دندان غایب در ارتودنسی

دندان غایب در ارتودنسی

دندان غایب در ارتودنسی چپیست؟  آیا دندان غایب در ارتودنسی خطرناک است؟متخصص ارتودنسی اصفهان و درمان درندان غایب در ارتودنسی چیست؟ وقتی قصد ارتودنسی دارید؛ باید ابتدا از دندان های خود عکس تهیه کنید. اما بعضی از بیماران بعد از عکس مشخص می شود که دندانی به نام دندان غایب دارند. اما شاید برای برخی از شما سوال پیش بی آید که دندان غایب چیست؟ دندان غایب جزء مشکلاتی ست که در برخی  افراد ایجاد میشود. دندان غایب به دندانی می‌گویند که به طور نرمال در دهان رویش نمی‌یابد و تمام یا بخشی از آن به وسیله لثه یا استخوان پوشیده شده است.

عوارض دندان غایب در ارتودنسی چیست؟

دندان غایب در محل های مختلفی ایجاد می شود. و بسته به محلی که رسد می کند عوارض و مشکلات متفاوتی دارد. اما اگر درناحیه دندانهای نیش باشد عمده مشکل نقص در زیبایی ست. همچنین وجود دندان های غایب باعث لبخند های ناقص وگاهی کج شدن دندانهای کناری به فضای موجود باعث تشدید این مشکل و بهم خوردن جفت شدن صحیح دندانها می شود.  جالب است بدانید آمار پزشکی جهانی نشان می دهد که از هر ده نفر یک نفر به این بیماری نادر مبتلا است. اما شایدذ با خودتان بگویید خب راه حل چیست؟ چگونه باید از شر این دندان خلاص شویم؟ ما در ادامه کامل این موضوع را برای شما باز می کنیم و هیچ ابهام و سوالی برای شما در متخصص ارتودنسی اصفهان باقی نمی گذاریم.

درمان دندان غایب چیست؟

بهترین ارتودنسیت در اصفهان | دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان
بهترین ارتودنسیت در اصفهان | دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان

همان طور که در فسمت بالای مقاله متخصص ارتودنسی اصفهان گفتیم؛ دندان غایب می تواند بسیار زیان بار باشد و در جهره شما اثر بگذارد. پس اگر از مشکل دندان غایب رنج می برید باید هرچه سریع تر به فکر راه درمان و جاره باشید. درمان بیماران با دندان‌های غایب جزء درمان‌های پیچیده محسوب می‌شود و نیازمند تشخیص درست و درمان صحیح و دقیق است. دو راه برای پر کردن فضای خالی دندان غایب وجود دارد.

بیشتر بخوانید
انواع دستگاه های ارتودنسی

راه حل اول: استفاده از پروتز، ایمپلنت یا بریج
راه حل دوم: نزدیک کردن دندان‌های کناری به هم با دستگاه‌های ارتودنسی

در مراکز دندان پزشکی با این دو روش مشکل دندان غایب را حل می کنند.

علت ایجاد دندان غایب چیست؟

ایجاد مشکل دندان غایب می تواند دلایل زیادی داشته باشد که باید هر کدام از این دلایل به صورت ریشه ای بررسی شوند. به صورت کلی دندان غایب می تواند به صورت ژنتیکی یا اکتسابی به وجود بیاید که در هر کدام از آن‌ها شرایط خاصی برقرار است. بعضی از افراد از بدو تولد تا بزرگسالی یک یا چند دندان را درنمی‌ آورند که این افراد از نوع ژنتیکی هستند. بخش دیگری از افراد نیز در طول زمان و به دلایل اکتسابی به این مشکل برمی‌خورند که باید برای حل آن از راهکارهای مختلفی استفاده کنند.
مواردی همچون عفونت لثه و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند باعث از دست رفتن دندان ها شود. کسانی که به صورت اکتسابی مشکل دندان غایب پیدا کرده اند باید سبک زندگی خود را به صورت ریشه ای عوض کنند.

کلام آخر

در این مقاله پاسخ سوال و مشکل بزرگ خیلی از شما عزیزان را دادیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای اطلاع از خدمات دکتر فاطمه تیموری به صفحه خدمات ما مراجعه کنید.

ارتودنسی, درمان, درمان ارتودنسی, درمان دندان غایب, دندان غایب, دندان غایب در ارتودنسی, متخصص ارتودنسی
نوشتهٔ پیشین
علت بوی بد دهان در هنگام ارتودنسی چیست؟
نوشتهٔ بعدی
مدت زمان درمان ارتودنسی چقدر است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.