بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

نمونه هایی از درمان های ارتودنسی چیست؟

نمونه هایی از درمان های ارتودنسی چیست؟

درمان های ارتودنسی اصفهان

طیف وسیعی از دستگاه های ارتودنسی ممکن است برای حرکت دادن دندان ها یا نگه داشتن آنها در جای خود استفاده شود. این شامل:

براکت های ثابت – براکت های کوچکی به جلو یا پشت هر دندان وصل می شوند و یک سیم به آن ها بسته می شود. فشار ملایم ثابت سیم به آرامی دندان ها را حرکت می دهد.
ترازهای شفاف – همچنین به عنوان “بریس های نامرئی” شناخته می شوند، ترازهای شفاف مجموعه ای از قطعات شفاف پلاستیکی هستند که بر روی دندان ها قرار می گیرند و به آرامی آنها را حرکت می دهند.

در حالی که شما معمولاً نیاز به استفاده از ترازهای شفاف به مدت 20 تا 22 ساعت در روز دارید، می توانید آنها را برای خوردن، نوشیدن و تمیز کردن بیرون بیاورید.
الاستیک ها – این نوارهای لاستیکی کوچک بین بریس های بالا و پایین کشیده می شوند تا نیروی اضافی برای حرکت دندان ها ایجاد شود.
صفحه – وسیله ای پلاستیکی که در دهان قرار می گیرد و از سیم و فنر برای حرکت دادن دندان ها یا نگه داشتن آنها در جای خود استفاده می کند. برخلاف بریس های ثابت، می توان یک صفحه را از دهان خارج کرد.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

جراحی – در موارد شدید، ممکن است برای برداشتن دندان‌های فرو رفته یا آسان‌تر کردن بیرون آمدن آن‌ها به جراحی نیاز باشد. همچنین در صورت وجود مشکل در فک ها یا بهبود نتیجه درمان ارتودنسی، جراحی می تواند مفید باشد.

بیشتر بخوانید
انحراف فک و علل آن

سن برای درمان ارتودنسی

مشکلاتی که ممکن است از درمان ارتودنسی سود ببرند را می توان در سنین پایین توسط متخصص بهداشت دهان و دندان تشخیص داد. اکثر درمان های ارتودنسی پس از بیرون آمدن تمام دندان های دائمی انجام می شود. برخی از درمان ها را می توان زودتر شروع کرد، که می تواند به جلوگیری از درمان عمده در آینده کمک کند. . بزرگسالان در هر سنی نیز در صورت داشتن مشکلات ارتودنسی می توانند تحت درمان قرار گیرند.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

خطرات درمان ارتودنسی
برخی از خطرات درمان ارتودنسی عبارتند از:

مشکلات بهداشتی دندان –

این کار تمیز کردن دندان ها را دشوارتر می کند و احتمال بیماری لثه، پوسیدگی دندان، لکه ها و تغییر رنگ را افزایش می دهد. مهم است که دندان ها بعد از هر وعده غذایی، حداقل دو بار در روز به طور کامل تمیز شوند و برای جلوگیری از این مشکلات، از میان وعده ها و غذاها و نوشیدنی های ناسالم در طول درمان ارتودنسی جلوگیری شود.

آسیب بافت نرم –

بریس‌ها ممکن است در لثه‌ها یا گونه‌ها فرو رفته و به آنها آسیب برسانند.

عود –

دندان های اصلاح شده می توانند پس از برداشتن بریس ها دوباره حرکت کنند. نگهدارنده هایی که پس از برداشتن بریس ها پوشیده می شوند برای جلوگیری از این اتفاق است.

چه کسی درمان ارتودنسی را انجام می دهد؟

درمان ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی و برخی از دندانپزشکان انجام می شود. متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که مطالعات تکمیلی را برای تخصص در تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات در راستای دندان ها و فک ها انجام داده است.

بیشتر بخوانید
آنچه باید در مورد بریس و ارتودنسی بدانید!؟

متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک سوابق دقیقی از دندان ها و فک شما می گیرد، هر مشکلی را تشخیص می دهد، درمان را برنامه ریزی می کند و مراقبت های لازم را انجام می دهد.

هزینه ها بسته به نوع مشکل و میزان درمان مورد نیاز متفاوت است. از متخصص بهداشت دهان و دندان خود برای مشاوره بخواهید.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان
مراقبت از دندان در طول درمان ارتودنسی

در مورد نحوه مراقبت از دندان ها در طول درمان با متخصص ارتودنسی یا متخصص بهداشت دهان و دندان خود صحبت کنید.

برای مثال، اگر بریس دارید، مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و تمیز کردن مرتب بین دندان‌هایتان مهم‌تر است، زیرا براکت‌ها و سیم‌ها می‌توانند ذرات غذا و پلاک بیشتری را نگه دارند یا به دام بیاندازند. اگر استفاده از نخ یا نوار چسب بسیار مشکل است، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که به تمیز نگه داشتن دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند، مانند نخ‌های نخ برای بریس‌ها یا مسواک‌های بین دندانی.

مسواک های بین دندانی، مسواک های کوچکی هستند که برای قرار گرفتن در فضاهای کوچک از جمله اطراف براکت ها و شکاف بین دندان ها طراحی شده اند. آنها می توانند به ویژه در هنگام انجام درمان بریس مفید باشند.

متخصص بهداشت دهان و دندان ما که ممکن است دندانپزشک، درمانگر سلامت دهان یا ارتودنتیست باشد.

با ما تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات تعیین کنید و در مورد اینکه آیا بریس ها گزینه مناسبی برای شما هستند یا نه، بیشتر بدانید.

به منظور مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید
نکاتی برای تسکین درد بریس های ارتودنسی
drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی پیشگیری, ارتودنسی ثابت, ارتودنسی نامرئی, اصلاح طرح لبخند اصفهان, بهترین متخصص ارتودنتی در اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, درمان های ارتودنسی اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, متخصص ناهنجاری های فک و صورت
نوشتهٔ پیشین
اولین روزهای در بریس ارتودنسی چگونه است؟
نوشتهٔ بعدی
درمان ارتودنسی چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.