درمان با ارتودنسی

ارتودنتیست چیست؟

ارتودنتیست چیست؟

درمان با ارتودنسی

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

ارتودنتیست ها متخصصین دندانپزشکی هستند که بر رفع بی نظمی های دندان ها و فک ها تمرکز می کنند. آنها دندان ها را صاف می کنند و به اصلاح مشکلاتی مانند اوربایت و آندربایت کمک می کنند.

اگر تا به حال بریس یا نگهدارنده ای برای صاف کردن دندان های خود داشته اید، می توانید از ارتودنتیست خود برای ایجاد یک برنامه درمانی اصلاحی به طور خاص برای نیازهای شما تشکر کنید.

کریس رابرتز، رئیس انجمن ارتودنتیست‌های آمریکا 2020-21 و دانشیار بالینی، می‌گوید: «در دانشکده دندان‌پزشکی، من مجذوب نحوه رشد صورت و فک‌ها و اینکه چگونه دندان‌ها، فک‌ها و لبخند افراد بر احساس آن‌ها نسبت به خود تأثیر می‌گذارد، بودم. دندانپزشکی در دانشگاه میشیگان سال‌ها تحصیلات عالی طول می‌کشد تا متخصص ارتودنسی شوید، اما این بهترین شغلی است که می‌توانم تصور کنم.» دفتر آمار کار رشد اشتغال 8.1 درصدی را برای ارتودنتیست‌ها بین سال‌های 2020 تا 2030 پیش‌بینی می‌کند. در آن دوره، حدود 500 شغل تخمین زده می‌شود.

دکتر فاطمه تیموری ، متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که در زمینه ی درمان با ارتودنسی  نیز متخصص هستند و مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

درمان با ارتودنسی
درمان با ارتودنسی
پیشنهاد مطالعه: ارتودنسی پیشگیرانه چیست؟

چگونه متخصص ارتودنسی شویم؟

ارتودنتیست های مشتاق قبل از اینکه بتوانند مجوز و گواهی نامه برای این کار را دریافت کنند، تقریباً یک دهه تحصیل و آموزش را متعهد می شوند.

بیشتر بخوانید
پنج مرحله درمان ارتودنسی چیست؟

رابرتز می گوید: «به طور معمول، یک متخصص ارتودنسی چهار سال دوره کارشناسی، چهار سال دانشکده دندانپزشکی و دو تا سه سال دیگر اقامت تمام وقت را به پایان رسانده است تا متخصص ارتودنسی شود.

داوطلبان باید در آزمون پذیرش چهار ساعته دندانپزشکی برای درخواست در دانشکده دندانپزشکی در ایالات متحده شرکت کنند. انجمن آموزش دندانپزشکی آمریکا به دانش آموزان توصیه می کند حداقل یک سال قبل از شروع دانشکده دندانپزشکی و پس از تکمیل پیش نیازهای زیست شناسی و شیمی، در این آزمون شرکت کنند. به گفته ADEA، بسیاری از دانش آموزان پس از سال سوم کالج در آزمون پذیرش شرکت می کنند.

دانشجویان دانشکده دندانپزشکی نیز باید در آزمون سراسری بورد قبولی کنند. به طور سنتی، این آزمون دو بخش ملی دندانپزشکی هیئت مدیره بوده است، اما به تدریج کنار گذاشته شده و با آزمون یکپارچه ملی دندانپزشکی که در سال 2020 راه اندازی شد جایگزین شده است.

اخذ اقامت بسیار رقابتی است. رابرتز می گوید 67 برنامه اقامت در ایالات متحده وجود دارد و تنها 4 درصد از متقاضیان در یک برنامه پذیرفته می شوند.

درمان با ارتودنسی
درمان با ارتودنسی

ارتودنتیست های آینده نگر در طول دوره رزیدنتی خود، مهارت های خود را با یادگیری و تمرین زیر نظر متخصصان تقویت می کنند.

کار پیدا کن
متأسفیم، مشکلی در بارگیری فرصت های شغلی وجود داشت.
رضایت شغلی
آمریکایی‌های متوسط تا 60 سالگی به خوبی کار می‌کنند، بنابراین کارگران ممکن است شغلی لذت‌بخش و شغلی رضایت‌بخش داشته باشند. شغلی با سطح استرس پایین، تعادل خوب بین کار و زندگی و چشم‌اندازهای قوی برای بهبود، ارتقاء رتبه و دریافت حقوق بیشتر، بسیاری از کارمندان را خوشحال می‌کند. در اینجا نحوه رتبه بندی رضایت شغلی ارتودنتیست ها از نظر تحرک رو به بالا، سطح استرس و انعطاف پذیری آمده است.

بیشتر بخوانید
خدمات ویژه بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, جراحی فک اصفهان, درمان با ارتودنسی, دکتر فاطمه تیموری, طراحی لبخند اصفهان, متخصص ارتودنسی, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
قرار گرفتن در معرض یک دندان نهفته
نوشتهٔ بعدی
متخصص ارتودنسی چه می کند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.