ارتودنسی رنگی

تنوع رنگ کش روی براکت ارتودنسی

دامنه انتخاب رنگ ارتودنسی

اگر انتخاب رنگ ارتودنسی سخت است به این دلیل است که ارتودنسی رنگی با رنگ‌های جذابی در دسترس و  دست شما در انتخاب رنگ های ارتودنسی باز است و می‌توانید هر رنگی را انتخاب کنید و حتی از ترکیب چند رنگ مناسب استفاده کنید.

همچنین می‌توانید به تعداد دفعات در طول مدت زمان ارتودنسی، رنگ کش ارتودنسی را تغییر دهید. یعنی هر بار که متخصص ارتودنسی بریس‌هایتان را تنظیم می‌کند (تقریبا هر ۶-۸ هفته یک بار) نوارهای کشی شما را عوض می‌نماید، و به شما این امکان را می‌دهد که رنگ بریس را تغییر دهید.

بعضی از بیماران ترجیح می‌دهند که بریس‌ها را غیر قابل مشاهده حفظ کنند و کش های ارتودنسی بی رنگ و شفاف، یا به رنگ مروارید یا دندان را انتخاب می‌کنند، در حالی که دیگران خلاقیت خود را بروز می‌دهند. اگر می‌خواهید ارتودنسی رنگی را انتخاب کنید، فقط به یاد داشته باشید که رنگ‌های انتخاب شده خود را برای مدت دو ماه استفاده خواهید کرد، پس با دقت انتخاب کنید.

شما می‌توانید از میان رنگ‌های زیر، رنگ دلخواه را برای کش ارتودنسی رنگی انتخاب کنید:

 

ارتودنسی رنگی چیست؟

 

مراقبت از ارتودنسی رنگی چگونه است؟

در حالی که رنگ‌های روشن‌تر از جمله سفید و شفاف، کمتر در معرض دید هستند، اما بیشتر در معرض زرد شدن قرار دارند. بنابراین اگر از طرفداران غذاهای رنگارنگ هستید، بهتر است رنگ تیره‌تری انتخاب کنید. اگر مایل به داشتن بریسی تمیز و ضد لکه هستید، خاکستری یا نقره‌ای می‌تواند انتخاب خوبی باشد، زیرا می‌تواند به خوبی با براکت‌های فلزی شما هم‌رنگ شود. بعضی از بیماران همچنین از رنگ‌هایی که ممکن است با تکه‌های غذا اشتباه گرفته شوند، مثلا سبز اجتناب می‌کنند. زرد نیز به دلایل آشکاری نسبتا مورد استقبال نیست.

بیشتر بخوانید
از یک سنی به بعدنبایدارتودنسی انجام داد!

 این ارتودنسی  مانند ارتودنسی ساده نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. اما لازم نیست نگران باشید، این مراقب ها روش های ساده و روتین استفاده از ارتودنسی است. طبیعتا پزشک متخصص شما در طول درمان این اقدامات را به شما آموزش خواهد داد اما بد نیست اکنون نیز نگاهی مختصر به آن ها داشته باشیم.

به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین اقدامات مراقبتی از  این ارتودنسی ، رعایت بهداشت و تمیزی دندان‌ها است. استفاده از نخ دندان مخصوص ارتودنسی نیز در این پروسه ضروری است. همچنین باید از خوردن برخی از غذاهای سخت و چسبناک پرهیز نمایید. نگهدارنده مخصوص بریس‌ها را بعد از جدا کردن فراموش نکنید و مهم‌تر اینکه در حین انجام ورزش‌های خطرناک، از حفاظ دهان استفاده کنید. در نهایت مراجعه مداوم به متخصص ارتودنسی و معاینه مرتب را پشت گوش نیندازید.

دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی در اصفهان است .برای آشنایی بیشتر میتوانید صفحه اینستاگرام دکتر را دنبال کنید.

انواع رنگ های ارتودنسی دندان

انتخاب رنگ ارتودنسی قرمز یا بنفش کاملا به سلیقه شخصی هر فرد بر می‌گردد. همچنین انتخاب رنگ کش ارتودنسی هم کاملا به شما بستگی دارد که از یک ترکیب رنگی کاملا اصلی استفاده کنید یا رنگ‌ها را براساس محبوبیت آن‌ها انتخاب نمایید. در اینجا برخی از دیدگاه‌های نهایی بر اساس رایج‌ترین رنگ‌های بریس مطرح شده است.

 

ارتودنسی  صورتی

این واقعیت وجود دارد که بسیاری از دختران عاشق ارتودنسی صورتی کم رنگ یا پر رنگ هستند، اما این رنگ می‌تواند برای پسران نیز مناسب باشد. شما نباید به اشتباه از ترکیب رنگ بنفش و صورتی استفاده کنید. زنان اغلب رنگ‌هایی را برای بریس انتخاب می‌کنند که با رنگ رژ لب مورد علاقه یا رنگ طبیعی لب آنها مطابقت دارند. هیچ چیز دقیقا یک ظاهر کاملا هماهنگ نخواهد بود.

بیشتر بخوانید
استئونکروز در فک چیست؟

رنگ ارتودنسی دخترانه می‌تواند صورتی یا بنفش به انتخاب خود شخص باشد.

ارتودنسی رنگی

 

ارتودنسی  آبی

دندانپزشکان معمولا چندین رنگ آبی را برای بریس ارائه می‌دهند. جفت شدن یک سایه روشن‌تر و تیره‌تر، یک انتخاب نسبتا مناسب و همه پسند است. آبی نیز رنگ خوبی برای بریس می‌باشد، زیرا بعید است که با هیچ یک از لباس‌های‌تان در تضاد باشد. به علاوه، اگر چشم‌های آبی دارید، ارتودنسی ابی، رنگ آن‌ها را بیشتر نشان خواهد داد.

ارتودنسی رنگی

ارتودنسی رنگین کمان

آیا انتخاب رنگ از بین کش های رنگی ارتودنسی برایتان سخت است؟ پس یک رنگین کمان کامل را در سراسر دندان‌های خود بکشید! توجه داشته باشید که برخی از دندانپزشکان در هر مراجعه بیمار را تنها به دو رنگ متفاوت بریس محدود می‌کنند، بنابراین باید در مراجعه خود بررسی کنید که آیا مجاز به استفاده از بریس رنگین کمانی هستید یا خیر.

ارتودنسی رنگین کمان

از چه رنگ‌های ارتودنسی نباید استفاده کرد؟

در این مورد، ساده‌ترین کار این است که در ابتدا رنگ‌هایی که نباید انتخاب شوند را مشخص کنیم. اصلی‌ترین چیزی که در رنگ بندی ارتودنسی بهتر است از آن اجتناب کنید، رنگ‌هایی هستند که باعث می‌شوند دندان‌های‌تان زرد، دارای پوسیدگی و یا دچار تغییر رنگ در طول زمان دیده شوند.

  • کش‌های شفاف می‌توانند ذرات غذایی بین دندان‌های شما را نشان دهند و در طول درمان دچار تغییر رنگ می‌شوند.
  • بریس‌های سفید، رنگ زرد طبیعی دندان‌های‌تان را برجسته می‌کنند و نسبت به رنگ‌های دیگر راحت‌تر تغییر رنگ می‌دهند.
  • زرد و دیگر رنگ‌های روشن نیز می‌توانند رنگ زرد طبیعی دندان‌های‌تان را چشمگیرتر کنند.
  • بریس‌های سیاه به خصوص با فرسایش در طول زمان، می‌توانند شبیه پوسیدگی دندان یا ذرات غذا به نظر برسند.
  • بعضی از تون‌ رنگ‌های قهوه‌ای و سبز می‌توانند شبیه ذرات مواد غذایی روی دندان‌های زرد دیده شوند.
بیشتر بخوانید
دندان عقل را بکشیم یانه؟
drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, خانم دکتر فاطمه تیموری, دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان
نوشتهٔ پیشین
انواع نگهدارنده ارتودنسی +ارتودنسی در اصفهان
نوشتهٔ بعدی
ارتودنسی یا کامپوزیت کدام بهترین انتخاب است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.