متخصص ارتودنسی اصفهان | دندان نیش بیرون زده

دندان نیش بیرون زده

دندان نیش بیرون زده

دندان نیش بیرون زده : دندان‌های بیرون زده به دندان‌هایی گفته می‌شود که در موقعیت صحیح خط لبخند ظاهر نمی‌شوند. زمانی که این اتفاق برای دندان نیش بیوفتد، باعث می‌شود دندان نیش به جای اینکه در ردیف دندانی با سایر دندان‌ها در قوس فکی قرار گرفته باشد، بالاتر از دیگر دندان‌ها و در خط لثه رویش کند. این موضوع علاوه بر مشکلات زیبایی، باعث بروز مسائل بهداشتی در بیمار نیز می شود.

علت بروز دندانهای بیرون زده ، عموما موقعیت سایر دندان ها در دهان است. اگر برای دندان ها فضای کمی وجود داشته باشد، این کار باعث رویش دندان نیش در موقعیت نامناسب می‌شود. ژنتیک و سابقه فامیلی نیز احتمال ابتلا به این مسئله را افزایش می‌دهد.

عوامل ژنتیکی

در اثر وجود عوامل ژنتیکی ممکن است دندان نیش به سمت کام حرکت کرده و در آن جا رشد کند. گاهی هم ممکن است دندان نیش به دلایل ژنتیکی و وراثتی به صورت نهفته باقی بماند. در این موارد با درمان ارتودنسی دندان ها به حالت عادی باز خواهند گشت.

کمبود فضای کافی

یکی از دلایل رشد نا بجای دندان نیش، کمبود فضای کافی برای رشد است. هنگامی که دندان نیش شیری به دلیل پوسیدگی، یا به هر دلیل دیگری زودتر از موعد مقرر، از دست برود، یک فضای خالی در لثه کودک ایجاد می کند. در این هنگام دندان های دیگر به سمت فضای خالی حرکت کرده و سعی می کنند تا جای خالی دندان از دست رفته را پر کنند. هنگامی که جای دندان نیش به وسیله دندان های دیگر پر می شود، دندان نیش دائمی فضای کافی برای رشد نخواهد داشت و به سمت عقب یا جلو متمایل می شود. به این ترتیب دندان و از مسیر طبیعی رشد خود منحرف می شود.

بیشتر بخوانید
ارتودنســی متحرک و لینگوال

دندان نیش بیرون زده چگونه درمان می شود؟

در صورتی که دندان  در زاویه غیر عادی رشد کرده باشد، به سمت کام متمایل باشد، یا نهفته باشد، بایستی به دندانپزشک مراجعه کرده و نسبت به درمان ارتودنسی اقدام کنید.


دکتر فاطمه تیموری

متخصص ارتودنسی اصفهان

برای مشاهده صفحه اینستاگرام خانم دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی :

انواع ارتودنسی

عوارض عدم درمان ارتودنسی

درمان اختلالات فکی با ارتودنسی

ارتودنسی کاموفلاژ (جبرانی)

برداشتن براکت ارتودنسی

بهداشت ارتودنسی نامرئی

اوردنچر چیست؟

کاربرد اوردنچر

ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی دندان نیش بیرون زده, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, درمان دندان نیش بیرون زده, دکتر فاطمه تیموری, دندان نیش بیرون زده, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک
نوشتهٔ پیشین
کاربرد اوردنچر
نوشتهٔ بعدی
ترمیم دندان در ارتودنسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.