دکتر فاطمه تیموری بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

از چه سنی فرزندم را نزد بهترین متخصص ارتودنسی ببرم؟

از چه سنی فرزندم را نزد بهترین متخصص ارتودنسی ببرم؟

سن مناسب ارتودنسی متخصص ارتودنسی اصفهان

ممکن است کمی سردرگمی در مورد اینکه چه زمانی فرزندتان را برای اولین بار به متخصص ارتودنسی ببرید، وجود داشته باشد. بسیاری از مردم فکر می کنند که برای اولین ویزیت ارتودنسی باید تا نوجوانی صبر کرد. چیزی که بیشتر مردم نمی دانند این است که زودتر از سال های نوجوانی رفتن فواید زیادی دارد. توصیه دندانپزشک حتی برای اولین بار مراجعه به ارتودنتیست ضروری نیست!

ما در مطب دکتر فاطمه تیموری اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بفهمید کودک شما چه زمانی باید برای اولین بار به ارتودنتیست مراجعه کند! اگر در حال حاضر بیمار در مطب دندانپزشکی کودکان ما هستید، ما در هر ویزیت تمیزکاری وضعیت ارتودنسی را بررسی می کنیم و در صورت وجود هرگونه مشکل به شما هشدار می دهیم.

اگر دندانپزشک دیگری دارید، ما از شما به بخش ارتودنسی مطب خود خوشامد می‌گوییم و در مورد اینکه آیا درمان اولیه باید در نظر گرفته شود، توصیه می‌کنیم.

انجمن دندانپزشکی آمریکا و انجمن ارتودنتیست های آمریکا بیان می کنند که کودکان باید ابتدا در سن هفت سالگی به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند. این ممکن است برخی از والدین را به این فکر بیاندازد که “آنها می خواهند آنقدر زود روی فرزند من بریس بگذارند؟” و پاسخ این است، نه دقیقا. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چرا هفت عدد جادویی است!

ما می دانیم که ممکن است زود به نظر برسد، اما چند دلیل خوب برای دیدن ما در آن سن وجود دارد. دلیل اصلی این است که در حدود هفت سالگی، اکثر بچه‌ها چند دندان شیری را از دست داده‌اند اما هنوز در بسیاری از دندان‌های بزرگسالان رشد نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید
کاهش درد دندان با روش های خانگی
دکتر فاطمه تیموری بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان
دکتر تیموری متخصص ارتودنسی کودکان

در این زمان آنها همچنین در اولین مجموعه از دندان های آسیاب بزرگسال خود در پشت آخرین دندان های شیری رشد می کنند که به درستی “آسیاب های شش ساله” نامیده می شوند. از آنجایی که هم دندان های شیری و هم دندان های بالغ وجود دارد، باعث می شود

ارتودنتیست به خوبی نشان می دهد که چگونه دندان های شیری راه را برای رشد صحیح دندان های بزرگسال هموار می کنند. وضعیت بایت در این سن می تواند به متخصص ارتودنسی کمک کند تا بفهمد که بایت چگونه روی هم قرار می گیرد و آیا مشکلات احتمالی در طول رشد فک و بایت وجود دارد یا خیر.

ما همچنین یک اسکن سه بعدی (که معمولاً به آن “اسکن رشد و نمو” گفته می شود) می گیریم تا ببینیم آیا دندان بزرگسالی از دست رفته است (در کمال تعجب، 5٪ از جمعیت یک دندان بزرگسال را از دست داده اند) و برای هر گونه انحراف از رویش دندان طبیعی اگر هر گونه مشکل یا عارضه احتمالی را مشاهده کنیم، می‌توانیم برای اصلاح این مشکلات زودتر و نه دیرتر در سنین نوجوانی یک برنامه درمانی پیدا کنیم.

در اولین بازدید ما چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا فرزند من نیاز به درمان دارد؟

برخی از کودکان اصلاً به هیچ درمانی نیاز نخواهند داشت، اما در صورت نیاز، درمان با نگهدارنده یا بریس ممکن است فوراً توصیه نشود. برخی از بیماران باید منتظر بمانند تا دندان های دائمی بیشتری در دهان رشد کنند و برای درمان آماده شوند. در صورت نیاز به درمان زودهنگام، به جای یک درمان طولانی‌تر در نوجوان، دو مرحله کوچک‌تر از درمان را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید
نخ کشیدن و فلوراید برای بهداشت دندان های ارتودنسی شده

درمان ارتودنسی دو مرحله دارد. “فاز 1” یا “مرحله اولیه” و سپس “فاز 2”. فاز 1 معمولا بین سنین هفت تا ده سالگی داده می شود.

دلیلی که متخصصان ارتودنسی توصیه می کنند کودکان در سن هفت سالگی ویزیت شوند این است که درمان فاز 1 برای کودکانی که تحت درمان قرار می گیرند بسیار مفید است. فاز 1 معمولاً شامل شکل نسبتاً خفیفی از درمان است، مانند بریس های جلوی دندان ها، نگهدارنده، گشادکننده کام، اسپیسرها یا ترکیبی از اینها. گذراندن مرحله 1 به منظور کمک به به حداقل رساندن مشکلات برای فاز 2 است.

گاهی اوقات، حتی ممکن است دلیلی برای درمان فاز 2 بعد از آن وجود نداشته باشد. هدف از مرحله 1 رفع مشکل در طی یک سال و سپس نظارت دوره ای پیشرفت پس از آن برای تعیین اینکه آیا ممکن است در سال های نوجوانی به بریس ها نیاز باشد یا خیر.

پسر نوجوان با بریس ارتودنسی دکتر فاطمه تیموری

اکنون، ممکن است اتفاق بیفتد که فرزند شما به هیچ وجه به درمان نیاز نداشته باشد، یا ممکن است بلافاصله نباشد. اگر اینطور باشد، معمولاً در حدود شش تا دوازده ماه از مشاوره اولیه یک ارزیابی مجدد وجود دارد. در آن قرارها، پیشرفت کودک زیر نظر گرفته می‌شود و از آنجا مشخص می‌شود که آیا در سنین 11 تا 14 سالگی به بریس نیاز دارند یا خیر.

زیبایی لبخند با ارتودنسی دکتر تیموری در اصفهان
زیبایی لبخند با ارتودنسی دکتر تیموری در اصفهان
و مطمئن هستید که برای مراجعه به متخصص ارتودنسی اصفهان به ارجاع دندانپزشکم نیازی ندارم؟

درست. برخلاف تصور رایج، شما می توانید در هر زمانی به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. اگر در مطب دندانپزشکی کودکان ما بیمار نیستید، یافته‌های خود را به دندانپزشک شما اطلاع می‌دهیم و هر گونه درمان یا ارزیابی ارتودنسی برنامه‌ریزی شده را به او اطلاع می‌دهیم.

بیشتر بخوانید
حرکت دندان عصب کشی شده در ارتودنسی

ما در مطب خود از اهمیت این موضوع آگاه هستیم که برخی از مشکلات ارتودنسی را زودتر تشخیص دهیم.

خوشبختانه، ما هم در دندانپزشکی اطفال و هم در ارتودنسی تخصص داریم، بنابراین اگر احساس می‌کنید ممکن است برای مراجعه به متخصص ارتودنسی به ارجاع دندانپزشک اطفال خود نیاز داشته باشید، به جای درستی آمده‌اید، زیرا هر دوی آن در یک جا هستند.

ما می‌خواهیم لبخند فرزندتان را به بهترین شکل ممکن و در اولین فرصت انجام دهیم. برای تعیین قرار ملاقات اینجا را کلیک کنید یا با ما تماس بگیرید!

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی پیشگیری, انواع ارتودنسی, بهترن متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, سن مناسب ارتودنسی, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک
نوشتهٔ پیشین
انواع بریس های بزرگسال: کدام یک برای شما مناسب است؟
نوشتهٔ بعدی
آیا می توان ایمپلنت های دندانی به جای بریس های ارتودنسی انجام داد؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.