بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان

چه زمانی و چرا برای درمان ارتودنسی به کشیدن دندان نیاز دارید؟

چه زمانی و چرا برای درمان ارتودنسی به کشیدن دندان نیاز دارید؟

درمان ارتودنسی و کشیدن دندان

برای برخی موارد ارتودنسی، کشیدن دندان – یا کشیدن دندان برای برداشتن آنها – برای دستیابی به بهترین نتایج، با دندان های صاف و لبخندی سالم ضروری است.

کشیدن دندان فقط در صورت لزوم انجام می شود: ارتودنتیست شما قبل از توصیه کشیدن دندان همه گزینه ها را برای رسیدن به لبخندی سالم در نظر می گیرد. برای کسانی که دندان‌های اضافی دارند یا شلوغی بیش از حد برای همه دندان‌ها دارند، کشیدن یک روش بسیار ایمن و مؤثر برای کمک به تراز کردن صحیح دندان‌ها است.

کشیدن دندان می تواند افراد را عصبی کند. با نظارت دقیق یک متخصص ارتودنسی با تجربه و یک روش استخراج متخصص از دندانپزشک یا جراح متخصص دهان، تجربه کشیدن شما راحت و موثر خواهد بود و به شما امکان می دهد به لبخند سالمی که شایسته آن هستید برسید.

این راهنما شما را از همه چیزهایی که باید در مورد کشیدن دندان قبل یا در حین بریس یا درمان ارتودنسی اینویزیلاین بدانید، آگاه می کند.

دکتر فاطمه تیموری ، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند و مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

درباره کشیدن دندان

کشیدن دندان زمانی است که یک دندان – یا چند دندان – از دهان بیرون کشیده و خارج می شود. دلایل زیادی برای کشیدن دندان وجود دارد: یکی از دلایل آن درمان بیمار برای مراقبت های ارتودنسی، دستیابی به دندان های صاف، بایت سالم و لبخندی زیبا است.

در برخی موارد ارتودنسی، کشیدن دندان گاهی برای کاهش شلوغی دندان ها و ایجاد بایت پایدار ضروری است. این کشیدن ها قبل یا در حین درمان ارتودنسی انجام می شود.

بیشتر بخوانید
کشیدن نخ دندان با بریس

همه موارد نیاز به استخراج ندارند – در واقع، معمولاً لازم نیست. اگر بتوان همه دندان‌های موجود را در یک بایت سالم و موقعیت صحیح قرار داد، بدون کشیدن دندان این کار را انجام می‌دهند – اما برای برخی از بیماران، کشیدن دندان بخش مؤثری برای دستیابی به دندان‌های صاف با نتایج طولانی‌مدت است.

متخصص ارتودنسی بسته به تشخیص خاص شما، شما را برای کشیدن 1 تا 4 دندان معرفی می کند. (دندان های عقل جدا از موارد کشیدن ارتودنسی در نظر گرفته می شوند زیرا دلایل دیگری برای برداشتن آن دندان های آسیاب وجود دارد). برداشتن تعداد فرد دندان هنگام درمان عدم تقارن در الگوی بایت یا گاز گرفتن ضربه ای رایج است.

بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان

 

هنگامی که تصمیم می گیرید کدام دندان را بردارید، متخصص ارتودنسی شما بهترین روش را در نظر می گیرد که دندان های دیگر را در موقعیت های سالم و صحیح خود قرار دهد، با کمترین اختلال ممکن در دهان یا شکل صورت و موقعیت زبان بیمار. اسکن‌های مدل‌سازی سه‌بعدی می‌توانند به ارتودنتیست‌ها کمک کنند تا تشخیص دهند که استخراج‌ها مفیدترین است.

دندان ها را نمی توان با بریس ها بدون اولین کشیدن (کشیدن) صاف کرد.
دندان بیش از حد بزرگ است که در دهان قرار نمی گیرد.
دندان در جهت اشتباه رشد می کند.
دندان دردناک یا دردناک است.
دندان تغییر رنگ داده است.
دندان به لمس حساس است.
دندان ترک خورده، ترک خورده یا آسیب دیده به نظر می رسد.

مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر متخصص ارتودنسی اصفهان همین جا کلیک کنید.

کدام دندان ها کشیده می شوند؟

اینکه کدام دندان کشیده می شود بستگی به مورد خاص بیمار دارد، اما به طور کلی دندان های پرمولر (دندان های چهارم و پنجم به ترتیب از جلو) بیشترین احتمال کشیدن را دارند.

بیشتر بخوانید
چه زمانی درمان ارتودنسی کوتاه مدت است ؟

در برخی موارد، دندان‌های آسیاب پشتی ممکن است علاوه بر دندان‌های پرمولر یا به جای دندان‌های پرمولر خارج شوند.

جایگزین های استخراج

برای برخی از بیماران، ممکن است بجای کشیدن دندان، کام دندانی را به منظور ایجاد فضا برای دندان ها باز کرد. این معمولاً در کودکانی که استخوان‌های آن‌ها هنوز در حال رشد هستند مؤثر است و بنابراین می‌توانند به سرعت با انبساط کام سازگار شوند. برای بزرگسالانی که رشد استخوان‌هایشان متوقف شده است، ممکن است کمتر موثر باشد.

هنگامی که نمی توان آن را منبسط کرد، برخی از روش های جراحی می توانند استخوان را به کام اضافه کنند و در کام بزرگسالان امکان انبساط بیشتری را فراهم کنند. روش دیگر، گاهی اوقات ممکن است با استفاده از مراقبت های ارتودنسی (که دیستالیزاسیون نامیده می شود) دندان ها را بیشتر به داخل دهان منتقل کرد و به جای کشیدن دندان ها، فضای بیشتری برای شلوغی دندان ها ایجاد کرد.

بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان

در حالی که این درمان‌های جدیدتر هستند، هر دوی این روش‌ها مؤثر بوده‌اند.

کشیدن دندان روشی مطمئن، ایمن و موثر برای صاف کردن دندان ها با نتایج طولانی مدت و لبخندی سالم است. ارتودنتیست شما تنها در صورتی شما را برای کشیدن دندان معرفی می کند که تشخیص دهد این بهترین مداخله برای دستیابی به بهترین نتیجه برای لبخند شماست.

کشیدن دندان معمولا توسط دندانپزشک عمومی یا جراح دهان انجام می شود، نه در مطب ارتودنسی. متخصص ارتودنسی شما معاینه کاملی از جمله اشعه ایکس و/یا تصویربرداری سه بعدی انجام می دهد و تنها در صورتی که کشیدن کشیدن ها کاملا ضروری باشد، ارجاع برای برداشتن صادر می کند. پس از کشیدن دندان و بهبود ناحیه، می توانید بقیه درمان ارتودنسی خود را شروع کنید.

بیشتر بخوانید
4 نشانه یک متخصص ارتودنسی خوب چیست؟

برای راهنمایی بیشتر و رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی پیشگیری, اصلاح طرح لبخند اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, جراحی فک اصفهان, جراحی فک و صورت اصفهان, درمان ارتودنسی و کشیدن دندان, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان, متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, ناهنجاری فک
نوشتهٔ پیشین
چه چیزی در درمان ارتودنسی گنجانده شده است؟
نوشتهٔ بعدی
چه زمانی و چرا کشیدن دندان قبل از مراقبت های ارتودنسی ضروری است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.