بهترین سن برای انجام ارتودنسی

راه درمانی برای برگشت درمان ارتودنسی

راه درمانی برای برگشت درمان ارتودنسی کدامند:

برای حفظ درمان ارتودنسی بایستی از نگهدارنده ها استفاده شود.نگهدارنده ها توسط متخصص ارتودنسی با توجه به آناتومی منحصر به فرد دهان هر بیمار و وضعیت دندان های وی تجویز می شود. راه درمانی برای برگشت درمان ارتودنسی : نگهدارنده های جدید به طور سفارشی ساخته می شوند تا به خوبی روی دندان ها قرار بگیرند. برای حفظ درمان ارتودنسی بایستی از نگهدارنده ها استفاده شود.نگهدارنده ها توسط متخصص ارتودنسی با توجه به آناتومی منحصر به فرد دهان هر بیمار و وضعیت دندان های وی تجویز می شود.نگهدارنده های جدید به طور سفارشی ساخته می شوند تا به خوبی روی دندان ها قرار بگیرند.

این نگهدارنده های برای برگشت درمان ارتودنسی دارای انواع مختلفی به شرح زیر است :

ریتینر هالی :  این ریتنر از جنس فلز و آکریلیک است. این ریتنر در سقف دهان و در پشت دندان های پایینی قرار میگیرد و سیمی دارد که اجازه نمیدهد تا دندان های بالا کج شوند.

ریتینراسیکس: ریتنر اسیکس بهترین نوع نگهدارنده است و به دلیل اینکه به صورت سفارشی برای دندان ها قالب گیری می شود و به شکل نامرئی است به درستی بر روی دندان ها قرار میگیرد و باعث حفظ نظم دندان ها می شود، همچنین پلاک نگهدارنده Essix نامرئی است و به راحتی برای هم کودکان و هم افرارد بزرگسال استفاده می شود.

نگهدارنده ثابت : نگهدارنده ثابت نتیجه ارتودنسی را 100% تضمین میکند و به پشت دندان های فک پایین میچسبد. نصب نگهدارنده ثابت و همچنین برداشتن آن توسط متخصص ارتودنسی انجام میگیرد و در صورت شل شدن یا تغییر در آن باید به پزشک متخصص ارتودنسی مراجعه شود.

بیشتر بخوانید
انواع ارتودنسی و مقایسه انها

متخصص ارتودنسی اصفهان | راه درمانی برای برگشت درمان ارتودنسی

روش استفاده از نگهدارنده در برگشت درمان ارتودنسی :

بیمار پس از ارتودنسی می بایست به طور مداوم از نگهدارنده ها استفاده کند و اینکه تا کی می بایست بیمار از این دستگاه ها استفاده کند تشخیص پزشک متخصص ارتودنسی است . نگهدارنده ها بهترین و ساده ترین روش هایی هستند که از برگشت ارتودنسی جلوگیری میکنند.

برای مشاهده پیج اینستاگرام خانم دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی :

انواع ارتودنسی

انواع دستگاه های ارتودنسی

ارتودنسی رنگی

فواید استفاده از نخ دندان

درمان ارتودنسی یا جراحی بینی

ارتودنسی مجدد

برگشت درمان ارتودنسی

عوامل موثر در برگشت درمان ارتودنسی

اردتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص لمینت دندان, جراحی فک اصفهان, راه درمانی برای برگشت درمان ارتودنسی, متخصص ارتودنسی اصفهان
نوشتهٔ پیشین
عوامل موثر در برگشت درمان ارتودنسی
نوشتهٔ بعدی
فرنکتومی چیست و چگونه انجام می شود؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.