بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

درمان دندان ها با ارتودنسی چگونه است؟

درمان دندان ها با ارتودنسی چگونه است؟

درمان ارتودنسی

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

ارتودنسی نوعی از دندانپزشکی است که مشکلات تراز دندان ها و فک ها را اصلاح می کند. اگر نگران نحوه نشستن دندان های خود یا فرزندتان هستید، با یک متخصص بهداشت دهان – مانند متخصص ارتودنسی – صحبت کنید.

خطرات درمان ارتودنسی چه کسی درمان ارتودنسی را انجام می دهد؟

مراقبت از دندان در طول درمان ارتودنسی از کجا کمک بگیریم دندان های فک بالا و پایین باید به خوبی با هم قرار گیرند. وقتی این کار را نمی کنند، می تواند خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه را افزایش دهد. ارتودنسی حوزه ای از دندانپزشکی است که با استفاده از دستگاه هایی مانند بریس ها و پلاک ها، مشکلات هم ترازی دندان ها و فک ها را تشخیص و اصلاح می کند.

زمانی که ممکن است نیاز به درمان ارتودنسی باشد دندان های کج، شلوغ و روی هم می توانند باعث ایجاد طیفی از مشکلات شوند، از جمله:

پوسیدگی دندان و بیماری لثه –

دندان هایی که خیلی نزدیک به هم هستند تمیز کردن صحیح دندان ها سخت تر است. تجمع پلاک می تواند منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود

آسیب به لثه –

اگر دندان به درستی با شریک خود در فک مقابل برخورد نکند، ممکن است در لثه فرو رفته و باعث آسیب شود.

ساییدگی و پارگی –

اگر دندان ها به درستی ننشینند، عمل جویدن می تواند آنها را به طور ناموزون ساییده کند.

اعتماد به نفس –

مشکلات دندانی باعث می شود افراد احساس خجالت کنند و ممکن است برای لبخند زدن احساس راحتی نکنند.

تشخیص مشکلات هم ترازی دندان ها و فک ها

مشکلات مربوط به دندان ها و تراز فک با استفاده از تعدادی آزمایش شناسایی می شود، مانند: اشعه ایکس از دهان برداشت هایی از فک بالا و پایین که برای ساخت گچ استفاده می شود.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان را اینجا بشناسید.

بیشتر بخوانید
آیا بیمه هزینه ارتودنسی دندان را تقبل می کند؟
بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان
درمان ارتودنسی

 

نمونه هایی از مشکلات ارتودنسی برخی از مشکلات رایج ارتودنسی عبارتند از:

اوربایت بیش از حد –

زمانی که دندان های بالایی بیش از حد معمول روی دندان های پایین گاز می گیرند. با بسته شدن دندان ها، معمولاً انتظار دارید که نیمی از دندان های پایین را ببینید. اگر کمتر از نصف را می بینید، این می تواند یک اوربایت بیش از حد باشد آندربایت – زمانی که فک پایین جلوتر از حد معمول قرار می گیرد. هنگامی که دندان ها بسته می شوند، دندان های جلویی پایین در مقابل دندان های جلویی بالایی قرار می گیرند

دندان های بیرون زده –

زمانی که فک بالا جلوتر از فک پایین می نشیند. با کنار هم قرار گرفتن دندان‌ها، انتظار دارید که دندان‌های بالایی در قسمت داخلی لب پایین بنشینند. اگر روی لب پایینی بنشینند، ممکن است نشانه دندان های بیرون زده باشد. فردی که دندان های بیرون زده دارد بیشتر در معرض خطر آسیب یا از دست دادن دندان در اثر تصادف است و ممکن است مشکلات گفتاری یا خوردن داشته باشد.

بسیاری از افراد نیز به دلایل زیبایی دندان های بیرون زده را اصلاح می کنند دندان های شلوغ – زمانی که فضای کافی برای نشستن دندان ها در کنار هم وجود ندارد و روی هم قرار می گیرند. می تواند ناشی از دندان های بزرگ، فک کوچک یا هر دو باشد. نمونه هایی از درمان های ارتودنسی طیف وسیعی از دستگاه های ارتودنسی ممکن است برای حرکت دادن دندان ها یا نگه داشتن آنها در جای خود استفاده شود.

این شامل:

براکت‌ها –

براکت‌های کوچکی به جلو یا پشت هر دندان وصل می‌شوند و یک سیم به آن‌ها بسته می‌شود. فشار ملایم ثابت سیم به آرامی دندان ها را حرکت می دهد ترازهای شفاف – همچنین به عنوان “بریس های نامرئی” شناخته می شوند، ترازهای شفاف قطعات شفافی از پلاستیک سفارشی هستند که روی دندان ها قرار می گیرند و به تدریج آنها را حرکت می دهند.

بیشتر بخوانید
خمیر دندان مناسب در زمان ارتودنسی چیست؟

در حالی که شما معمولاً نیاز به استفاده از ترازهای شفاف به مدت 20 تا 22 ساعت در روز دارید، می توانید آنها را بیرون بیاورید تا بخورید، بنوشید و تمیز کنید.

الاستیک ها –

این نوارهای لاستیکی کوچک بین بریس های بالا و پایین کشیده می شوند تا نیروی اضافی برای حرکت دندان ها ایجاد شود. صفحه – وسیله ای پلاستیکی که در دهان قرار می گیرد و از سیم ها و فنرها برای فشار دادن دندان ها به یک موقعیت خاص یا نگه داشتن آنها در جای خود استفاده می کند. برخلاف بریس ها، می توان یک صفحه را از دهان خارج کرد.

سن برای درمان ارتودنسی معمولاً مشکلات دندانی که ممکن است از درمان ارتودنسی سود ببرند، در سنین بین هفت تا نه سالگی قابل تشخیص هستند. اکثر درمان های ارتودنسی پس از بیرون آمدن تمام دندان های دائمی در حدود 11 تا 13 سالگی انجام می شود. برخی از درمان ها را می توان زودتر، در حدود هشت یا نه سالگی شروع کرد. بزرگسالان نیز قابل درمان هستند.

خطرات درمان ارتودنسی
برخی از خطرات درمان ارتودنسی عبارتند از:

مشکلات بهداشتی دندان – بریس ها و سیم ها تمیز کردن دندان ها را دشوارتر می کنند. این ممکن است احتمال پوسیدگی دندان و علائم دائمی را افزایش دهد. مهم است که دندان ها دو بار در روز در طول درمان ارتودنسی به طور کامل تمیز شوند تا از این مشکلات جلوگیری شود.

آسیب بافت نرم – بریس ها ممکن است در لثه ها یا گونه ها فرو رفته و به آنها آسیب برسانند.

عود – دندان های اصلاح شده ممکن است پس از برداشتن بریس ها دوباره حرکت کنند. دلیل اصلی ساییده شدن صفحات یا نگهدارنده ها پس از برداشتن بریس ها، جلوگیری از این اتفاق است.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان
درمان ارتودنسی
چه کسی درمان ارتودنسی را انجام می دهد؟

درمان ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی و گاهی توسط دندانپزشک انجام می شود. متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که مطالعات تکمیلی را برای تخصص در تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات در تراز دندان ها و فک ها انجام داده است.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی و دندان عقل

متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک سوابق دقیقی از دندان ها و فک شما می گیرد، هر مشکلی را تشخیص می دهد، درمان را برنامه ریزی می کند و مراقبت های لازم را انجام می دهد.

هزینه ها بسته به نوع مشکل و میزان درمان مورد نیاز متفاوت است. از متخصص ارتودنسی یا سایر متخصصان بهداشت دهان و دندان برای مشاوره بخواهید.

مراقبت از دندان در طول درمان ارتودنسی

با ارتودنتیست یا متخصص بهداشت دهان و دندان خود در مورد نحوه مراقبت از دندان های خود در طول درمان صحبت کنید.

به عنوان مثال، اگر بریس دارید، استفاده منظم از نخ دندان بسیار مهم است، زیرا براکت ها و سیم ها می توانند ذرات غذا و پلاک بیشتری را جذب کنند. اگر استفاده از نوار یا نوار خیلی مشکل است، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که به تمیز نگه داشتن دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند، مانند نخ‌های نخ برای بریس‌ها یا مسواک‌های بین دندانی.

مسواک های بین دندانی، مسواک های کوچکی هستند که برای قرار گرفتن در فضاهای کوچک از جمله اطراف براکت ها و شکاف بین دندان ها طراحی شده اند. آنها می توانند به ویژه در هنگام انجام درمان بریس مفید باشند.

دکتر فاطمه تیموری از جمله بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان می باشند که با چند سال سابقه ی کاری در زمینه ارتودنسی کودکان و بزرگسالان را در نتیجه کار خود قرا داده اند و مفتخر هستند به شما بیماران گرامی در زمینه اصلاح ناهنجاری های فک در اصفهان نیز کمک شایان فراوانی انجام دهند.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا پیشنهادی و همچنین برای راهنمایی بیشتر و  رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

به منظور مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, جراحی فک اصفهان, درمان ارتودنسی, دکتر فاطمه تیموری, طراحی لبخند اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان, متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
آیا حرکات محدود که مانع از باز شدن کامل دهان یا حرکت فک در جهات خاص می شود قابل درمان است؟
نوشتهٔ بعدی
4 حقیقت در مورد ونیرهای دندانی چه چیزهایی هستند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.