درمان ناهنجاری های فک

ناهنجاری های فک چیست؟

ناهنجاری های فک چیست؟

درمان ناهنجاری های فک

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

رشد فک روندی آهسته و تدریجی است. در برخی از کودکان، فک بالا یا پایین بیش از حد یا خیلی کم رشد می کند و در نتیجه تغییر شکل فک ایجاد می شود. در برخی موارد، رشد هر دو فک نیز می تواند تحت تأثیر قرار گیرد. این ناهنجاری ها می توانند خفیف یا شدیدتر باشند و ناهنجاری های شدیدتر نیاز به مداخله جراحی دارند. این رشد غیرطبیعی می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در تراز دندان های کودک شما شود که می تواند بر توانایی صحبت کردن و جویدن تأثیر بگذارد. مال اکلوژن (نیش نامناسب) همچنین می تواند باعث مشکلات طولانی مدت دندان ها و لثه ها شود.

یک ناهنجاری فک را می توان جدا کرد (به این معنی که کودک سندرم یا بیماری مرتبط با ناهنجاری فک را ندارد)، یا این ناهنجاری ممکن است همراه با ناهنجاری جمجمه-صورتی دیگر مانند شکاف لب و شکاف کام یا دنباله پیر رابین رخ دهد.

تشخیص ناهنجاری های فک

یک جراح دهان و فک و صورت، سابقه پزشکی کودک شما را دریافت می کند و یک ارزیابی دقیق فیزیکی و دندانی را تکمیل می کند. آزمایشات تصویربرداری نیز ممکن است همراه با این ارزیابی انجام شود تا یک برنامه درمانی فردی ایجاد شود.

درمان ناهنجاری های فک
درمان ناهنجاری های فک

دکتر فاطمه تیموری ، متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که در زمینه ی درمان ناهنجاری های فک نیز متخصص هستند و مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی از پشت دندان مناسب شماست؟

درمان ناهنجاری های فک عبارتند از:

لوازم ارتودنسی. درمان با بریس یا سایر وسایل ارتودنسی مانند بازکننده های کام و نگهدارنده قوس برای برخی از ناهنجاری های فک موثر است.
عمل جراحی. برای ناهنجاری های جدی تر فک، جراحی اصلاحی می تواند تراز فک را بهبود بخشد. برای اصلاح این مسائل می‌توان از انواع تکنیک‌های جراحی از جمله پیوندهای سنتی استخوان و روش‌های افزایش طول استخوان استفاده کرد. هدف از جراحی بهبود عملکرد و بازگرداندن تعادل صورت است.
برای بسیاری از بیماران، ترکیبی از درمان جراحی و ارتودنسی بهترین نتایج را به همراه دارد.

درمان ناهنجاری های فک
درمان ناهنجاری های فک

نکات کلیدی که باید به خاطر بسپارید

بدشکلی فک زمانی رخ می دهد که یک یا هر دو فک بیش از حد یا خیلی کم رشد کنند.
کودکان مبتلا به این بیماری ها ممکن است در صحبت کردن و جویدن مشکل داشته باشند و گاهی اوقات مشکلات طولانی مدت با دندان ها و لثه ها ایجاد می کنند.
موثرترین روش درمانی برای ناهنجاری های فک اغلب ترکیبی از جراحی و بریس یا سایر وسایل ارتودنسی است.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, درمان ناهنجاری های فک, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
آیا همه دندان های عقل نیاز به کشیدن دارند؟
نوشتهٔ بعدی
«نیش بد» در واقع به چه معناست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.