درمان های سنتی اختلالات مفصل گیجگاهی فکی

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

با دندانپزشک خود در مورد این درمان های آزمایش شده و واقعی برای TMD صحبت کنید:

داروها اگر برای درد و تورم به آنها نیاز دارید، دندانپزشک شما می تواند دوزهای بالاتری از NSAID ها را تجویز کند. اگر دندان‌هایتان را به هم فشار می‌دهید یا به هم فشار می‌دهید، ممکن است یک شل‌کننده عضلانی برای شل کردن فک‌تان پیشنهاد کنند. یا یک داروی ضد اضطراب برای تسکین استرس، که ممکن است باعث TMD شود. در دوزهای پایین نیز می توانند به کاهش یا کنترل درد کمک کنند. شل کننده های عضلانی، داروهای ضد اضطراب و داروهای ضد افسردگی فقط با نسخه در دسترس هستند.

این دهانی های پلاستیکی روی دندان های بالا و پایین شما قرار می گیرند تا با هم تماس نگیرند. آنها اثرات فشردن یا ساییدن را کاهش می دهند و با قرار دادن دندان ها در موقعیت صحیح تر، بایت شما را اصلاح می کنند. چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟ هنگام خواب از محافظ های شبانه استفاده می کنید. شما همیشه از آتل استفاده می کنید. دندانپزشک شما به شما می گوید که به کدام نوع نیاز دارید.

دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که در زمینه ی  درمان های سنتی مفصل گیجگاهی فکی نیز متخصص هستند و مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

دندان های من اکثرا صاف هستند! چرا به بریس روی دندان های بالا و پایین نیاز دارم؟

کار دندانپزشکی. دندانپزشک شما می‌تواند دندان‌های از دست رفته را جایگزین کند و از روکش‌ها، بریج‌ها یا بریس‌ها برای متعادل کردن سطوح جویدنی دندان‌ها یا اصلاح مشکل بایت استفاده کند. درباره عواملی که باعث اوربایت می شود و همچنین زمانی که اوربایت طبیعی تلقی می شود، بیشتر بدانید.

پیشنهاد مطالعه: در جراحی های ارتوگناتیک یا جراحی فک چه اتفاقی می افتد؟

سایر درمان ها

اگر درمان های ذکر شده در بالا کمکی نکرد، دندانپزشک شما ممکن است یک یا چند مورد از موارد زیر را پیشنهاد دهد:

تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS). این درمان از جریان های الکتریکی سطح پایین برای تسکین درد با شل کردن مفصل فک و عضلات صورت استفاده می کند. می توان آن را در مطب دندانپزشکی یا در خانه انجام داد.

سونوگرافی. گرمای عمیق اعمال شده به مفصل می تواند درد را تسکین دهد یا تحرک را بهبود بخشد.

تزریق نقطه ماشه ای داروی ضد درد یا بیهوشی برای تسکین به ماهیچه های حساس صورت به نام «نقاط ماشه ای» تزریق می شود.

امواج رادیویی درمانی امواج رادیویی مفصل را تحریک می کند که جریان خون را افزایش می دهد و درد را کاهش می دهد.

لیزر درمانی سطح پایین این کار درد و التهاب را کاهش می دهد و به شما کمک می کند گردن خود را آزادتر حرکت دهید و دهان خود را بازتر کنید.

جراحی برای TMD

اگر درمان های دیگر نمی توانند به شما کمک کنند، جراحی یک گزینه است. پس از انجام آن، نمی توان آن را واگرد کرد، بنابراین نظر دوم یا حتی سوم را از سایر دندانپزشکان دریافت کنید.

آیا جایگزینی برای ارتودنسی و کاهش درد آن وجود دارد ؟

سه نوع جراحی برای TMD وجود دارد. نوع مورد نیاز شما بستگی به مشکل دارد.

1. آرتروسنتز در صورتی استفاده می‌شود که سابقه اصلی TMJ نداشته باشید اما فک‌های شما قفل شده باشد. این یک روش جزئی است که دندانپزشک شما می تواند در مطب خود انجام دهد. آنها به شما بیهوشی عمومی می‌دهند، سپس سوزن‌ها را داخل مفصل فرو می‌کنند و آن را می‌شویند. آنها ممکن است از ابزار خاصی برای خلاص شدن از شر بافت آسیب دیده یا جدا کردن دیسک گیر کرده در مفصل یا برای باز کردن خود مفصل استفاده کنند.

2. جراحی آرتروسکوپی با آرتروسکوپ انجام می شود. این ابزار ویژه دارای یک لنز و یک چراغ روی آن است. این به پزشک اجازه می دهد تا داخل مفصل شما را ببیند. شما بیهوشی عمومی دریافت می کنید، سپس پزشک یک برش کوچک در جلوی گوش شما ایجاد می کند و ابزار را وارد می کند. به یک صفحه ویدیو متصل می شود، بنابراین آنها می توانند مفصل شما و ناحیه اطراف آن را بررسی کنند. آنها ممکن است بافت ملتهب را بردارند یا دیسک یا مفصل را دوباره مرتب کنند. این نوع جراحی که به عنوان کم تهاجمی شناخته می شود، اسکار کوچک تری بر جای می گذارد، عوارض کمتری دارد و به زمان بهبودی کوتاه تری نسبت به یک عمل بزرگ نیاز دارد.

3. جراحی مفصل باز. بسته به علت TMD، ممکن است آرتروسکوپی امکان پذیر نباشد. ممکن است به این نوع جراحی نیاز داشته باشید اگر:

• ساختارهای استخوانی در مفصل فک شما در حال تحلیل رفتن هستند.
  • شما تومورهایی در داخل یا اطراف مفصل دارید.
  • مفصل شما زخم یا پر از تراشه های استخوانی است.
ایمنی ورزشی برای دهان کودکان و اورژانس های ارتودنسی
درمان های سنتی مفصل گیجگاهی فکی
بیهوشی عمومی دریافت خواهید کرد، سپس پزشک کل ناحیه اطراف مفصل را باز می کند تا بتواند دید کامل و دسترسی بهتری داشته باشد. پس از جراحی مفصل باز به مدت زمان بیشتری برای بهبودی نیاز خواهید داشت و احتمال بیشتری برای ایجاد اسکار و آسیب عصبی وجود دارد.

دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که در زمینه ی درمان های سنتی مفصل گیجگاهی فکی نیز متخصص هستند و مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, بهترن متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, درمان های سنتی مفصل گیجگاهی فکی, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان, متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان
اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMD، TMJ)
10 نشانه یک متخصص ارتودنسی خوب