خمیر دندان ارتودنسی

خمیر دندان مناسب در زمان ارتودنسی چیست؟

رعایت بهداشت در زمان ارتودنسی یکی از مهم ترین و واجب ترین نکاتی است که هر فرد باید آن را رعایت کند. به هیچ عنوان مهم نیست از چه نوغ ارتودنسی استفاده می کنید؛ رعایت نکردن بهداشت در هنگام ارتودنسی موجب پوسیدگی می شود. پس ما امروز در متخصص ارتودنسی اصفهان می خواهیم به یکی از مهم ترین بخش های بهداشت دهان و یعنی خمیر دندان بپردازیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

خمیر دندان مناسب در زمان ارتودنسی

اگر شما دارای ارتودنسی در دهان خود هسید باید این را بدانید که خمیر دندان ارتودنسی با خمیر دندان معمولی متفاوت است. زیرا دندان در هنگام ارتودنسی بیشتر و زیادتر آلوده می شود؛ به همین دلیل خمیر دندان شما باید قوی تر و دارای ویژگی خاصی باشد. خمیر دندان ارتودنسی دارای فلوراید است, سفید کننده است, ضد حساسبت است, کنترل تار تار دارد.

خمیر دندان حاوی فلوراید

بهترین ارتودنسیت در اصفهان | دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان

تمامی پزشک های متخصص ارتودنسی خمیر که تجویز می کنند حاوی فلوراید است. زیرا باعث افزایش تمیزی دندان و سیم های می شود. فلوراید یک عنصر طبیعی است که به حذف پلاک کمک می کند و یک سد محافظ برای دندان های شما ایجاد می کند. تمامی خمیر دندان های دنیا حاوی فبوراید هستند اما همیر دندان مناسب حاوی فلوراید با غلظت بالاتری است.

خمیر دندان ضد حساسیت

دومین ویژگی خمیر دندان ضد حساست بودن آن است. خمیر دندان حساسیت زدا حاوی نیترات پتاسیم، فلورید قلع یا کلرید استرانسیوم است که عوامل بی حس کننده ای هستند که سیگنال های درد به اعصاب دندان شما را مسدود می کنند. به طور معمول، دندان ها پس از ساییده شدن لایه ای از مینا حساس می شوند و آنها را در معرض هوا قرار می دهد.

بیشتر بخوانید
چه کسانی باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند؟
خمیر دندان کنترل تار تار

تمامی افراد بر روی دندان های خود لایه ای به نام پلاک داند که اگر در زمان معین بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکنید؛ پلاک موجب پوسیدگی دندان می شود. خمیردندان ارتودنسی حاوی کنترل تارتار حاوی سدیم پیروفسفات یا هگزامتافسفات و سیترات روی است تا از کلسیفیکاسیون تارتار جلوگیری کرده و لکه های قابل مشاهده آن را کاهش دهد.

خمیر دندان ارتودنسی سفید کننده

آخرین موردی که خمیر دندان ارتودنسی دارد سفید کنند است. سفید کننده در تمامی خمیر دندان ها قابل مشاهده است اما در خمیر دندان ارتودنسی با غلظت بالا تری وجود دارد. سفید کننده باعث می شود زردی دندان از بین برود و دندان سفید و درخشنده باقی بماند.

کلام آخر

امروز در متخصص ارتودنسی اصفهان تمامی نکات خمیر مخصوص ارتودنسی را با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. برای اطلاع از انواع خدمات خانم دکتر فاطمه تیموری به صفحه خدمات ما بروید.برای دریافت نوبت به تماس با ما مراجعه کنید.

خدمات ارتودنسی, خمیر دندان, خمیر دندان مناسب ارتودنسی, متخصص ارتودنسی, متخصص ارتودنسی بزرگسالان
نوشتهٔ پیشین
مراحل درمان ارتودنسی چیست؟
نوشتهٔ بعدی
آیا در طول ارتودنسی باید دندان کشیده شود؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.