دکتر فاطمه تیموری بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

عادت هایی که به دندان شما آسیب می رساند را از زبان بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان بخوانید

عادت هایی که به دندان شما آسیب می رساند را از زبان بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان بخوانید

جلوگیری از آسیب به دندان با ارتودنسی دکتر تیموری

سالم نگه داشتن دندان ها نباید چالش برانگیز باشد و می تواند بر سلامت کلی شما تأثیر مثبت بگذارد. با این حال، برخی از عادات می‌توانند بیشتر از اینکه مفید باشند به دندان‌های شما آسیب بزنند. البته مسواک نزدن یا نخ دندان کشیدن نمی تواند بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر منفی بگذارد، اما این امر بدیهی است و به راحتی از آن اجتناب می شود. چه عادت های دیگری وجود دارد که ممکن است چندان واضح نباشد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید!

جویدن مداوم اجسام سخت

اگر متوجه شدید که بدون فکر در حال جویدن اجسام سخت مانند یخ، مداد، خودکار و غیره هستید، باید فوراً آن را متوقف کنید. جویدن اجسام سخت می تواند مینای دندان شما را از بین ببرد و دندان های شما را مستعد پوسیدگی کند. دندان‌های شما همچنین می‌توانند به غذاهای سرد و گرم حساس‌تر شوند و خوردن غذاهای مورد علاقه‌تان را به تجربه‌ای ناخوشایند تبدیل کنند. این عادت می تواند باعث خراشیدگی و فرسودگی لبه های دندان شما شود. بیشتر مراقب چیزهایی که می جوید باشید.

دکتر فاطمه تیموری بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان
متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

دندان قروچه

دندان قروچه – دندان قروچه و فشردن – می تواند بر دندان های شما تأثیر منفی بگذارد. دندان قروچه در شب اغلب منجر به شکستگی دندان، سایش شدید مینای دندان، سردرد، درد و موارد دیگر می شود. برای جلوگیری از بروز این عوارض در هنگام خواب استفاده از محافظ شبانه را در نظر بگیرید. یک محافظ شب در برابر نیروهای سنگ زنی محافظت می کند. با این حال، بسته به شدت وضعیت ممکن است به درمان اضافی نیاز داشته باشید.

بیشتر بخوانید
مزایای مراجعه به متخصص ارتودنسی اصفهان

زیاده روی در نوشابه یا نوشابه های انرژی زا

نوشیدن نوشابه در حد اعتدال برای سلامت دندان ها ضروری است. نوشابه یکی از بدترین نوشیدنی ها برای دندان های شماست زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند باعث فرسایش مینای دندان شود. سودا همچنین حاوی اسید سیتریک است که به فرسایش مینای دندان نیز کمک می کند. ترکیب قند و اسیدیته می تواند از عوامل اصلی پوسیدگی دندان باشد.

جلوگیری از آسیب به دندان در مطب دکتر فاطمه تیموری را از ما بخواهید.

متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان
دکتر تیموری متخصص ارتودنسی پیشگیری در اصفهان

آیا نوشابه رژیمی جایگزین بهتری خواهد بود؟ متاسفانه نه. با وجود اینکه نوشابه رژیمی حاوی قند زیادی نیست، به دلیل شیرین کننده های مصنوعی، اسیدیته آن دو برابر است. بنابراین، تفاوت زیادی بین نوشابه معمولی و رژیمی و تأثیر منفی آنها بر روی دندان شما وجود ندارد.

قرار گرفتن مداوم در معرض نوشابه های گازدار باعث می شود احتمال آسیب دندان ها بیشتر شود. بهتر است پپسی روزانه خود را با آب ساده جایگزین کنید. اگر میل به نوشابه دارید، هر چند وقت یکبار یک لیوان کوچک همراه غذا میل کنید تا اعتدال را رعایت کنید.

با متخصص ارتودنسی تماس بگیرید

علاوه بر پرهیز از عادت‌های آسیب‌رسان به دندان، می‌توانید با درمان ارتودنسی سلامت دهان را نیز بهبود ببخشید. دندان های صاف راحت تر تمیز می شوند و بایت هم تراز فک شما را سالم و قوی نگه می دارد.

امروز یک جلسه مشاوره در ارتودنسی اصفهان را برنامه ریزی کنید تا از بریس ها یا گزینه های اینویزیلاین خود مطلع شوید!

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی پیشگیری, ارتودنسی نامرئی, اصلاح طرح لبخند اصفهان, انواع ارتودنسی, بهترن متخصص ارتودنسی اصفهان, جلوگیری از آسیب به دندان با ارتودنسی دکتر تیموری, جلوگیری از آسیب به دندان در مطب دکتر فاطمه تیموری, دکتر فاطمه تیموری, طراحی لبخند اصفهان, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
مزایای مراجعه به متخصص ارتودنسی اصفهان
نوشتهٔ بعدی
از متخصص ارتودنسی اصفهان بخوانید:چگونه از بریس های خود مراقبت کنیم؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.