بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

چرا شکستگی های ارتودنسی رخ می دهد؟

چرا شکستگی های ارتودنسی رخ می دهد؟

دلیل شکستگی های ارتودنسی | دکتر فاطمه تیموری

شایع ترین دلیل شکستن بریس ها خوردن غذای سفت، ترد یا چسبنده است. به یاد داشته باشید که قبل از غذا خوردن فکر کنید تا از استراحت جلوگیری کنید. چند دقیقه در روز صرف بریدن غذا به قطعات کوچکتر یا تعویض غذاهایی که برای بریس توصیه نمی شود می تواند در درازمدت باعث صرفه جویی در زمان شود. یک مراجعه برنامه ریزی نشده به متخصص ارتودنسی برای تعمیر بریس های شکسته می تواند والدین را ملزم به مرخصی از محل کار و زمان دوری بچه ها از مدرسه کند.

یکی دیگر از دلایل آسیب بریس ها ضربه زدن به دهان هنگام ورزش است. همیشه هنگام انجام ورزش های تماسی از محافظ دهان استفاده کنید. اگر دندان‌هایتان جابجا شده و محافظ دهان به درستی جا نمی‌شود، با متخصص ارتودنسی خود در مورد محافظ دهان جدید یا جایگزین صحبت کنید. بازی خشن همچنین می تواند به آسیب بریس ها یا آسیب به دهان ختم شود.

گاهی غذا بین دندان ها و بریس ها گیر می کند. اگر نمی توانید با مسواک زدن یا استفاده از یک تکه نخ دندان از جای خود خارج شوید، ممکن است لازم باشد از ارتودنتیست یا دندانپزشک معمولی خود بخواهید بین دندان ها را تمیز کند. استفاده از خلال دندان می تواند سیم را خم کند یا براکت را از روی دندان جدا کند. مسواک زدن منظم به دندان‌ها اجازه می‌دهد تا طبق دستور بریس‌ها در موقعیت خود حرکت کنند. هنگامی که غذا به طور مداوم بین دندان ها گیر می کند، می تواند حرکت را محدود کند.

بیشتر بخوانید
پیشرفت های اخیر در ارتودنسی همراه با جراحی فک – روش surgery-first

زنی در حال خوردن هویج، در خطر شکستن بریس هایش

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

چگونه بریدگی ها و زخم های دهان خود را درمان کنیم؟

متأسفانه، برای افرادی که بریس دارند دچار زخم یا بریدگی دهان می شوند. زخم‌های داخل دهان معمولاً به سرعت بهبود می‌یابند، اما اگر بریس‌ها همچنان همان نقطه دهان را تحریک کنند، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا بهبود یابد. بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان – بریس‌های جدید بیشترین تحریک را در داخل گونه‌ها ایجاد می‌کنند و مانند بریس‌هایی که سیم‌ها یا براکت‌های شکسته دارند.

مقدار کمی موم دندان می تواند تسکین دهنده باشد زیرا بین براکت فلزی و دهان بافری ایجاد می کند. مقداری از موم را به اندازه نخود بغلتانید و سپس موم را روی براکت صاف کنید. شما می توانید موم را در حین غذا خوردن بگذارید – اگر به طور تصادفی مقداری از آن را قورت دهید بی ضرر است.

شستشو با آب نمک می تواند با تمیز نگه داشتن ناحیه زخم ها را تسکین داده و به بهبود زخم ها کمک کند. یک قاشق چایخوری نمک را در آب گرم مخلوط کنید و اطراف دهان خود را بشویید. اگر مقداری تسکین دهنده باشد، می توانید چندین بار در روز از آب نمک استفاده کنید.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

همچنین می توانید از یک شستشوی ضد عفونی کننده که برای مراقبت از دهان طراحی شده است و همچنین از کرم های بی حس کننده استفاده کنید. بهداشت خوب دهان و دندان همیشه مهم است، به خصوص زمانی که بریدگی یا زخم در دهان دارید.

از غذاهای نرم استفاده کنید و از نوشیدنی های خیلی گرم یا خیلی سرد خودداری کنید.

بیشتر بخوانید
موارد اورژانسی درمان ارتودنسی

به منظور مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

از متخصص ارتودنسی خود راهنمایی بخواهید:

اگر سوالی دارید، بهتر است به محض مشاهده مشکل با متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید و از او راهنمایی بخواهید. براکت‌های شکسته، براکت‌های سیمی شل یا براکت شناور می‌توانند باعث شوند که دندان‌ها سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید به موقعیت قبلی بازگردند.

نترسید، با ما تماس بگیرید – اما اگر بخشی از بریس های شما شکست، به یاد داشته باشید که ترک شکستگی تا قرار بعدی برنامه ریزی شده ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود و گاهی اوقات زمان درمان را طولانی تر کند.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی پیشگیری, ارتودنسی ثابت, ارتودنسی نامرئی, اصلاح طرح لبخند اصفهان, انواع ارتودنسی, بهترن متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین جراحی فک اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, جراحی فک و صورت اصفهان, دلیل شکستگی های ارتودنسی, طراحی لبخند اصفهان, متخصص ارتودنسی, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان, متخصص ناهنجاری های فک و صورت, ناهنجاری فک
نوشتهٔ پیشین
درمان ارتودنسی چگونه می تواند کمک کند؟
نوشتهٔ بعدی
بریس شکسته؟ اگر براکت یا سیم پاره شد چه باید کرد (نترسید!)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.