متخصص ارتودنسی اصفهان | دندان های غایب

دندان های غایب (Missing)

دندان های غایب (Missing) چیست؟

دندان های غایب  : غایب بودن یک یا چند دندان می تواند به شدت بر زندگی روزانه افراد تاثیر بگذارد. می تواند بر سلامت عمومی، ظاهر و اعتماد به نفس افراد تاثیر گذار باشد.

عوامل افتادن دندان یا غایب بودن آن کدامند؟

– دندان غیر زنده (Non-vital)

پلاک دندان نوعی بیوفیلم است که روی دندان شما شکل می گیرد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که به طور منظم دندان هایتان را مسواک نزنید یا این جرم به طور طبیعی با بزاق دهان شما از بین نرود. باکتری شکر و نشاسته را به اسید تبدیل می کند. این اسید ها با حل مواد معدنی تشکیل دهنده مینای دندان که آن را سخت می کنند، تاثیر منفی بر سلامت دندان می گذارد. به این ترتیب باکتری ها می توانند با ایجاد سوراخ دندان را از بین ببرند. اگر دندان خراب، به سرعت و به طور مناسب درمان نشود، دندان می میرد. به این ترتیب شما با دندانی از دست رفته یا غایب مواجه خواهید بود.

– لثه ملتهب

لثه ها از بافت و پیوندهایی تشکیل شده اند که باعث پایداری دندان شما می شوند. لثه ها به عنوان محافظ کانال ریشه دندان عمل می کنند و استخوان فک را تحریک می کنند تا اطراف دندان رشد کند. زمانی که باکتری باعث التهاب لثه می شود، این پیوند ها شروع به از بین رفتن می کنند. لثه پسرفت کرده و استخوان اطراف دندان کاهش می یابد. این بیماریهای لثه که به بیماری های پریودنتال معروفند، باعث لقی دندان و آشکار شدن ریشه های حساس دندان می شوند. به این ترتیب باکتری می تواند به راحتی باعث پوسیدگی ریشه دندان شده و باعث از دست رفتن دندان شود.

بیشتر بخوانید
ناهنجاری های فک چیست؟

– تصادف

تصادفات، به طور مثال در ورزش می تواند منجر به فقدان یک یا چند دندان شود و به لثه ها وفکین آسیب بزند. معمولا این صدمات ماه ها و حتی سال ها بعد از تصادف زمانی که تاثیر خود را بر ریشه دندان گذاشتند خود را نشان می دهند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دندانهای غایب

– دلایل ژنتیکی

برخی از افراد با دندانی کمتر از تعداد معمول یا بدون دندان به دنیا می آیند (ریشه های دندان در هنگام تولد در آنها به طور کل وجود ندارد). برخی دیگر از افراد هیچگاه دندان های دائمی در نمی آورند. در برخی موارد مینای دندان به اندازه کافی مستحکم نیست که باعث شکل گیری دندان های مخروطی می شود.

برای جایگزینی و درمان دندان غایب چه می توان کرد؟

دو راه برای پوشاندن فضای خالی ناشی از فقدان دندان وجود دارد. می توان دندان غایب را با پروتز، ارتودنسی یا بریج جایگزین کرد. یا اینکه فضای خالی ایجاد شده را توسط نزدیک کردن دندان های کناری پوشاند. اینکه متخصص ارتودنسی از کدام روش برای درمان این ناهنجاری استفاده می کند، به شرایط بیمار بستگی دارد.

برای مشاهده پیج اینستاگرام خانم دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی :

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

انواع ارتودنسی

انواع دستگاه های ارتودنسی

ارتودنسی رنگی

ارتودنسی فانکشنال

فواید استفاده از نخ دندان

براکت ها و غذاهای مصرفی

درمان ارتودنسی یا جراحی بینی

انواع ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, دندان های غایب, متخصص ارتودنسی, متخصص ارتودنسی اصفهان
نوشتهٔ پیشین
دندان نیش نهفته
نوشتهٔ بعدی
ارتودنسی مجدد

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.