بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

بریس شکسته؟ اگر براکت یا سیم پاره شد چه باید کرد (نترسید!)

بریس شکسته؟ اگر براکت یا سیم پاره شد چه باید کرد (نترسید!)

رفع آسیب به بریس ارتودنسی

شکستن سیم یا براکت زمانی که بریس دارید، غیرعادی نیست. چیزی برای وحشت وجود ندارد، اما باید برای تعمیر بریس های شکسته خود اقدام کنید.

براکت‌های آسیب‌دیده می‌توانند باعث ناراحتی، بریدگی و ساییدگی در داخل دهان شوند و اگر ثابت نشوند، درمان شما را کم‌اثر می‌کند. ممکن است لازم باشد قبل از اینکه بتوانید برای تعمیر مناسب به ارتودنتیست مراجعه کنید، خودتان یک تعمیر جزئی انجام دهید.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

 

چگونه از دهان خود در صورت شکستگی بریس محافظت کنید؟

سیم شکسته یا براکت متحرک می تواند تیز باشد، بنابراین ممکن است لازم باشد قبل از اینکه ارتودنتیست شما را ببیند، برای محافظت از دهان خود اقدام کنید. تعمیرات معمولی به موچین برای حرکت براکت های شکسته به موقعیت راحت تر یا ناخن گیر برای کوتاه کردن سیم تیز نیاز دارند. موم باید برای پوشاندن نقاط تیز و محافظت از دهان استفاده شود.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

نحوه انجام تعمیرات سریع برای سه نوع رایج بریس آسیب دیده را بخوانید:

  1. براکت از روی دندان شل شده (شناور) اما همچنان روی سیم است
  2. سیم قوس شکسته
  3. سیمی که از آخرین براکت بیرون زده است

براکت شناور (براکت براکتی جدا شد)

براکت ها بخشی از بریس ها هستند که با چسب مخصوص به هر دندان متصل می شوند. اگر یک براکت از دندان جدا شود اما همچنان روی سیم باشد، می تواند بچرخد و در طول سیم حرکت کند. با متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید تا زمانی را برای اتصال مجدد براکت های شکسته به دندان های شما تعیین کند.

بیشتر بخوانید
محافظ دهانی

براکت شناور به ندرت به اندازه شکستگی های دیگر باعث درد یا آسیب می شود، اما می تواند در داخل دهان شما مالش یابد. قبل از مراجعه به متخصص ارتودنسی برای ترمیم، می‌توانید یک موچین را استریل کنید و از آنها برای بلغزاندن براکت در امتداد سیم استفاده کنید تا بین دو دندان یا در مرکز دندان قرار گیرد. از موچین برای چرخاندن براکت استفاده کنید تا در جهت درست باشد. اگر براکت ناراحت کننده است، سطح را با مقداری موم دندان بپوشانید.

سیم شکسته

اگر سیم قوس شما پاره شود، انتهای تیز آن می تواند به گونه یا لثه شما نفوذ کند و باعث خونریزی شود و احتمال عفونت را افزایش دهد. برای ایمن نگه داشتن سیم تا زمانی که ارتودنتیست خود را ببینید، از یک ناخن گیر یا انبردست کوچک برای بریدن انتهای آن استفاده کنید تا ظاهری مرتب داشته باشد. اگر خطری وجود دارد که بیمار ممکن است قطعه کوچک سیم بریده شده را ببلعد، سعی کنید هنگام بریدن انتهای آن از دستمال داخل دهان استفاده کنید. رفع آسیب به بریس ارتودنسی

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

سیم بیرون زده

با حرکت دندان ها، احتمال کمی وجود دارد که سیم از آخرین براکت خارج شود. اگر سیم در چک یا آدامس فرو می رود، انتهای آن را با ناخن گیر یا انبر کوچک ببرید. همچنین می توانید از موم ارتودنسی برای پوشاندن انتهای تیز استفاده کنید. برای تعویض سیم با ارتودنتیست خود تماس بگیرید.

سیم خمیده

خوردن غذاهایی که برای بریس خیلی سفت هستند می تواند باعث خم شدن سیم شود. هنگامی که سیم بریس شما خم می شود، نوارهای شل نمی توانند دندان ها را در موقعیت خود قرار دهند. اگر متوجه هر گونه تغییر با لق شدن، خم شدن یا شکستگی سیم شدید، فوراً با ارتودنتیست خود قرار ملاقات بگذارید. بهتر است آن را بررسی کنید تا اینکه هفته ها هیچ کاری نکنید و متوجه شوید که سیم درمان شما را به خطر انداخته است.

بیشتر بخوانید
چرا مراقبت و ترمیم دندان از اهمیت بالایی برخوردار است؟

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی پیشگیری, ارتودنسی ثابت, ارتودنسی نامرئی, اصلاح طرح لبخند اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, جراحی فک و صورت اصفهان, خانم دکتر فاطمه تیموری, دکتر فاطمه تیموری, رفع آسیب به بریس ارتودنسی, طراحی لبخند اصفهان, فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ناهنجاری های فک و صورت, متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
چرا شکستگی های ارتودنسی رخ می دهد؟
نوشتهٔ بعدی
دندان عقل نهفته بسته به نحوه رشد دندان ها می تواند متفاوت رشد کند:

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.