متخصص ارتودنسی اصفهان | سن مناسب کشیدن نخ دندان

سن مناسب کشیدن نخ دندان

از چه سنی به کودکان خود کشیدن نخ دندان را آموزش دهیم؟

سن مناسب کشیدن نخ دندان در کودکان :شما باید استفاده از نخ دندان را برای کودکان از زمانی که دندان های شیری خود را دارند شروع کنید.از زمانی که دندان های کودک شما در کنار همدیگر شروع به رشد میکنند و این اتفاق در سن 2 تا 6 سالگی برای کودکان می افتد پس به کودکان خود در کنار سایر آموزش ها و عادت ها ، نخ دندان کشیدن را آموزش دهید البته کودکان معمولا در سن 10 سالگی میتوانند به تنهایی از عهده نخ دندان کشیدن برآیند.

دقت کنید برای آنکه کودک شما به کشیدن نخ دندان عادت کند، از نخی استفاده کنید که نرم و انعطاف پذیر باشد به طوری که دندان هایش صدمه نبیند و در لثه ها راحت باشد.نگران نباشید اگر لثه کودک شما در ابتدا خونریزی کند، این کاملا شایع است. پس از چند روز خونریزی باید متوقف شود، به طوری که لثه ها سالم تر می شوند.
اما اگر خونریزی ادامه یابد، با متخصص دندانپزشک خود مشورت کنید.

شیوه کار با نخ دندان

از یک نخ دندان مناسب، یک تکه به اندازه تقریبی ۲۰ الی ۲۵ سانتیمتر بریده می‌شود. به‌طوری‌که بعد از گره زدن دو سر نخ دندان حلقه‌ای تشکیل شود که این حلقه نخ به درستی در بین انگشتان دو دست قرار گیرد و تسلط کافی به نخ دندان باشد. روش دیگر پیچاندن نخ بدور دو انگشت میانه و گرفتن آن با انگشت‌های سبابه و شست است.حلقه نخ دندان را بین انگشتان به صورتی گرفته که انگشتان شست و اشاره آزاد باشد. بزرگ و کوچک بودن بیش از حد حلقه تسلط را به نخ دندان کمتر می‌کند.

بیشتر بخوانید
سه کلاس درمان ارتودنسی کدامند؟

نکته در استفاده از نخ دندان این است که بعد از تمیز کردن یک ناحیه به ازای هر دندان که تمیز می‌شود؛ با یک انگشت نخ دندان در بین انگشتان چرخانده می‌شود، تا همیشه یک ناحیه تمیز از نخ دندان در بین دو انگشت قرار گیرد. حلقه بودن نخ دندان این مزیت را دارد که از کل طول نخ استفاده می‌شود . در صورت چرخش مداوم نخ از انتقال مواد عفونی موجود در بین یک دندان به نواحی مجاور جلوگیری خواهد شد. در صورت عدم رعایت روش صحیح، نخ دندان ،منجر به تحلیل لثه میشود. باید مراقب بود نخ دندان به روی لثه ضربه نزند ،هدف، حرکت بالا وپایین نخ دندان روی سطوح مزیال ودیستال دندان است که پرز مسواک به این نواحی دسترسی ندارد.


مطالب پیشنهادی :

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

انواع ارتودنسی

انواع دستگاه های ارتودنسی

ارتودنسی رنگی

ارتودنسی فانکشنال

فواید استفاده از نخ دندان

ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, جراحی فک اصفهان, سن مناسب کشیدن نخ دندان, طراحی لبخند اصفهان, لمینت دندان, متخصص ارتودنسی اصفهان
نوشتهٔ پیشین
فواید استفاده از نخ دندان
نوشتهٔ بعدی
براکت ها و غذاهای مصرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.