بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین ارتودنسیت در اصفهان

تمیز کردن بریس در خانه چگونه است؟

تمیز کردن بریس در خانه چگونه است؟

تمیز کردن بریس در خانه

حذف صحیح بقایای مواد غذایی، بیوفیلم و اسیدها از اطراف بریس ها از دندان ها و لثه ها در برابر بیماری های مراقبت از دهان محافظت می کند. قبل از انجام ارتودنسی باید به بیماران یادآوری شود که سطح بالاتر مراقبت در منزل به کاهش بروز پوسیدگی دندان کمک می کند. تجهیزات تخصصی برای تمیز کردن دندان با بریس توصیه می شود. ابزار استاندارد برای تمیز کردن بریس ها در خانه شامل یک مسواک با کیفیت بالا، نخ دندان / پاک کننده های بین دندانی و یک سیستم آبیاری دهان در خانه است.

مسواک زدن: چه دستی یا برقی، مسواک با موهای نرم و سر فشرده برای تمیز کردن دندان ها با بریس بهترین است. همیشه به یاد داشته باشید که کش ها را قبل از مسواک زدن بردارید تا قلاب ها و سیم ها مختل نشوند.

زیبایی لبخند با ارتودنسی اصفهان
متخصص ارتودنسی بزرگسالان اصفهان | دکتر فاطمه تیموری

در زیر چند دستورالعمل مسواک زدن وجود دارد که به شما در تمیز کردن بریس کمک می کند:

1. مسواک باید با زاویه 45 درجه در خط لثه نگه داشته شود و به جلو و عقب مسواک زده شود و سپس به سمت سطح گاز گرفتن دندان کشیده شود.

2. سطوح بالا و پایین براکت ها را با برس بکشید تا پلاک ها و بقایای مواد غذایی و همچنین جلوی براکت و سیم ها را پاک کنید. نگه داشتن فیزیکی لب با یک دست و مسواک زدن نواحی براکت ممکن است مفید باشد.

نخ دندان/تمیزکننده های بین دندانی: توجه به این نکته مهم است که ابزارهای تمیزکننده بین دندانی مختلفی وجود دارند که می توانند در هنگام حرکت زباله ها را از دهان پاک کنند، مانند برس های نرم، برس های پروکسی، نخ دندان بافته شده، نخ های بین دندانی اضافی یا مثلثی.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی

بیماران می توانند این ابزارها را در کیف یا کیف خود حمل کنند تا زمانی که برای نخ دندان کشیدن سنتی وقت ندارند از آنها استفاده کنند. علیرغم تنوع ابزارهای تمیز کننده موجود، هیچ جایگزینی برای نخ دندان کشیدن مناسب با نخ دندان وجود ندارد، همانطور که در توصیه های بهداشتی دندان توضیح داده شده است.

غذا ممکن است در فضاهای بین دندان‌ها و سیم‌های زیرین گیر کند، بنابراین لازم است هر روز مدتی را برای کشیدن نخ دندان زیر سیم‌ها بگذرانید تا مواد زائد قبل از آسیب به مینای دندان از بین بروند.

با کشیدن نخ دندان در امتداد سطح دندان و تمیز کردن آرام ناحیه زیر خط لثه، به مناطقی که اکثر دستگاه‌های دیگر نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند، دسترسی پیدا کنید.

سیستم‌های آبیاری دهان: سیستم‌های آبیاری دهان در خانه ابزارهای دندانپزشکی تخصصی هستند که در داروخانه‌ها و زنجیره‌های خرده‌فروشی عمده موجود هستند. آنها آب را از طریق دستگاهی در جریانی نازک می رانند تا مستقیماً اطراف دندان ها و سخت افزار ارتودنسی شسته شود.

غذا، باکتری، بیوفیلم پلاک و اسیدها را می توان با این سیستم ها از نقاطی که به سختی قابل دسترسی است شست و شو داد. اگرچه آنها می توانند مراقبت های خانگی شما را موثرتر کنند، اما هرگز نباید به جای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن استفاده شوند.

دکتر فاطمه تیموری بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان

بورد تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت – (استادیار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان)

اصفهان، خیابان توحید میانی، ساختمان تیراژه طبقه 4 واحد 12  ۰۳۱-۳۶۲۶۹۰۲۱ و ۰۹۳۷۶۸۰۹۸۵۸

بیشتر بخوانید
ارتودنسی برای اصلاح نامرتبی دندان کودکان

 اگر می خواهید نمونه ای از کارهای خانم دکتر تیموری را ببینید کلیک کنید. 

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, بهترن متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین جراحی فک اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, تمیز کردن بریس در خانه, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
آنچه در اطراف بریس ها گیر می افتد:
نوشتهٔ بعدی
آیا متخصص ارتودنسی دندان های شکسته را تعمیر می کند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.