از بین بردن فاصله بین دندان ها

روش های از بین بردن فاصله بین دندان ها

روش های از بین بردن فاصله بین دندان ها

باندینگ دندان

اگر فاصله بین دندان ها به علت جویدن غذا باشد باندینگ دندان بهترین راه حل برای درمان آن است . باندینگ سریع ترین و بی خطر ترین روش برای از بین بردن فاصله بین دندان ها است . در فرایند باندینگ دندانپزشک یک تکه صمغ روی دندان آسیب‌دیده قرار می دهد که رنگ آن با رنگ خود دندان یکی است.

وقتی صمغ به دندان بچسبد و ثابت شود ظاهر دندان به حالت ایده‌آل بر می گردد به گونه ای که هیچ وقت فاصله ای بین دندان ها وجود نداشته است . برای افزایش ماندگاری باندینگ باید حتما به توصیه های مراقبتی پزشک خود گوش دهید .حداقل دوبار در روز حتما مسواک بزنید و بهداشت دندان های خود را به خوبی رعایت کنید .همچنین باید روزی یک با دو بار با دهان‌شویه ضدعفونی کننده دهانتان را بشویید و هر از چندگاهی برای شستشو و چکاپ دندان ها به پزشک مراجعه کنید.

بعد از باندینگ باید حتما از جویدن اشیاء سخت مانند ناخن ، درب خودکار،یخ و غیر پرهیز کنید زیرا مواد باندینگ شکننده است . اگر احساس کردید روی باندینگ دندانتان ناهمواری ایجاد شده یا هنگام غذاخوردن احساس غیرعادی داشتید، حتما با پزشکتان تماس بگیرید.

نگهدارنده دندان

راحت ترین و به صرفه ترین روش برای پر کردن فاصله بین دندان ها استفاده از نگهدارنده است . نگهدارنده را هر زمان که دلتان بخواهد می توانید در بیاورید زیرا دندانپزشک آن را مخصوص دندان های شما درست می کند . این روش نسبت به روش های دیگر دوره درمان طولانی تری دارد .بعد از درمان هم باید تا مدتی از این نگهدارنده ها استفاده کنید تا مطمئن شوید دندان ها دوباره به حالت اولیه بر نمی گردند.

بیشتر بخوانید
برای ترمیم دندان ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت

ونیر دندان

مزیت این روش نسبت به سایر روش ها طول عمر و ماندگاری بالا است . این مزیت باعث شده  این روش نسبت به روش های دیگر گران تر باشد . ونیرها ظاهر طبیعی دارند و براق هستند .

ارتودنسی

اگر فاصله بین دندان ها به علت افتادن یکی از دندان ها باشد می توانید از ارتودنسی استفاده کنید .ارتودنسی یکی از روش های ماندگار برای جایگزین کردن دندان از دست رفته است . ارتودنسی دندان در سوراخی که به وسیله دریل در استخوان فک ایجاد شده قرار داده می‌شود. سپس شما باید شش ماه صبر کنید تا محل آن بهبود یافته و مرحله دوم را شروع کنید. در مرحله دوم وقتی که ارتودنسی با استخوان فک یکپارچه شد تاج یا بریج روی ارتودنسی سوار می‌شود.

دندان مصنوعی جزئی

میتوان یک دندان مصنوعی رابر روی‌یک صفحه نصب کرد و آن‌را برای‌ازبین بردن فاصله بین دندان در داخل دهان قرارداد. مهم‌ترین عیب این‌روش این‌است که‌ممکن‌است شل شود و در نتیجه ظاهر آن زشت میگردد و از طرفی جویدن غذاهای سخت و خوردن آنها نیز دشوار میشود.

بریج دندان

در بریج دندان، از دندان‌های مجاور بعنوان لنگر برای‌تاج‌ها و پل زدن بر روی فاصله‌ بین دندان ‌ها استفاده میشود. این‌امر مستلزم کوچک کردن بافت‌های سالم دندان میباشد. استحکام بریج تنها در حد یک دندان تقویتی بوده و اگر یکی‌از دندان‌های مجاور آن‌آسیب ببیند یا پوسیده شود، یکپارچگی و استحکام بریج نیز ازبین میرود.


دکتر فاطمه تیموری

بورد تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

متخصص ارتودنسی اصفهان

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید:

نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات و دیدگاه ها برای خانم دکتر ارسال نمایید:

بیشتر بخوانید
لبخند یک عمر را بسازید
ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, از بین بردن فاصله بین دندان ها, بهترین متخصص ارتودنتی در اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان
نوشتهٔ پیشین
آیا جایگزینی برای ارتودنسی و کاهش درد آن وجود دارد ؟
نوشتهٔ بعدی
پیشگیری از به وجود آمدن فاصله بین دندان ها

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.