سن مناسب برای شروع درمان با ارتودنسی چیست؟

متخصص ارتودنسی | دکتر فاطمه تیموری | drteimoori.com

مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

ایده خوبی است که تا 7 سالگی کودک ارزیابی ارتودنسی کنید. متخصص ارتودنسی دندانپزشکی با آموزش های اضافی است که متخصص در تراز کردن و صاف کردن دندان ها است. بهترین زمان برای تهیه بریس های دندانی برای کودک شما بستگی به شدت و علت نامرتب بودن دندان های کودک شما دارد. متخصص ارتودنسی خانم دکتر فاطمه تیموری هستند. drteimoori.com

به طور سنتی ، درمان با بریس های دندانی از زمانی شروع می شود که کودک بیشتر دندان های شیری (اولیه) خود را از دست داده است. و اکثر دندان های بزرگسال (دائمی) در آن رشد کرده اند. معمولاً در سنین 8 تا 14 سالگی. در صورت نیاز به درمان در این مدت ، مراقبت های رهگیری یا پیشگیری می تواند. از رشد کودک شما برای هدایت نتیجه مورد نظر همزمان با رشد استفاده کند.

سن مناسب برای شروع درمان با ارتودنسی ؟

برخی از ارتودنتیست ها آنچه را رویکرد رهگیری می نامند و شامل استفاده از وسایل دندانپزشکی (نه همیشه بریس دندان) در سنین پایین توصیه می کنند. در حالی که کودک هنوز بیشتر دندانهای شیری دارد. سپس ، وقتی کودک عمدتا دندان بزرگسال دارد ، مرحله دوم درمان ، معمولاً با بریس های دندانی ، آغاز می شود. به عقیده برخی ، در صورت انجام درمان زود هنگام ، این مرحله دوم کوتاهتر از دوره سنتی بریس است.

متخصص ارتودنسی
متخصص ارتودنسی

. متخصص ارتودنسی خانم دکتر فاطمه تیموری هستند. drteimoori.com

متخصصان ارتودنسی که رویکرد سنتی را ترجیح می دهند می گویند. که یک رویکرد دو فاز برای درمان در واقع باعث افزایش کل زمان – و حتی گاهی هزینه – درمان ارتودنسی با نتایج کلی مشابه می شود. با این حال ، متخصصان دیگر ارتودنسی معتقدند هدایت رشد با استفاده از وسایل دندانپزشکی قبل از مرحله دوم درمان ، اصلاح را آسان می کند.

بیشتر بخوانید
5 نکته برتر برای خوابیدن با بریس

بهترین انتخاب برای شما و فرزندتان تا حد زیادی به شدت مشکلات دندانی کودک شما بستگی دارد. با دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی کودک در مورد بهترین روش صحبت کنید.

بچه ها چه مدت از بریس استفاده می کنند؟

قرار دادن بریس ها به آنچه متخصص ارتودنسی برای اصلاح آن بستگی دارد بستگی دارد. و انواع مختلفی از بریس ها و برنامه های درمانی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. بسیاری از افراد به مدت 18-30 ماه از بریس استفاده می کنند. و بریس ها هر 4-8 هفته تنظیم می شوند تا دندان ها را به یک ترتیب مناسب منتقل کنند. بعد از مهاربندها ، نگهدارنده ها برای چند ماه و تا دو سال پوشیده می شوند. برخی از افراد برای جلوگیری از تغییر مکان استفاده از نگهدارنده دائمی را انتخاب می کنند.

. متخصص ارتودنسی خانم دکتر فاطمه تیموری هستند. drteimoori.com

متخصص ارتودنسی در اصفهان
متخصص ارتودنسی در اصفهان

آیا بریس آسیب می بیند؟

هر بار که کودک شما به متخصص ارتودنسی مراجعه می کند ، می توانید انتظار داشته باشید که سیم متصل به هم محکم شود. این امر باعث می شود فشار ملایمی روی براکت ها قرار گیرد تا دندان ها یا فک ها به تدریج به سمت هم تراز قرار گیرند. در نتیجه ، ممکن است دهان کودک شما پس از هر ویزیت کمی زخم شود ، اما ناراحتی آن مختصر است. در برخی موارد ، دندان ها باید کشیده شوند تا جایی برای جابجایی دندان ها یا تراز مناسب فک ایجاد شود.

چه کسی در درمان ارتودنسی کمک خواهد کرد؟

اغلب یک دندانپزشک اطفال یا عمومی کودک شما را به یک متخصص ارتودنسی ارجاع می دهد که برای تهیه یک برنامه درمانی و مدیریت روند ارتودنسی با شما کار خواهد کرد. یک متخصص ارتودنسی فک ، فاصله دندان ها و نیش کودک شما را بررسی می کند تا مشخص کند که به چه نوع بریس هایی نیاز دارند و چه مدت برای آنها می پوشند. علاوه بر این ، یک دستیار ارتودنسی اغلب کسی است که الاستیک را تغییر می دهد.

بیشتر بخوانید
تمیز کردن بریس در خانه چگونه است؟

این دستیار همزمان با ارتودنتیست شما کار خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که درمان همیشه در مسیر درست است. اگر کنجکاو هستید که کودک شما آماده بریس است ، در زیر قرار ملاقات بخواهید و تیم های مراقب ما خوشحال می شوند که به شما کمک کنند.

. متخصص ارتودنسی خانم دکتر فاطمه تیموری هستند. drteimoori.com

drteimori.com, آیا بریس آسیب می بیند؟, بهترن متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, چه کسی در درمان ارتودنسی کمک خواهد کرد؟, خانم دکتر فاطمه تیموری, سن مناسب برای شروع درمان با ارتودنسی ؟
نوشتهٔ پیشین
درمان ارتودنسی چه مدت طول می کشد؟
نوشتهٔ بعدی
چه مدت باید از بریس ارتودنسی استفاده کنم؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.