بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

آیا دندانپزشکان و ارتودنتیست ها صلاحیت متفاوتی دارند؟

آیا دندانپزشکان و ارتودنتیست ها صلاحیت متفاوتی دارند؟

دندانپزشکان و ارتودنتیست ها  | بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری

گاهی اوقات بیماران از ما می پرسند که چه تفاوتی بین دندانپزشک و متخصص ارتودنسی وجود دارد. آیا ثبت نام در دندانپزشک عمومی کافی است یا به جای آن (یا همینطور) به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند؟آیا دندانپزشکان و ارتودنتیست ها صلاحیت متفاوتی دارند؟
شاید در نظر گرفتن تفاوت بین رشته های دندانپزشکی و ارتودنسی کمک کند. دندانپزشکی یک تخصص پزشکی گسترده است که با سلامت دهان – به ویژه دندان ها، لثه ها، اعصاب دهان و فک شما سروکار دارد، در حالی که ارتودنسی یک تخصص در دندانپزشکی است که به اصلاح بایت شما، نحوه برخورد دندان ها به هم و هم ترازی می پردازد. از دندان های شما

در حالی که همه ارتودنتیست ها دندانپزشکان واجد شرایط هستند، اما همه دندانپزشکان متخصص ارتودنسی نیستند.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

از بسیاری جهات، یک دندانپزشک بسیار شبیه یک پزشک عمومی است، زیرا آنها در زمینه خود دانش دارند. از طرف دیگر، یک متخصص ارتودنسی اختصاصی مانند هر متخصص پزشکی دیگری است که آموزش و تحصیلات بیشتری را گذرانده است که به آنها دانش عمیق تری را در زمینه کاری خود می دهد.

چه درمان هایی می توانند انجام دهند؟

دندانپزشک بر کمک به شما در حفظ سلامت دهان، پیشگیری از مشکلات و رفع مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود تمرکز می کند. آنها احتمالاً درمان های ترمیمی مانند پر کردن، کار کانال ریشه، تاج، بریج و دندان مصنوعی را ارائه می دهند. آنها همچنین ممکن است خدمات یک متخصص بهداشت را ارائه دهند. دندانپزشکان خصوصی تمایل دارند که گستره ای از درمان های زیبایی دندان را نیز پوشش دهند، از جمله روکش ها، پرکردگی های سفید، سفید کردن دندان ها و ایمپلنت های دندانی.

بیشتر بخوانید
بررسی ایمپلنت دندان و تأثیر آن بر زیبایی

برخی از متخصصان ارتودنسی در محیط وسیع تری کار می کنند و علاوه بر صاف کردن دندان، روش های دندانپزشکی عمومی و زیبایی را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر به طور انحصاری روی ارتودنسی تمرکز می کنند تا بتوانند با موارد پیچیده تر مقابله کنند و طیف وسیع تری از گزینه های صاف کردن دندان را ارائه دهند.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

آیا باید به دندانپزشک یا ارتودنتیست مراجعه کنم؟

بیشتر افراد با مراجعه به دندانپزشک عمومی یا زیبایی شروع به کار می کنند و در صورتی که مشخص شود از دندان های صاف تر سود می برند، به متخصص ارتودنسی ارجاع داده می شوند. به عنوان مثال، اگر سردرد یا مشکلات فک را تجربه می کنید که می تواند ناشی از نیش شما باشد، دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند که با یک متخصص ارتودنسی صحبت کنید.

با این حال، اگر به طور خاص می خواهید در مورد مسائل مربوط به بایت و ردیف دندان خود صحبت کنید، لازم نیست منتظر ارجاع باشید. شما می توانید برای مشاوره با متخصص ارتودنسی وقت خود را رزرو کنید.

به منظور مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

مرکز ارتودنسی ما در اصفهان

به عنوان یک متخصص ارتودنسی اختصاصی در استاکپورت، منچستر، متوجه می‌شویم که تمرکز منحصراً روی درمان ارتودنسی به ما این فرصت را می‌دهد تا در بهترین حالت ممکن از نظر صاف کردن دندان‌ها باقی بمانیم. ما دانش عمیقی در مورد مشکلاتی مانند TMJ داریم و می‌توانیم موارد پیچیده ارتودنسی را که ممکن است خارج از تخصص برخی از دندانپزشکان باشد، مقابله کنیم.
نه دندانپزشک و نه متخصص ارتودنسی بهتر نیستند – اما ممکن است یکی در مراحل مختلف زندگی شما مناسب تر از دیگری باشد.

بیشتر بخوانید
چه کسانی باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند؟

اگر می‌خواهید درباره داشتن دندان‌های صاف‌تر صحبت کنید و به دنبال متخصص ارتودنسی در اصفهان هستید، با مرکز ارتودنسی دکتر فاطمه تیموری تماس بگیرید.

drteimoori.com, بهترین جراحی فک اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, جراحی فک اصفهان, جراحی فک و صورت اصفهان
نوشتهٔ پیشین
مزایای درمان ارتودنسی چیست؟
نوشتهٔ بعدی
چه زمانی به جای دندانپزشک به متخصص ارتودنسی مراجعه کنیم؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.