تمرینات فک برای درد

تمرینات فک برای درد TMJ چیست؟

تمرینات فک برای درد TMJ چیست؟

تمرینات فک برای درد

مفاصل گیجگاهی فکی باز، بسته شده و فک را حرکت می دهند. این مفاصل تحت فشار جویدن، صحبت کردن و سایر حرکات قرار دارند. این بدان معناست که آنها همچنین منبع شایع درد و مشکلات ماهیچه ای و مفصلی هستند.

درد مزمن مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) مستلزم مراجعه به پزشک یا دندانپزشک برای ارزیابی علت است. دندان قروچه اغلب نقش مهمی را ایفا می کند، همانطور که عادت به کشش مفصل بدون اینکه متوجه شود، نقش دارد.

صرف نظر از علت درد، ورزش می تواند به کاهش تنش و تسکین کمک کند.

چند تمرین ساده می تواند به تسکین درد TMJ کمک کند. افراد باید با ماساژ آرام ناحیه دردناک شروع کنند. این می تواند به کاهش تنش و درد کمک کند. همچنین ورزش مفصل و ماهیچه های اطراف آن را آسان تر می کند.

تمرینات تقویتی

مفصل گیجگاهی فکی یک منبع شایع درد است که ممکن است با انجام برخی تمرینات ساده تسکین یابد.
تمرینات تقویتی بهتر است بین شعله ور شدن TMJ انجام شود. در زمان درد شدید، آنها می توانند درد را بدتر کنند.

در اینجا دو تمرین تقویتی وجود دارد:

یک انگشت شست را زیر چانه خود قرار دهید و چانه خود را به سمت پایین فشار دهید. به باز کردن دهان در برابر نیروی متوسط شست خود ادامه دهید و سپس آن را به مدت 5 تا 10 ثانیه باز نگه دارید.
دهان خود را تا جایی که راحت می توانید باز کنید. انگشت اشاره خود را بین چانه و لب پایین قرار دهید. در حالی که دهان خود را در برابر مقاومت بسته اید به سمت داخل فشار دهید.

پیشنهاد مطالعه: «نیش بد» در واقع به چه معناست؟
تمرینات فک برای درد

تمرینات آرامش بخش

درد TMJ اغلب محصول استرس ایجاد کننده تنش است. تمرینات آرام سازی ساده می تواند کمک کننده باشد.

بیشتر بخوانید
مراحل نصب ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که در زمینه ی تمرینات فک برای درد  نیز متخصص هستند و مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

در اینجا دو تمرین آرام سازی وجود دارد:

به آرامی نفس بکشید، اجازه دهید شکم شما به جای قفسه سینه شما منبسط شود. به آرامی بازدم کنید در حالی که بازدم شما تقریباً به اندازه دم شما طول می کشد. 5-10 بار تکرار کنید.
در حالی که در یک وضعیت راحت نشسته یا دراز کشیده اید، هر ماهیچه بدن خود را منقبض کرده و تنش را از بین ببرید. از پاها شروع کنید و به سمت بالا تا سر کار کنید.
این تمرین دوم یک تمرین تمدد اعصاب پیشرونده است که به افراد کمک می کند تا از مناطق تنش آگاهی بیشتری پیدا کنند. همچنین ممکن است آنها را به مهارت هایی مجهز کند تا آگاهانه آن تنش را رها کنند.

تمرینات کششی

ورزش‌های کششی می‌توانند به درد TMJ در هنگام شعله‌ور شدن کمک کنند. آنها تنش عضلانی و مفاصل را کاهش می دهند و تسکین طولانی مدت را ارائه می دهند:

نوک زبان خود را روی سقف دهان خود قرار دهید. دهان خود را تا جایی که راحت می توانید باز کنید و 5 تا 10 ثانیه نگه دارید.
نوک زبان خود را روی سقف دهان خود قرار دهید. فک پایین خود را تا جایی که می رود به بیرون بلغزانید و سپس تا جایی که می رود به داخل برگردید. در هر موقعیت 5-10 ثانیه نگه دارید.
به آرامی و پیوسته دهان خود را به اندازه ای که راحت باز می شود باز کنید و زبان خود را در حالت خنثی قرار دهید. 5-10 ثانیه نگه دارید سپس دهان خود را ببندید. سپس، دهان خود را کمی باز کنید و فک پایین خود را 5-10 بار به جلو و عقب بکشید.

بیشتر بخوانید
اصلاح طرح لبخند و اهمیت آن

دهنتو ببند. در حالی که سرتان مستقیم به جلو باشد، فقط با چشمانتان به سمت راست نگاه کنید. فک پایین خود را به سمت چپ کشیده و 5 تا 10 ثانیه نگه دارید. در طرف مقابل تکرار کنید.
یک شی نازک مانند مداد یا قلم مو را بین دندان های جلویی خود قرار دهید. فک پایین خود را به سمت جلو بلغزانید تا جسم بین دندان های عقب و جلو قرار گیرد. 20 ثانیه نگه دارید.
با آسان‌تر شدن تمرین پنجم، افراد می‌توانند از اجسام پهن‌تری برای جدا کردن دندان‌های جلو و عقب خود استفاده کنند.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, اصلاح طرح لبخند اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, تمرینات فک برای درد, جراحی فک اصفهان, طراحی لبخند اصفهان, متخصص ارتودنسی, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
چه کسانی می توانند درمان ارتودنسی انجام دهند؟
نوشتهٔ بعدی
راه های بیشتر برای مدیریت درد TMJ  چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.