اصلاح ناهنجاری فک و صورت

زمان اصلاح ناهنجری فک و صورت

اصلاح ناهنجاری فک و صورت در زمان کودکی بهتر است تا زمان بزرگسالی. این امر به دلایل متعددی از جمله زمینه‌های زیر توصیه می‌شود:

1. رشد و توسعه: در دوران کودکی، استخوان‌ها و بافت‌های دهان و فک‌ها هنوز در حال رشد و توسعه هستند. اصلاح ناهنجاری فک در این دوران به شکل‌دهی بهتری از این بافت‌ها کمک می‌کند و امکان تنظیم دقیق‌تری را فراهم می‌کند.

2. عدم نیاز به جراحی: در برخی موارد، اگر ناهنجاری‌های فکی در دوران کودکی اصلاح نشوند، ممکن است در آینده نیاز به جراحی داشته باشید. اصلاح در دوران کودکی می‌تواند از این نیاز جلوگیری کند.

3. اثربخشی بیشتر:اصلاح ناهنجاری فک و صورت در دوران کودکی به عنوان یک زمان مناسب تلقی می‌شود چرا که افراد در این دوران عادت به انجام مراقبت‌های دهانی و درمان‌های ارتودنسی می‌آموزند و همچنین بافت‌ها و استخوان‌ها به تغییرات بهتری پاسخ می‌دهند.

 

اصلاح ناهنجاری فک و صورت

اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری +از مطالب بیشتر دیدن کنید.

4. تأثیرات روانی: اصلاح ناهنجاری فک در دوران کودکی می‌تواند تأثیرات روانی مثبتی بر روی اعتماد به نفس و تعاملات اجتماعی داشته باشد. در صورت اصلاح موفقانه ناهنجاری‌ها در این دوران، از تأثیرات مثبت بر گفتار و ظاهر همچنین بهره‌وری دندان‌ها در آینده نیز بهره‌مند خواهید شد.

با این حال، در برخی موارد، اصلاح ناهنجاری فک در زمان بزرگسالی نیز ممکن است انجام شود. این موارد معمولاً به شدت تعیین شده و بر اساس نیازهای هر فرد مورد بررسی قرار می‌گیرند. اگر شما یا کودکتان نیاز به اصلاح ناهنجاری فک دارید، بهتر است با دندان‌پزشک یا ارتودنتیست خود مشورت کنید تا زمان مناسب برای شروع درمان را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید
آیا می توان ایمپلنت های دندانی به جای بریس های ارتودنسی انجام داد؟

برای راهنمایی بیشتر و  رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, بهترین جراحی فک اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک
نوشتهٔ پیشین
انواع ارتودنسی و مقایسه انها
نوشتهٔ بعدی
ارتودنسی شفاف یا از جنس فلزی؟کدام بهتر است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.