متخصص ارتودنسی اصفهان | دندان عقل در ارتودنسی

دندان عقل در ارتودنسی

دندان عقل در ارتودنسی

دندان عقل در ارتودنسی :  در بسیاری از موارد توصیه به کشیدن دندان عقل در ارتودنسی می شود. به عقیده عموم مردم ، دندانهای عقل هنگام رویش به سایر دندان‌ها نیرو وارد می‌کنند. این نیرو باعث حرکت دیگر دندان ها شده و در نهایت باعث نامرتبی و به هم ریختگی دندانها می‌شود. با این حال پژوهش‌های اخیر نشان داده است که در این مورد اغراق شده است.و عامل اصلی بهم ریختن دندان های پیشین فک پایین در سنین حدود ١٨ تا ٢٠ سالگی که اتفاقا همزمان با رویش دندان‌های عقل می‌باشد، رشد افتراقی و مقطعی فک پایین نسبت به فک بالا در جهت جلو می‌باشد.

بنابراین می‌توان گفت اگر دندان‌های عقل موقعیت مناسبی نداشته و نهفته یا نیمه نهفته باشند، یا مشکلاتی نظیر التهاب لثه و غیره برای بیمار ایجاد کرده باشند بهتر است بیرون آورده شوند.
البته به طور معمول وجود دندان‌های عقل تداخلی با درمان ارتودنسی ندارد. می‌توان در حین درمان ارتودنسی و یا پس از انجام آن اقدام به کشیدن آنها نمود.

آیا کشیدن دندان عقل موجب فاصله بین دندان ها می شود

هرچه دندان ها در شماره های عقب تر قرار می گیرند میزان تاثیر آنها بر فاصله دندان ها کمتر می شود. بدین ترتیب نمی توان گفت با کشیدن دندان عقل که در شماره های انتهایی دندان ها قرار دارند منجر به فاصله افتادن در بین دندان ها می شویم. به طور معمول فاصله بین دندان ها یا شلوغی دندان ها از یک سری اصول کلی پیروی می کند. افرادی که دندان های شلوغ دارند الزاما رویش دندان عقل در آنها منجر به ایجاد این ناهنجاری نشده است. دندان های شلوغ می تواند بر اثر تعدد دندان ها باشد. یا بیمار فک کوچکی دارد با دندان های بزرگ که این دندان های بزرگ در دهان و فک کوچک به دلیل فضای کم نمی توانند به طور مرتب کنار یکدیگر قرار گیرند.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی به روش اینویزیلاین

و یا برعکس گاهی بر اثر تعداد کم دندان ها یا همان عارضه دندان های میسینگ یا دندان های غایب فاصله بین دندان ها را مشاهده می کنیم. در اینجا نیز می بینیم که غیبت دندان عقل تاثیر چندانی بر ظاهر ردیف و مرتب دندان ها ندارد. ویا بیمار فک و دهان بزرگی دارد با دندان های ریز هر چند که دندان غایبی ندارد اما دندان ها با فاصله کنار یکدیگر قرار می گیرند و بهترین روش برای مرتب کردن این دندان استفاده از ارتودنسی و نزدیک کردن این دندان ها به یکدیگر است هرچند که دندان عقل وجود داشته باشد یا خیر.


دکتر فاطمه تیموری

متخصص ارتودنسی اصفهان

برای مشاهده صفحه اینستاگرام خانم دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی :

انواع ارتودنسی

عوارض عدم درمان ارتودنسی

درمان اختلالات فکی با ارتودنسی

برداشتن براکت ارتودنسی

بهداشت ارتودنسی نامرئی

اوردنچر چیست؟

ترمیم دندان در اردتونسی

ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, دندان عقل در ارتودنسی, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک
نوشتهٔ پیشین
ترمیم دندان در ارتودنسی
نوشتهٔ بعدی
خوراکی های ممنوع ارتودنسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.