درمان جراحی برای نیش بد

«نیش بد» در واقع به چه معناست؟

«نیش بد» در واقع به چه معناست؟

درمان جراحی برای نیش بد

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

اصطلاح بد بایت یک اصطلاح عمومی برای مال اکلوژن است. این بدان معناست که دندان های فک بالا یا فک بالا به درستی با دندان های فک پایین یا فک پایین هماهنگ نیستند. مال اکلوژن را می توان به خود دندان ها محدود کرد و معمولاً با درمان ارتودنسی یا بریس رفع می شود. مال اکلوژن همچنین می تواند نتیجه ناهماهنگی خود فک ها باشد. این می تواند مادرزادی باشد، به این معنی که از بدو تولد، ماهیت رشدی یا ناشی از یک آسیب تروماتیک باشد.

داشتن ناهماهنگی فک یا مال اکلوژن چه نوع مشکلاتی می تواند ایجاد کند؟

مشکلات رایجی که ناشی از ناهماهنگی فک یا مال اکلوژن است عبارتند از

  • مشکل در جویدن یا برش دادن غذاها
  • مشکلات گفتاری
  • آپنه انسدادی خواب
  • مشکلات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)
  • ناهماهنگی زیبایی در لبخند و نیمرخ صورت

چه جراحی برای اصلاح ناهماهنگی فک یا مال اکلوژن انجام می شود؟

جراحی که برای اصلاح مال اکلوژن شدید ناشی از ناهماهنگی فک استفاده می شود، جراحی ارتوگناتیک نامیده می شود. این شامل روش هایی برای حرکت فک بالا یا فک بالا به جلو، عقب یا حتی گشاد کردن آن است. همچنین شامل روش هایی برای حرکت چرخشی فک پایین یا فک پایین برای اصلاح عدم تقارن، جلو یا عقب است. جراحی ارتوگناتیک معمولاً همراه با درمان ارتودنسی یا بریس تکمیل می شود.

بیشتر اوقات متخصص ارتودنسی شما را به یک جراح معرفی می کند تا در مورد جراحی فک صحبت کند. گاهی اوقات روش‌های کمکی برای اطمینان از تقارن و هماهنگی نیمرخ صورت تکمیل می‌شوند که می‌تواند شامل جراحی چانه یا ژنیوپلاستی و همچنین بزرگ‌کردن گونه یا کاشت مالاریا باشد.

بیشتر بخوانید
آیا برای همیشه دندان هایم با بریس های ارتودنسی هستند؟

دکتر فاطمه تیموری ، متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که در زمینه ی درمان جراحی برای نیش بد نیز متخصص هستند و مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

درمان جراحی برای نیش بد
درمان جراحی برای نیش بد

آیا بریس ها می توانند به فک آسیب برسانند؟

به طور کلی احساس می شود که درمان ارتودنسی به طور خاص به آسیب یا مشکلات مفاصل گیجگاهی فکی مربوط نمی شود.

چه نوع موادی در جراحی فک استفاده می شود؟

هنگام در نظر گرفتن جراحی ارتوگناتیک، موادی که برای محکم کردن فک یا فک بالا و فک پایین در موقعیت جدید استفاده می شود صفحات و پیچ های تیتانیوم هستند. آنها بسیار قوی با مشخصات کم هستند به طوری که ظاهر شما را تحت تأثیر قرار نمی دهند، اما موقعیت جدید استخوان ها را در مرحله بهبود حفظ می کنند. به دلیل استحکام در اکثر مواقع بعد از جراحی نیازی به سیم کشی دندان ها نیست. سخت‌افزار یا صفحات و پیچ‌هایی که برای قرار دادن فک‌ها در حین جراحی استفاده می‌شوند، اغلب برای همیشه در جای خود باقی می‌مانند و برداشته نمی‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: ارتودنسی پیشگیرانه چیست و چگونه می تواند به کودک من کمک کند؟
درمان جراحی برای نیش بد
درمان جراحی برای نیش بد
آیا ممکن است افراد به این مواد حساسیت داشته باشند؟

به طور کلی، افراد به تیتانیوم درجه جراحی حساسیت ندارند. با این حال، این بدان معنا نیست که فرد نمی تواند به تیتانیوم حساسیت داشته باشد، هرچند که بسیار نادر است.

بیشتر بخوانید
چگونه اطمینان حاصل کنم که دکتری که مراجعه کرده ام متخصص ارتودنسی است؟
زمان معمول نقاهت برای جراحی فک چقدر است؟

بهبودی پس از جراحی فک ارتوگناتیک نسبتا سریع است، اگرچه ممکن است بسته به بیمار و روش خاص متفاوت باشد. به طور کلی شامل یک شب اقامت در بیمارستان با ترخیص در صبح یا بعد از ظهر روز بعد از عمل است. رژیم غذایی برای چند روز اول محدود به مایعات است و برای چهار هفته اول به رژیم غذایی غیر جویدنی تبدیل می شود. سپس یک رژیم غذایی نرم جویدن پس از شش هفته بهبودی به تدریج به یک رژیم غذایی عادی تبدیل می شود.
اگرچه نادر است، اما اگر دندان‌ها پس از جراحی به هم متصل شوند، برای شش هفته پس از جراحی نیاز به رژیم غذایی مایع است. معمولاً پس از جراحی یک هفته مرخصی از محل کار یا مدرسه لازم است. فعالیت برای چهار هفته اول بدون بلند کردن وزن بیشتر از 40 پوند محدود است. پس از چهار هفته، فعالیت های سبک را می توان با تاثیر کم از سر گرفت. ورزش های تماسی و فعالیت های سخت را می توان پس از 12 هفته یا سه ماه پس از جراحی از سر گرفت. درمان جراحی برای نیش بد

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, بهترین جراحی فک اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, درمان جراحی برای نیش بد, دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, طراحی لبخند اصفهان, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان
نوشتهٔ پیشین
ناهنجاری های فک چیست؟
نوشتهٔ بعدی
چگونه و چه زمانی فک را به منظور ارتودنسی سیم کشی می کنید؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.