بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان

آیا سن مناسبی برای گرفتن بریس وجود دارد؟

ارتودنسی در اصفهان:

بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر-فاطمه-تیموری-اصفهان
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر-فاطمه-تیموری-اصفهان

آیا سن مناسبی برای گرفتن بریس وجود دارد؟

سن مناسب بریس

بسیاری از مردم تصور می کنند که اوایل نوجوانی بهترین زمان برای مداخله ارتودنسی است. به هر حال، احتمال اینکه بریس‌ها را روی یک لبخند قبل از نوجوانی یا نوجوانی ببینید، بیشتر از دیدن آن‌ها روی یک کودک کوچک‌تر یا یک بزرگسال است.

اما حتی اگر دوران نوجوانی زمان ایده‌آلی برای بریس‌ها باشد، مراقبت ارتودنسی یک رویکرد درمانی انعطاف‌پذیر و پاسخگو است که می‌تواند دندان‌ها را صاف کند، مشکلات فاصله را برطرف کند، ناهماهنگی‌ها را اصلاح کند و لبخندی زیبا در سنین و مراحل مختلف زندگی ایجاد کند.

 

اگر به فکر مراقبت های ارتودنسی برای فرزندتان یا خودتان هستید، در اینجا چیزی است که باید در مورد بهترین سن برای گرفتن بریس ها بدانید – و در مورد مزایای استفاده از بریس در زمانی که برای شما مناسب است.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان از اینجا بشناسید.

بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان

سن ایده آل برای بریس ها

اوایل نوجوانی یا بین سنین 10 تا 14 سالگی به طور گسترده ای زمان ایده آل برای گرفتن بریس در نظر گرفته می شود. این به این دلیل است که نوجوانان پیش‌نوجوان و نوجوانان جوان‌تر تمام (یا تقریباً همه) دندان‌های بزرگسال خود را در جای خود قرار داده‌اند و بافت استخوانی نرم‌تر آنها هنوز کاملاً به تغییر موقعیت پاسخ می‌دهد.

سن دقیقی که نوجوان شما باید بریس بگیرد به دو عامل بستگی دارد: دامنه نیازهای درمانی آنها و اینکه آیا اکثر یا همه دندان های دائمی آنها روییده اند یا خیر.

اگر بریس‌ها بعد از از دست دادن تمام دندان‌های شیری کودک، اما نه قبل از رویش دندان‌های آسیاب دوم، که معمولاً بین 11 تا 13 سالگی رخ می‌دهد، در دوران نوجوانی مؤثرتر و کارآمدتر هستند.

بیشتر بخوانید
معایب ایمپلنت دندان

در حالی که تعداد قابل توجهی از کودکان در سنین 12 تا 14 سالگی بریس می‌گیرند، بسیاری از بچه‌ها درمان ارتودنسی را تا اواسط تا اواخر نوجوانی شروع نمی‌کنند.

درمان ارتودنسی اولیه

انجمن ارتودنتیست های آمریکا (AAO) توصیه می کند که بچه ها برای اولین بار حداکثر تا 7 سالگی، یعنی خیلی قبل از سن “ایده آل” برای بریس ها، به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند.

هنگامی که دکتر ریس مشکلات فک یا ناهماهنگی های اساسی بایت را در کودکان کوچکتر مشاهده می کند، می تواند آنها را از طریق درمان ارتودنسی مداخله زودهنگام فاز یک برطرف کند. بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان با فراهم کردن زمینه برای درمان سریعتر و آسانتر در آینده، مراقبت های اولیه ارتودنسی می تواند ابزار ارزشمندی باشد که در درازمدت در هزینه شما صرفه جویی می کند و زمان کلی درمان کودک شما را کوتاه می کند.

مراقبت های ارتودنسی زودهنگام شامل هر درمانی می شود که قبل از اینکه کودک شما تمام دندان های بزرگسال خود را داشته باشد، اعمال شود. هدف از مداخله زودهنگام، که معمولاً در سن 7 تا 10 سالگی کودکان اتفاق می‌افتد، رسیدگی به مسائل مربوط به فاصله و همترازی آسان است، به طوری که مراقبت‌های ارتودنسی فاز دوم – پوشیدن بریس‌های کامل – کارآمدتر باشد.

بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان

درمان زودهنگام ارتودنسی ممکن است به معنای استفاده از نگهدارنده باشد. همچنین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • پوشیدن یک وسیله اصلاح کننده رشد.
  • برای ایجاد فضای بیشتر در دهان کودک، از یک گشاد کننده کام استفاده کنید.
  • استفاده از بریس های جزئی برای مدت کوتاهی.
  • به عبارت ساده تر، مراقبت های اولیه ارتودنسی به اصلاح مسائل ساختاری اساسی کمک می کند تا بریس ها بتوانند دندان ها را صاف کرده و تراز را بعداً سریع تر ثابت کنند.
بیشتر بخوانید
موارد اورژانسی درمان ارتودنسی

بزرگسالان نیز می توانند بریس دریافت کنند:

گرفتن بریس ممکن است در دوران نوجوانی کمی آسان‌تر باشد یا کمی سریع‌تر انجام شود، اما بزرگسالان از همه طبقات زندگی می‌آموزند که سن فقط یک عدد برای دریافت و بهره‌مندی از درمان ارتودنسی است.

به منظور مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

طبق آمار AAO حدود 20 درصد از بیماران ارتودنسی را بزرگسالان تشکیل می دهند. در حالی که بسیاری از بزرگسالان به دنبال لبخندی بی عیب و نقص استفاده از بریس ها را انتخاب می کنند، داشتن دندان های صاف و فک مناسب مزایای دیگری نیز دارد.

از آنجایی که دندان‌های شلوغ یا کج تمیز و عاری از پلاک هستند، سخت‌تر است، استفاده از بریس‌ها برای بهبود فاصله و صاف کردن دندان‌ها به محافظت در برابر پوسیدگی دندان، بیماری لثه و از دست دادن دندان کمک می‌کند، که به عنوان شایع‌ترین نگرانی‌های سلامت دهان در میان بزرگسالان محسوب می‌شود.

اگرچه بافت استخوان فک سخت‌تر می‌تواند به معنای فرآیند درمانی طولانی‌تر و درگیرتر برای بزرگسالان دارای بریس باشد، برنامه درمان ارتودنسی مناسب معمولاً تمام آن چیزی است که برای صاف کردن دندان‌ها، بهبود همترازی بایت، آسان‌تر کردن بهداشت دهان و ایجاد لبخندی عالی در هر سنی لازم است.

در ارتودنسی دکتر فاطمه تیموری ، ما طیف کاملی از خدمات ارتودنسی را ارائه می‌کنیم، از الاینرهای شفاف و بریس‌های کودک گرفته تا ارتودنسی تسریع‌شده.

با مطب خود ما در اصفهان تماس بگیرید یا از برنامه زمانبندی آنلاین برای رزرو مشاوره ارتودنسی با دکتر فاطمه تیموری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی رنگی متناسب با رنگ پوست
drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, اصلاح طرح لبخند اصفهان, انواع ارتودنسی, بهترین جراحی فک اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, جراحی فک و صورت اصفهان, دکتر تیموری, دکتر فاطمه تیموری, دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, سن مناسب بریس, متخصص ارتودنسی در اصفهان, ناهنجاری فک
نوشتهٔ پیشین
کوتاه ترین زمان برای بریس ها چقدر است؟
نوشتهٔ بعدی
هر آنچه که باید در مورد بریس های سنتی بدانید!؟

پست های مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • […] دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی شما معمولاً سفید کردن دندان‌هایتان را بعد از بستن بریس به جای قبل توصیه می‌کند. این به این دلیل است که برخی از بیماران هنگام برداشتن بریس های خود متوجه رنگ ناهموار دندان می شوند. رنگ روشن تر نتیجه براکت هایی است که از مینای دندان در برابر قرار گرفتن در معرض تمام غذاها و نوشیدنی هایی که در طول دوره درمان مصرف کرده اید محافظت می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد سفید کردن دندان بعد از بریس اینجا کلیک کنید. […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.