانید
نوشتهٔ بعدی
چگونه گرفتن بریس ارتودنسی یا اینویزیلاین روی صورت شما تأثیر می گذارد؟ متخصص ارتودنسی اصفهان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.