متخصص ارتودنسی اصفهان

تفاوت بین دندانپزشک و ارتودنتیست چیست؟

تفاوت بین دندانپزشک و ارتودنتیست چیست؟

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی پزشکانی هستند که در زمینه بهداشت دهان و دندان تخصص دارند. پزشکانی که دندانپزشکی عمومی می خوانند ، برای تشخیص و درمان شرایط لثه ، دندان ، زبان و دهان آموزش دیده اند. دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که دارای تخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران می باشند و همچنین متخصص جراحی فک و صورت نیز می باشند.

متخصصین ارتودنسی نیز این آموزش را می بینند ، اما به منظور تخصص در تشخیص و درمان ناهماهنگی دندان ها و فک ها ، آموزش های بیشتری را می بینند.

این مقاله در مورد تفاوت ارتودنتیست ها و دندانپزشکان بیشتر توضیح می دهد تا بتوانید تصمیم بگیرید که به کدام نوع پزشک نیاز دارید.

دندانپزشک چه کار می کند؟

دندانپزشکان پزشکان بهداشت دهان و دندان هستند. به طور معمول ، دندانپزشکان قبل از رفتن به تحصیلات تکمیلی دندانپزشکی برای دریافت مدرک پیش از دندانپزشکی یا پیش پزشکی به دانشگاه می روند.

مانند همه پزشکان ، دندانپزشکان نیز باید قبل از دریافت گواهینامه ، به طور گسترده در عمل خود آموزش ببینند. حدود 80 درصد از دندانپزشکان آنچه را که به عنوان دندانپزشکی عمومی شناخته می شود ، انجام می دهند.

دندانپزشکان مجاز می توانند شرایط بهداشت دهان و دندان ، لثه ، زبان و دهان شما را تشخیص داده و درمان کنند. آنها همچنین می توانند دندان های شما را تمیز کنند ، اما متخصصان دندانپزشکی معمولاً از آن مراقبت می کنند.

متخصص ارتودنسی در اصفهان
ارتودنتیست

 

دندانپزشکان مراقبت های زیر را ارائه می دهند:

انجام و تفسیر اشعه ایکس دندان
پر کردن حفره ها
کشیدن دندان
ترمیم دندان های ترک خورده
ارتقای سلامت دهان و بهداشت دهان و دندان
دندان ها را پر کرده و می بندند
درمان بیماری های لثه ، مانند التهاب لثه
تجویز درمان ، از جمله داروهای تجویزی ، برای شرایط بهداشت دهان و دندان
سفید کردن دندان ها
روکش یا روکش نصب کنید
نظارت بر رشد دندان های کودکان
انجام جراحی دهان

بیشتر بخوانید
قدم به قدم مراحل ارتودنسی

دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که دارای تخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران می باشند و همچنین متخصص جراحی فک و صورت نیز می باشند.

متخصص ارتودنسی چه می کند؟

ارتودنتیست ها همچنین پزشکان بهداشت دهان و دندان هستند. از نظر فنی ، آنها یک نوع دندانپزشک با تخصص در تراز دندان و فک هستند.

متخصصان ارتودنسی مجرب برای تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان ، لثه و دهان آموزش دیده اند. اما بیشتر ، متخصصان ارتودنسی بر اطمینان از صحیح قرار گرفتن دندان ها و فک تمرکز می کنند.


پیشنهاد مطالعه: لق شدن دندان در طول درمان ارتودنسی!


متخصصان ارتودنسی موارد زیر را انجام می دهند:

نظارت بر رشد صورت (خط فک و نیش) در کودکان
تشخیص و درمان دندانهای نامرتب و فک (نادرست انسداد)
یک برنامه درمانی ایجاد کنید که شامل بریس و نگهدارنده باشد
انجام عمل صاف کردن دندان ها
نصب وسایل دندانپزشکی مانند بریس ، انبساط کننده کام ، روکش ارتودنسی یا لوازم Herbst

متخصص ارتودنسی در اصفهان
ارتودنسی در اصفهان

ارتودنتیست در برابر صلاحیت و آموزش دندانپزشک

دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی از آموزش های یکسانی برخوردارند. ارتودنتیست ها باید قبل از شروع تمرین ، گواهینامه آموزشی اضافی دریافت کنند.

به طور معمول ، دندانپزشکان قبل از رفتن به تحصیلات تکمیلی دندانپزشکی برای دریافت مدرک پیش از دندانپزشکی یا پیش پزشکی به دانشگاه می روند.

مانند همه پزشکان ، دندانپزشکان ملزم به آموزش گسترده در عمل خود هستند ، قبل از اینکه بتوانند گواهینامه بگیرند ، اقامت خود را تکمیل کنند. صدور گواهینامه مستلزم گذراندن یک آزمون جامع است.

بیشتر بخوانید
مشکلات دهانی در حین انجام ارتودنسی

دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که دارای تخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران می باشند و همچنین متخصص جراحی فک و صورت نیز می باشند.

مانند همه پزشکان ، دندانپزشکان ملزم به آموزش گسترده در عمل خود هستند. دو سال اول مدرسه دندانپزشکی در کلاس درس و آزمایشگاه انجام می شود. در دو سال گذشته ، دندانپزشکان با بیماران تحت نظارت دانشکده دندانپزشکی مجاز فعالیت می کنند.

پس از اتمام دوره دندانپزشکی ، دندانپزشکان باید در آزمون ملی دندانپزشکی شرکت کنند و موفق شوند تا متخصصان مجاز شوند.

ارتودنتیست ها نیز معمولاً قبل از ورود به دانشکده دندانپزشکی در مقطع کارشناسی رشته پیش دندانپزشکی یا پیش پزشکی را دنبال می کنند.

پس از اتمام دوره دندانپزشکی و شرکت در آزمون گواهینامه ، متخصصان ارتودنسی برای دریافت گواهینامه تخصصی ارتودنسی به مدت 2 تا 3 سال دیگر در برنامه اقامت ارتودنسی شرکت می کنند.

آیا باید به متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک مراجعه کرد؟

به دندانپزشک خود به عنوان یک پزشک عمومی و متخصص ارتودنسی خود به عنوان یک متخصص فکر کنید. اکثر مسائل استاندارد دندانپزشکی را می توان با مراجعه به دندانپزشک حل کرد.

دندان درد ، پوسیدگی دندان ، ترمیم دندان و کشیدن دندان همگی توسط دندانپزشک شما قابل تشخیص و درمان است. آنها همچنین می توانند بیماری های لثه ، التهاب دهان و عفونت های دهان را درمان کنند.

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که دندانپزشک شما را به متخصص ارتودنسی ارجاع دهد. ناهنجاری فک ، جمع شدن دندان ها و گسترش کام ممکن است همه به ورودی متخصص ارتودنسی نیاز داشته باشد.

دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که دارای تخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران می باشند و همچنین متخصص جراحی فک و صورت نیز می باشند.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی چیست؟

همچنین توصیه می شود همه کودکان قبل از 7 سالگی توسط متخصص ارتودنسی مورد بررسی قرار گیرند تا ببینند آیا به بریس نیاز است یا خیر. اگر شما یک فرد بالغ هستید و مشکوک به خط فک کج و یا دندانهایی هستید که باید هم تراز شوند ، می توانید از دندانپزشکی صرف نظر کرده و مستقیماً به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

همه مراقبت های ارتودنسی تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند ، حتی اگر پوشش دندانپزشکی دارید. متخصص ارتودنسی از نظر فنی متخصص محسوب می شود. در برخی موارد ، شرکت بیمه شما قبل از اینکه هزینه بازدید شما از مطب ارتودنتیست را پرداخت کند ، نیاز به مراجعه به دندانپزشک دارد.

دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی دو نوع پزشک هستند که در زمینه تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان به طور گسترده عمل می کنند. مواردی وجود دارد که متخصصان ارتودنسی مجوز انجام آنها را دارند اما دندانپزشکان معتبر نیستند.

ارتودنتیست ها آموزش های اضافی را دریافت می کنند ، که به آنها صلاحیت نصب بریس و تشخیص ناهنجاری فک را می دهد. اگر می پرسید آیا نیاز به مراجعه به متخصص ارتودنسی دارید یا خیر ، ابتدا از دندانپزشک خود سوال کنید که آیا نیاز به مراجعه دارید یا خیر.

دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که دارای تخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران می باشند و همچنین متخصص جراحی فک و صورت نیز می باشند.

برای عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری کلیک کنید.

اگر سوالی دارید برای راهنمایی بیشتر تیم حرفه ای ما در خدمت شما هستند لطفا تماس بگیرید.

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, تفاوت بین دندانپزشک و ارتودنتیست چیست؟, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
اوربایت یا ناهنجاری فک چیست و راه درمان آن چگونه است؟
نوشتهٔ بعدی
دندانهای تراز شده با ارتودنسی!

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.